Jump to content

lett trim 2,8


jab

Recommended Posts

Hvor mange hk / dreimoment kan man hente med grenrør - kam og luftfilter?? 

 

skal bygge dobbelt eksos i 2 kanskje 2,5"   skal ha en potte på hver side - burde få litt ekstra med dette også ?? 

Link to comment
Share on other sites

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hmmm så man kan hente 15-20 hk med kam  og kanskje like mye på grenrør og luftfilter ???

la oss drømme om kanskje 35hk + 135 orginal da er man fort oppe i 170 ?  eller drømmer jeg litt vel mye da hehe 

Edited by jab
Link to comment
Share on other sites

Det har vært Dynapack tilgjengelig i Bergen ett års tid nå og det man ser er at de færreste gamle biler med sugemotorer er i nærheten av den oppgitte orginaleffekten.

 

Du burde derfor begynne det hele med en effektmåling for se hvilket utgangspunkt du faktisk har. Jeg vil tro at +35 hk er realistisk sammen med en en betydelig forbedret kjøre og eierglede.   

 

170 ærlige hk med en orginal forgassermanifold og orginal forgasser, DET blir nok vanskelig. Da trenges det EFI eller Offenhauser manifold + Holley forgasser.

 

Ett mulig alternativ er originalmanifolden og hjemmelaget adapter og 2 stk. Strømbergforgassere fra f.eks Volvo 240.

 

Alle gamle 2V motorer responderer godt på porting av topplokk og behovet for dette øker jo værre kam man velger. 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hadde ikke du 2,8 da? 150 originalt med gasser.litt større gasser å en kar som kan porte innsuget og topper riktig så bør du skvette opp i 170-180 hk ganske greit.uten mere mikk makk.men du kan få bygd nytt innsug som er satt opp med 3 porsche gassere til å yte nesten det dobbelte, men det koster.

Edited by trøndern
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...