Jump to content

Biler med høyre-ratt


grandisjohn

Recommended Posts

Pedaler står som dem skal, hendler på ratt er motsatt noe jeg glemte tusen ganger når jeg skulle blinke med min RHD RX-7.

Føler deg bra lur på en knallvarm soldag når du står i kryss, å setter viskerne på

Jeg synes det største problemet er når man ligger bak en buss/lastebil og skal kjøre forbi,liten oversikt kan man trygt si:-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pedaler er likt som LHD ja, hendler på rattstamme har vært likt som LHD på det meste jeg kan huske å ha kjørt i England.  Og det er noen biler, har bodd der i 6 år og kjørt leiebil der stort sett minst en gang i året i ettertid også (som er over 15 år nå).

Link to comment
Share on other sites

Ok, sikkert for at min var Japan import

 

Det er godt mulig at det er noe sære greier på noe JDM biler med motsatte hendler osv :)  Det var ikke sving motsatt vei i forhold til hvilken vei du dreide på rattet og vel?  Hehe ;)  :D

Men virker som i hvert fall de fleste europeiske biler som leveres med høyreratt har samme hendel konfigurasjon som venstre ratt etter det jeg har erfart.

 

Men på generell basis så er det ikke så skummelt å kjøre en høyrerattet bil, kommer fort inn i det.  Største utfordringer er vel som nevnt over her ved forbikjøringer, og billettautomater i parkeringshus osv kan være noe ugreit om man er alene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...