Jump to content

Escort Cosworth m/ T34 vs T25 turbo?


BjørnV

Recommended Posts

T34'n er en bedre turbo på mange måter, men skall ikke ha innvirkning på tomgang, men den gir nok helt sikkert mer luft enn det du har bensin nok til. T25 motorstyringen er vanskelig og "tune", kan bytte bensintrykks regulator og noe små ting.

Mener t25 og t3 turboen er så godt som identisk.

 

Har en ny preppa t3 med 360lager, fra 4wd cosworth som byttes i t34 event.

 

Men ville prøvd og trykk testa systemet ditt for vakuum lekkasjer, og event bytta bensin filter og eller sjekka spenning ned til bensin pumpa

Edited by hår ball
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har du noen tips til hvor man kan trykkteste for å se om det er en vakuum lekkasje ett sted? Evt hvordan man kan gjøre det selv ?

Jeg har laga meg et gjennsveisa rør jeg bytter ut luftfilter med, den har jeg borra hull i å festa en luftnippel i lik som er på felger.

 

Kjører inn trykkluft med luftfyller til hjul, trykktesten er da unnagjort på 5 min.

 

Kan ta et bilde om du ønsker

  • Like 2
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte bare en tæsj fra rørsjappa, i samme diameter som trykkslangen inn på ic.

Bora hull og satt inn ventil som er til felg.

  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Her var det mange gode forslag, da skal jeg få testa om det er tett så fort som mulig

 

En annen ting , når jeg kjøpte bilen var ikke tomgangs regulatoren tilkoblet, har da ett riktig turtall på ca 900 omr ved tomgang , men når jeg gir gass og så trykker inn clutch så detter turtallet rett i 0 og vil ikke holde seg på 900 omr. Når regulatoren er koblet til har jeg ett mer stabil tomgang på ca 1500 omr , og den dør ikke ut. Går heller ikke justere ned tomgangen med justerings skruen Tips, triks? Har prøvd å bytte regulatoren uten hell ..

Link to comment
Share on other sites

Det fine med dekkventil og vanlig luftfyller er jo at du kan kjøre opp til ønsket trykk, og det holder seg der ei stund så man rekker og feilsøke. Bruk zalo vann, ser du lekkasjer med en gang.

  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...