Jump to content

Behov for dieselvarmer i en Galaxy?


Andy2

Recommended Posts

Hei.

Jeg har planer om å anskaffe en Galaxy 2011-2012 modell. Ønsker helst så mye utstyr som mulig, så den er mer attraktiv å selge.

 

Den bilen med mest utstyr og lavest km.stand har derimot ikke dieselvarmer. Kun den elektriske forvarmeren. Er det påkrevd for vårt vinterklima (kalde Trøndelag) å ha en slik dieselvarmer? Vil en slik elektrisk forvarmer gi varm nok luft i kupeen, men ikke varm luft til motoren?

 

Hvor viktig er det å kjøpe en bil som er registrert etter 01.01.2011 for å få fabrikkgarantien? Er en 2010-modell like godt skrudd sammen? Hva er det typiske feilene en skal se etter?

 

Hva tror dere som har erfaringer om omkring dette? Håper på raskt svar da jeg tenker å handle i disse dager......

Link to comment
Share on other sites

Det skal holde med el. forvarmer, bilen blir varm og god, men det tar lengre tid. Dieselvarmer anbefales så absolutt.

 

Du har 5 års reklamasjonsrett uansett. Reklamasjonsrett er i bunn og grunn det samme som Garanti.. :)

 

Greit å sjekke det mest elimentære, fri for rust, bremser, hjuloppheng, girkasse(at olje er skiftet hvis det er automatkasse) etc etc. Jeg har ikke hørt at det er mye tull med disse bilene.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Det skal holde med el. forvarmer, bilen blir varm og god, men det tar lengre tid. Dieselvarmer anbefales så absolutt.

 

Du har 5 års reklamasjonsrett uansett. Reklamasjonsrett er i bunn og grunn det samme som Garanti.. :)

 

Greit å sjekke det mest elimentære, fri for rust, bremser, hjuloppheng, girkasse(at olje er skiftet hvis det er automatkasse) etc etc. Jeg har ikke hørt at det er mye tull med disse bilene.

Takk for raskt svar. det er ikke et must for dagens nyere dieselmotorer at lufta forvarmes av en dieselvarmer på vinters tid altså?

Link to comment
Share on other sites

Det skal holde med el. forvarmer, bilen blir varm og god, men det tar lengre tid. Dieselvarmer anbefales så absolutt.

 

Du har 5 års reklamasjonsrett uansett. Reklamasjonsrett er i bunn og grunn det samme som Garanti.. :)

 

Greit å sjekke det mest elimentære, fri for rust, bremser, hjuloppheng, girkasse(at olje er skiftet hvis det er automatkasse) etc etc. Jeg har ikke hørt at det er mye tull med disse bilene.

 

Det stemmer vel ikke helt. Skal love deg at det er mye du ikke får på reklamasjonsretten.

 

Ville helt klart valgt å ha garanti fremfor reklamasjonsrett. Mye lettere å få ting utført når du har garanti enn å stå å krangle og true med reklamasjonsrett.

 

Har hatt dieselvarmer på de to siste dieselbilene mine (Mondeo / S-max)  og ville ikke valgt uten om jeg skulle bytte igjen. Utrolig deilig på kalde vinterdager med isfri og varm bil kl. 7 om morgenen. :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for raskt svar. det er ikke et must for dagens nyere dieselmotorer at lufta forvarmes av en dieselvarmer på vinters tid altså?

Det er en fordel med dieselvarmer ja. Du varmer ikke lufta til motoren med den, men vannet. Har du parkeringsvarmer i tillegg, så kan du komme til varm bil uansett hvor du er

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...