drev91 Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Startet focusen her en morgen å lot den stå på tomgang, etter ca 5 min så var nå den lei av det å stoppet.. Å siden har den ikke startet. den har drevet å gått i nødmodus fra tid til annen, regnet med pga egr som drev å sotet seg til som sist. Men da var det bare starte den på nytt å fungerte fint. Tålte ikke stå på tomgang når den var varm uten å gå i nødmodus heller. Men kan det være egr som er problemet? Event er den der feilkodeleseren til Biltema istand til å lese ut feilkoder på sånt? Den er gått 132xxx km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Har du prøvd å starte med kontakten til egr ventilen tatt av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Prøvde ista, men startet ikke da heller. Må få ladet batteriet å prøve igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Tett dieselfilter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Nytt filter, men derimot usikker på hvor lettstartet de er etter filterbytte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Må fylle filteret først eller pumpe fram med en pumpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Om jeg får fylt diesel på filtrer skal den iteorien starte på den dieselen som er oppi det om det var pga tettfilte den stoppet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Er ikke alltid du klarer det, uten å lufte. Vi bruker en bremselufter og suger på retur siden, mens en kinner Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Den startet første gang jeg fylte på det å gikk 10 sekunder, gav gass så døde den igjen. Startet ikke på neste forsøk. Så er muligens for mye luft i systemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Typisk tegn på luft, går nett på dieselen, som ligger i røret etter filter, og dør når lufta kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Så hva er anbefalinger for hva som kan brukes til å lufte systemet der? For er vel no lufteskru på filtret å? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Suge på retur, er det enkleste, visst du har muligheten for det, ellers går det å taue i gang og, men ikke alltid så greit på glatta Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted February 2, 2016 Author Share Posted February 2, 2016 Så er bare ha vaakum på returen helt til den starter da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Så er bare ha vaakum på returen helt til den starter da eller?Jepp Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted February 2, 2016 Author Share Posted February 2, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now