Jump to content

Når slutter man å følge dyre servicer hos Ford


reggy

Recommended Posts

Har en 2010 mod mondeo stv aut 163 hk.

Har komplett servicehefte til nå siste på 80'km.

Det er ikke noe garanti å hente lenger.

100' km service koster 5000kr hos Ford. Er det lurt å fortsette med servicer, eller bør man heller gjøre enklere service som f eks bare oljeskift og bytte slitedeler.

Hva er lurt å gjøre 5000kr er mye penger.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på bilens andre eller tredjehånds verdi.. er vel såkalt "listepris" på biler til de er ti år gamle, og da er det nok fordelaktig

med servicehefte. Hadde nok fulgt opp til 120` km i allefall. Overflod av Mondeo i bruktmarkedet presser prisene ned, men en bil

med komplett servicehistorikk og normal kjørelengde bør i allefall oppnå nevnte listepris.

Penger spart er ikke alltid penger tjent ;)

Edited by grandisjohn
  • Like 2

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Få utført servicen av ett frittstående verksted, penger spart:)

Har ikke Ford merkeverksted prisgaranti?

Dvs. hvis du får et rimeligere tilbud på service av et annet verksted så matcher Ford dette? 

Edited by Rojo
Link to comment
Share on other sites

jeg ville si -er du avhengig av bilen vær dag - følg servisene - om jeg ikke har feil ( rett meg på det) følger det med en mobilitets garantil - og den kan (håper det ikke ) være gull vært ...

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tror 100000 er lur å følge opp. 5000, er mye penger. Men kan være en god investering. Etter denne, ville jeg tatt en sjekk selv og et oljeskift og filter, pluss drivstoff filter ved vær 20000 km eller vær høst og skiftet frostvæske annen vært år. Lag en perm med kvittering for hva som er gjort. Lettere å huske og ser bedre ut ved salg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...