Jump to content

Kjøp av cosworth deler.


Sierrakaren

Recommended Posts

Hjernen er bak dashbordet bakom "lomma"? Eller er det til abs? Og ka er trygg effekt med 4x4?

Ja. Det er hjernen :)

Trygg effekt kommer vell Ann på stand. Men 450 burde vell være godt innafor(?). Her er det andre med bedre peil :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Okey, lader 1,2 nå. Godt drag i den men kunne tenkt litt meir. Står det noke spesifikt på chippen som bør observere? Bilen har vore tukla ein del med, følge innlegg her inne men har ingen historikk.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Det der er vel ikke motorhjernen :) 

Ser ut som hjernen til det digitale displayet for dører og lys osv. 

 

Hvor leitet du? 

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Prøv å ta ut hanskerommet, bare å dra det ut på ene siden så løsner andre også. 

Der skal du se to hjerner, en med sort kontakt og en med gul kontakt. Den sorte er rett. Det er en CO skrue på samme siden som kontakten sitter. 

 

Denne har grønt klistremerke pga katalysator, men finnes også med rødt klistremerke til 4x4 cosworth (levert uten Kat).  

Cosworthhjerne.jpg

 

Turbos271113016_zps640d60dc.jpg

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er det så tullete da? Når en bil ikke er konstruert får å tåle de belastningene den blir utsatt for med en slik modifisering så er den pr definnasjon ikke sikker. TÜV er et godkjenningsorgan som har beregnet dette for allmen bruk (vanlig trafikk på veg) og funnet at det ikke er egnet så da kan jeg ikke se hva som er så tullete med det!! Hadde bilen tålt den ekstra belastningen så hadde de godkjent coilovers.

Link to comment
Share on other sites

Er det så tullete da? Når en bil ikke er konstruert får å tåle de belastningene den blir utsatt for med en slik modifisering så er den pr definnasjon ikke sikker. TÜV er et godkjenningsorgan som har beregnet dette for allmen bruk (vanlig trafikk på veg) og funnet at det ikke er egnet så da kan jeg ikke se hva som er så tullete med det!! Hadde bilen tålt den ekstra belastningen så hadde de godkjent coilovers.

 

Jeg mener ikke bruk av coilover bak Jørn. Men generelt å få godkjent noe/veldig lite godkjente (TUV) tilgjengelig (coilovere/dempere/fjerer etc).

Derfor deler jeg trådstarters frustrasjon vedrørende dette regelverket.

 

 

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Er det så tullete da? Når en bil ikke er konstruert får å tåle de belastningene den blir utsatt for med en slik modifisering så er den pr definnasjon ikke sikker. TÜV er et godkjenningsorgan som har beregnet dette for allmen bruk (vanlig trafikk på veg) og funnet at det ikke er egnet så da kan jeg ikke se hva som er så tullete med det!! Hadde bilen tålt den ekstra belastningen så hadde de godkjent coilovers.

Som f.eks når du kjøper større, mye bedre bremser enn originalt, men så får du det ikke godkjent i klovneNorge.

  • Like 1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...