Jump to content

G-Tech


Leo

Recommended Posts

Husk at vekt og turtallskalibrering har alt og si for målingene.. Og at den måler effektiv effekt inkludert alle tap i drivverk, rullemotstand, luftmotstand etc.. Oppgitt effekt er gjerne målt uten noen av disse tapene ;)

 

G-tech måler effekt på hjula, så tap i drivverk og rullemotstand er noe du skal slippe å bry nøtta med ;)

Link to comment
Share on other sites

Va ut å rulla med min en dag..

 

 

hadde jeg lagt inn 1449kg på skropelen min hadde nok æ og fått 388hk...

kjør på nermeste vegtrafikkstasjon å få målt reell vekt på bilen, eller legg inn 1000kg så får du effekt/kg forholdet.

er egentlig det som er den beste måten å måle på. har bedre sammenligningsgrunnlag mot andre målinger da...

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

jeg var på biltilsynet på vekta å fikk den målt, det er det tallet som dukket opp da med fører. Står det samme i vognkortet også.

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

Var og sjekka vognkortet mitt nå, må rette meg selv, der sto det 1344kg. Men på biltilsynet sin vekt kom det frem 1449.

Link to comment
Share on other sites

Husk at vekt og turtallskalibrering har alt og si for målingene.. Og at den måler effektiv effekt inkludert alle tap i drivverk, rullemotstand, luftmotstand etc.. Oppgitt effekt er gjerne målt uten noen av disse tapene ;)

 

G-tech måler effekt på hjula, så tap i drivverk og rullemotstand er noe du skal slippe å bry nøtta med ;)

Ja, var det ikke det jeg skrev da? Men har enda til gode å se at bilfabrikantene oppgir tapene, hvor mye har feks en standard cosworth på hjulene?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

Det Var det som blei målt på biltisynet, mulig den vekta ikke er heilt rett da. Skal svippe innom en sånn veistasjon når jeg er forbi noen, sjekke da..

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie
Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil.  :)

Skal prøve på den en dag, idag regner det da:)

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie
Blir det aldri oppholdsvær på smøla?  :ph34r:   

Nysgjerrig, skjønner du. :)

He he, det skjønner jeg godt. Kom hjem fra en opperasjon først idag skjønner du, så det vil nok enda bli noen dager til. Været er ikke til å klage på nå selvfølgelig...

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Ooo. Best å slappe av litt da ja, men ett drag eller to med cosworthen er balsam for sjelen vettu. :lol:

 

Jeg får sjekke innom her en gang iblant. :)

Get well.

Link to comment
Share on other sites

Larsen: Blir gjerne litt feil å si at den med mest hk/tonn har raskest bil, da faktisk moment og hestekreft kurven kan være forskjellig.. En bil må bratt stigning på kurvene tidlig og så omtrent flatt ut med maks på 200hk/tonn vil nok høyst sannsynlig parkere en med bratt stigning sein og dette er bare som en peak selvom denne kan ha maks på 210hk/tonn. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Hvem er Larsen? :huh: :)

 

Skjønner hva du mener, og er selvfølgelig fullstendig klar over dette, men skal vi være nøyaktige må vi fysisk kjøre om kapp. Dette gir uansett en god pekepinn.

 

Og, jo bilen med smalt register og høyest hk/tonn vil kunne være raskest sålenge gir og utveksling er tilpasset registeret den har. ;)

 

 

LarseRn.:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil.  :)

 

Det blir mer presist på engelsk. Raskest som "fastest" ikke "quickest". See? :lol:

Drag racing er først og fremst "quickest" (tid). "Fastest" (hastighet) indikerer vekt/effektforholdet meget nøyaktig, B) men sier desverre lite om "quickest".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Hehe, sant nok. :D

Men den med det høyeste tallet har teoretisk potensiale til å være den kjappeste over ett gitt strekk. :wacko: B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...