Jump to content

Problemer etter partikkelfilter og sensor/slanger er skiftet....


DetusX

Recommended Posts

har en kuga 2010 mod som jeg måtte skifte partikkelfilter sensor og slanger.. Har lagt merke til at jeg ikke er alene om dette siden det er mage tråder om denne saken..

 

Mitt lokale værksted skiftet partikkelfilter sensor og slanger. men etter dette skulle være i orden dukker det opp feilkode type P2002 Partikkelfilter Differansetrykk for lavt..

 

Dem har prøvt å regenerer for å prøve å få bilen til å forstå at filteret er byttet.. Hva en mekaniker som hadde hørt at dette kunne hjelpe men uten hell.

 

Kjører 1 dag så lyser motorlampa igjen og samme feil Differansetrykk for lavt

 

Sensor sitter under bilen etter den service mldinga fra ford i 2011 tru eg den kom ut?

 

Hele værkstedet står å klør seg i hodet og har null ide hva som kan gjører.. Jeg som kunde begynner bli lei av dette problemet + kostnadene jeg må ut med.. og bilen enda ikke er frisk..

 

Noen som har noen ider?

 

Må programmvare oppdateres eller no tenker høyt :P

 

Inspill om hva som kan gjøres?

 

Kan bare et Ford-værksted fikse denne feilen?

 

PS.

Dere som har samme problem og må bytte partikkelfilter sjekk at det nye filteret er nytt og ikke et gammelt filter som noen i tyskland har pusset opp skylt.. Fikk tilsendt et gammelt filter i 1 omgang for pris av nytt som gikk i en helvettes fart tilbake.. FY ford!!

Link to comment
Share on other sites

Har de målt spenninga  inn på differansetrykk sensor? Denne er felles med pluss til bla egr ventil. Egr feil, kan gi utslag som dette. Et nytt partikkelfilter, skal ikke regenereres, men man skal null stille opplæringsverdiene, for differansetrykks sensor

Link to comment
Share on other sites

Er det bygd om med alle delene i den service meldingen?

Som grcossie sier skal de innlærte verdiene til dpf føleren nullstilles.

 

Visst sensor er ny, så har ikke det andre så mye å si nå før kulda kommer. Jeg har forsatt min sensor på org plass, uten problem. Men har alle delen i henhold til tsm liggende

Link to comment
Share on other sites

Hva nede i dag og spørte dem, dem hadde gjort det som Grcossie spurte om. En av mekanikeren skulle ringe og spørre en som kunne mer om dette problemet.

 

Venter i spenning på å høre om dem finner ut noe..

Edited by DetusX
Link to comment
Share on other sites

Fikk ny time på Onsdag i neste uke Makanikeren fikk alt av info rund dette problemet.. Er vist også en svakhet med den nye sensoren hva vist ikke unormalt at dem måtte bytte ut ein helt ny sensor.. Så fer kryssa fingrene og håper det løser seg

Link to comment
Share on other sites

jeg har vært borti at det har vært feil på 2 nye sensorer som har fulgt med ombyggingssettene. De viser helt feil trykk når en er inne på datalogger å ser på trykket.Har endt opp med å bruke org sensor. Funka helt topp det.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

jeg har vært borti at det har vært feil på 2 nye sensorer som har fulgt med ombyggingssettene. De viser helt feil trykk når en er inne på datalogger å ser på trykket.Har endt opp med å bruke org sensor. Funka helt topp det.

 

Oki, kan nok skje selvsagt. Jeg har bytta mangen slike også de andre hos oss, men aldri vært borti det

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Ford Kuga 2009. Jeg har samme problem etter skifte av partikkelfilter med føler. luftmengdemåler. trykkluftmåler. stengt EGR ventil.. 

Umulig å få bort feilkoden som viser tett partikkelfilter -høyt trykk. Går i kjøremodus.  Verkstedet finner ikke ut av det. Er det kun Ford som kan slette feilkoden........?  

 

Link to comment
Share on other sites

Nei alle som har en feilkodeleser kan slette feilkode, men visst feilen er permanent hjelper ikke det. Har opplæringsverdiene vært nullstilt etter skift av filter og differansetrykk sensor? Har det vært kjørt datalogg for å lese av livedata når det skjer?

Link to comment
Share on other sites

Trenger jo ikke datalogg det skjer jo i det samme som man trykker på pedalen.Så kommer den røde lampen på og feilkode tett partikkelfilter.. Alt ble nullstilt og lagt til nytt partikkelfilter.. Men etter ti mil så kom samme feilkoden tilbake og bilen går i kjøremodus. Sletter feilkoden men den kommer tilbake med en gang.

 

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, skrev ola:

Trenger jo ikke datalogg det skjer jo i det samme som man trykker på pedalen.Så kommer den røde lampen på og feilkode tett partikkelfilter.. Alt ble nullstilt og lagt til nytt partikkelfilter.. Men etter ti mil så kom samme feilkoden tilbake og bilen går i kjøremodus. Sletter feilkoden men den kommer tilbake med en gang.

 

Hva er sotmengden når feilkoden kommer ? Som Ola sier her, har du lekasje i innsugs luft systemet, så kan den gå for fett og vil produsere sot. Har du hull i flexiskjøyt på eksos, som mangen har, så vil den ha problem med regenerering pga trykk lekkasje

Link to comment
Share on other sites

Finner ikke feilen.  Vsr hos kverneland i dag . De skjønner ikke hvorfor de ikke for til å regenerere dpf.   Får høyt trykk . de får ikke bort feilkoden da den dukker opp igjen med en gang..    Har jo nå skiftet d meste, som partikkelfilter, luftmegdemåler. trykkluftmåler.. stengt EGR ventil  

Link to comment
Share on other sites

Brenner rent- null sot utdlipp. ;men veldig varm eksos... Går jo i kjøremodus.  Eneste var  et lite hull i slangen fra Intercooler, slangen ble skiftet ut med en ny...

 

Edited by ola
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...