Jump to content

Forhjula går nesteb ikke rundt


Mast

Recommended Posts

Har en ford focus 1.6 tdci 2006, har nettopp byttet bremseklosser og skiver.

Nå lyser abs og esp lampa og forhjula går nesten ikke rund,det kommer en klonk lyd når man kjører litt, denne lyden var der også før jeg bytta bremsene. Har nå løfta opp bilen og det skraper når man snurrer på hjulene. det er også 1 bolt på vær side som går rundt og rundt så dekkene er festet på 4 bolter og ikke 5. høres ikke ut som at skrapelyden kommer fra drivkunta. litt kronglete skrevet, men noen som har en ide?

Link to comment
Share on other sites

Kommet borti noe under bremsejobben? Og er det hjulbolten som er løs? Høres ikke ut som noe som er trygt å kjøre rundt med.

 

Du kunne trengt et klubbmedlemskap, og et besøk på RøhneSelmer. http://fordclubnorway.no/samarbeidspartnere-og-rabattavtaler

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville da først sjekket om caliperen er helt død. Ta av hjulet og bruk en langt ting gjennom hullet der du ser klossen til å skyve tilbake stemplet igjen. Gjerne på begge sider. Sett på hjula og tramp hardt og mange ganger på pedalen til de har satt seg igjen. Om det er likt da så kan jo stemplet være fubar. Har litt det samme på min nå etter et skifte nylig, men ikke så ille. Noen ting vieker jo helt til man tar på dem. Bilen for eksempel.

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er ikkje hjulbolten som stikker ut på baksiden av navet da og tar borti spindelen? Derav klunke og skrapelyden?

Ta opp alt og se over på ny. Da finner du garantert feilen.  :)

 

Edit: Fant du feilen forresten? Ser det har gått en stund siden du postet. 

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...