Jump to content

ØK! Ford Sierra Cosworth


Christianivar

Recommended Posts

Heisann!

Ønsker å kjøpe meg min første cossie! Spiller liten rolle om det er 2wd eller 4x4, for eg må jo begynne en plass. Ser for meg en med ikkje for masse rust og som ikkje er bare hesja i sammen så alt for masse.. Et lite must er at den er eu ok, eller går greit igjennom neste godkjenning. Ser for meg en pris rundt 90 lappa.

 

Mvh

Christian Johannessen. Tlf: 91197856

Link to comment
Share on other sites

Det første du må finne ut av er om du vil bruke bilen hele året, eller bare på sommeren. Er det en helårs bruksbil du er ute etter så ville jeg gått for en 4x4 som ikke er mye trimmet.

Skal den brukes som sommerbil så hadde valget mitt helt klart vært 2wd. Morrofaktoren er vesentlig høyere om sommeren om det kun drar på to hjul ;)

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

som Per Olav sier skal du ha en hobby bil eller en bruks bil ?

og ikke minst ikke kjøp en bil med mye trim og oppgraderinger vis du ikke har kunskap/penger til og ordne sjøl for det blir bestandig mye skruing og utgifter før/etter eu kontroll på slike biler

 

lykke til med kjøp av din første cosworth uten tvil gøye biler :D

Link to comment
Share on other sites

Vær veldig nøye med att du får med orginale deler,som luftfilterboks,fjærer,turbo,innsug,intercooler osv vist du kjøper en bil som har disse tingene utbyttet til "trim" deler. Begyner å bli veldig utrivelig å få disse cosworth'ene godkjent hos Biltilsynet,og stoppet i teknisk kontroll blir man jo til slutt dessverre.

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

Ja det er nok ganske pirkete på dei bilane der :/ Så ser helst etter en med mest mulig org deler. Har sett meg ut en 4wd, men den må vises hos bt på grunn av ikkje godkjent coilovers. Eg har 4x4 dempera og koni fjørbein, vil det gå fint å vise den med det oppsettet hos dei då? Går dei over heile bilen eller ser dei kun på det som er bemerka på en pkk? Takker så masse for gode svar!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nok ganske pirkete på dei bilane der :/ Så ser helst etter en med mest mulig org deler. Har sett meg ut en 4wd, men den må vises hos bt på grunn av ikkje godkjent coilovers. Eg har 4x4 dempera og koni fjørbein, vil det gå fint å vise den med det oppsettet hos dei då? Går dei over heile bilen eller ser dei kun på det som er bemerka på en pkk? Takker så masse for gode svar!

 

Fjærbein er vel strengt talt ett annet ord for støtdemper, om du har Koni eller org dempere så er det greit.  Problemet er fjærene, de må du ha TUV eller tilsvarende dokumentasjon på, og nummer på fjærene må være mulig og lese av.  I tillegg må du ha dokumentasjon på utført 4 hjuls kontroll og evnt justert frontlykter.

Om de går over hele bilen eller ikke er det vel ingen andre enn kontrolløren den dagen du står der som kan svare på, erfaringsmessig så der de glade i og finne ting og pirke på så jeg ville regnet med at de gjerne ser over både det ene og det andre når de har muligheten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meinte selvfølgelig org fjører, såg no at eg har skreve ordet på to forskjellige måta :P Har fått ett inntrykk av at om en er uheldig og møter på feil kar så kan fort ting bli verre under kontrollen, som dokke nevna.. Men styrte langt unna den 4x4'en, så blir vell å finne seg en med koni, bilstein eller org fjørbein sånn en får det eu ok. Og med ikkje så masse rust og jalla patenter..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...