Jump to content

Problemer med DAB


HMyhre

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en 2014 S-max med DAB (dab radio/cd, 7"fargeskjerm, sd kort, Premium sound). Alt virket fint de 6 første månedene før DAB radioen plutselig sluttet å virke (FM fungerer og alt annet, bortsett fra at det er dødt når jeg velger DAB). Iflg. Ford er det en softwarefeil som de ikke har klart å løse, men at de jobber for å løse dette. Det er 4 måneder siden DAB'en døde og problemet er fortsatt ikke løst... Noen andre som har erfaringer med liknende problem, og ikke minst, noen som har løst problemet?

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Ford bruker så lang tid på å løse noe slikt? Om det er et globalt problem så ville jeg tro det ble brukt en del resurser på dette.

Regner med at du har registrert dette som en reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Ford bruker så lang tid på å løse noe slikt? Om det er et globalt problem så ville jeg tro det ble brukt en del resurser på dette.

Regner med at du har registrert dette som en reklamasjon.

De har brukt veldig lang tid, fant en i England som har hatt samme problem siden mai 2014... Ford Motor Norge forsikrer at Ford Engineering prioriterer dette problemet. Men for meg virker det ikke som dette blir prioritert veldig høyt.

Link to comment
Share on other sites

Det virker jo på de fleste biler, så enten må du få ny spiller eller dab modul. Du skal ikke lide av den grunn

Nettopp det jeg tenker og. Ford kan ikke sitte å se på at de kan miste kunder pga av en DAB-radio som koster "300" kr å produsere!

iht til den infoen jeg har fått skal ikke noe byttes før problemet er løst

I så fall synes jeg det er en merkelig strategi fra Ford.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...