Jump to content

Norges første ?


WingDude

Recommended Posts

Guest dj_maz

genialt wingdude :) er litt gøy da og få godkjent den :) unner deg det, så mye arbeid du har lagt i bilen :) kansje du kan begynne og pusse opp vingebil nå da :lol: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Går vel bare til Ford og får skrevet at alle delene stammer fra Cosworth.. Hjelper jo godt å få verkstedet til å skrive en ekstra komentar om at dette er utført 110%

 

Deretter går du på Biltilsynet og ber de gå over bilen og skrive det i vognkortet !!!

 

Tar jeg feil WingDude ???

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Er en oppi Gudbrandsdalen som hadde en sånn bil.. Tror han har solgt den nå. Var en svart stv. cosworth, Ganske fin.. Sikkert noen som vet hvem jeg mener. Vil ikke skrive navn her :D

Link to comment
Share on other sites

Kan tro jeg blei letta når godkjenninga var et faktum ja :)

 

Det du må ha med til biltilsynet for å få bilen godkjent er et skriv/dokument

fra en Ford-forhandler, med underskrifta til verksmster.I dette dokumentet

skal det stå det aktuelle chassinr, at bilen er bygd om til cosworth

spesifikasjoner, KW på motor, dimensjon på bremseskiver foran og bak,

dimensjon på stab-stag foran og bak, dekk-dimensjon og felgstørrelse

+ andre data som er aktuelle for den aktuelle biltypens spesifikasjoner.

Og til slutt at Ford-forhandleren kan gå god for arbeidet som er utført,

og dokumentere at alle delene for den aktuelle bilmodellen er byttet og

lik Ford's spesifikasjoner for den type bil.

 

I tillegg trengs det selvsagt dokumentasjon på hvor delene kommer fra,

i mitt tilfelle et tolldokument som er stempla da bilen blei importert.

 

Kommer til å gå på karosserijobben så snart jeg får tid, håper å være ferdig

med lakk og alt eksteriørt før ford-treffet, men aner ikke om jeg rekker det.

 

Skal ta noen bilder før jeg begynner nedpussing osv, så får jeg et før og etter-bilde ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei du er ikke den første som har en gokjent Cosworth stv. Men få er det ja.

 

Ok, hvilken bil er det du vet om som er godkjent da ?

 

Skal være en gul stv. som er godkjent som cosworth 2wd.. Han jeg snakket med som var eier av bilen... jobbet på Opel i Fredrikstad.. Fortalte også at det var kun 3 stykker stv. som var godkjent ombygget. (dette var i 2001)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Vecon

Gratulerer så mye , ingen ting er så morro som og få god kjent ting mann har lagt mye arbeid i , er en her i skien , stasjon s vogn 4 x 4 , med cosworth motor , men vet ikke om den er god kjennt , var på gate bil fredag juli 2004 ! :D

Link to comment
Share on other sites

du sier " Og til slutt at Ford-forhandleren kan gå god for arbeidet som er utført,

og dokumentere at alle delene for den aktuelle bilmodellen er byttet og

lik Ford's spesifikasjoner for den type bil. "

 

men hadde ikke du noe trim på den da? og uoriginale foringer ++ ?

 

vet det er å pirke veldig men...sa de ingenting til det?

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Er den godkjent som COSWORTH? eller godkjent med cosworth motor osv? trodde ikke det var mulig å få det som cosworth, når den aldrig har kommet som cosworth fra fabrikk, for da godkjenner du den jo som noe som ikke eksisterer fra før...... Jeg fikk høre det når jeg spurte om å bygge om min 90mod combi..... var ikke mulig fordi den modellen aldrig kom som cosworth, men jeg kunne få den godkjent med cosworth motor

Link to comment
Share on other sites

Ingen spesifikasjoner på foringene du nevner, dette vet knapt folka på trafikkstajonen hva er for noe. Dessuten kan det ikke forventes at bilen ikke har skifta ut vanlige slitedeler når den har gått et par hundretusen-km. Bilen fremstod som dønn orginal, hvor har du fra at den er trimmet ? Er selvsagt ikke så dum at jeg tar med en trimma bil for kontroll :rolleyes:

 

Meg bekjent går det ingen stv i skiens-området lenger, hvis det er den hvite du mener, så går den i østfold nå.

 

Og jeg unnlot å skrive lenger oppe, at alt er avhengig av hvilken trafikkstasjon du er på, noen steder i dette landet kan du bare glemme, er ikke uten grunn at jeg ikke tok kontrollen på den nærmeste trafikk-stasjonen for meg.

 

Det du skriver at du ikke trengte dokumentere hvor delene kom fra Cossi2wd, høres jo helt horribelt ut, man kunne faktisk fått godkjent en bil bygd opp av stjålne deler der da, ikke bra det der :(

Link to comment
Share on other sites

Har forøvrig ikke fått vognkortet enda, den nye typen blir jo bare sendt via posten, men blei forklart at det skulle stå nederst i vognkortet "Godkjent ombygd til 4x4 Cosworth"

Under typebetegnelse vil det fortsatt stå 2.0iCLX, men KW er endra.

Link to comment
Share on other sites

Du skal alti ha dokumentasjon for hvor delene kommer fra!!! ingen godkjenne uten! men i haugesund får du godkjent uten at ford trenge gå go for godkjenning å sånn pga. han som godkjenner har bygd om 2l sedan til 2wd cossi! han ska godkjenne twin turboen min og uten papirer fra ford, de er for han vet akkurat hvordan det skal se ut å da trenger ikke ford se på den!

 

Men må legge ut noen bilder!!! fått på felger?

Link to comment
Share on other sites

mener du hadde rs500 ic og litt sånt jeg, mulig du bare hadde handla inn, og ikke montert?

 

regner ikke akkurat med at du tar med en trimma bil på biltrangsynet nei....hehe...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...