Jump to content

Bremseklosser (Bytte klosser bak på mk1?)


Kathrine

Recommended Posts

Hei, var på eukontroll i dag, og det viser seg at den metall-lyden jeg får bak når jeg bremser kommer av utslitte klosser :blush:

Det er vel en enkel sak å bytte, men hvilket utstyr trengs?

Og, har det noe å si hvor jeg kjøper klosser?

 

Hilsen Kathrine :rolleyes:


Det dreier seg om en 2000 modell focus :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke alverdens å si hvor du kjøper klosser til den, jeg selv ville ikke kjøpt på biltema, ellers er det mangen uorg merker, som funker greit. Du trenger verktøy til å skru inn stempla på calipera, de enkleste utgaven av dette, selger de på biltema til ca 180kr. Du bør demontere caliper klaven, som klossene står i, og reingjøre med fil, slik at klossene glir lett, så smører du annleggsflata på til klossen, på klaven, med alu eller kopper pasta. Finnes sikkert en how to på youtube

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Hei, di på ford sier jeg ikke har klosser, men bremseband(?) inni tromler. Det forklarer vel at jeg ikke så at klossene var slitt da jeg byttet dekk :lol:

For ordens skyld så har jeg ikke sett bilen etter kontrollen, har kjørt arbeidsbil så jeg har ikke sett etter.

Di mener den ene tromelen antagelig er røket.

Link to comment
Share on other sites

Hei, di på ford sier jeg ikke har klosser, men bremseband(?) inni tromler.

Bremseklosser er til skivebrems. Bremsebånd er til trommelbrems. Da er dette hvordan oppskriften på bremsebåndbytte http://www.focushacks.com/mod/Replacing_rear_drum_brake_shoes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...