Kallekk Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Noen som har hørt om tilsvarende uhell ?Fredag 18 nov kl.1000 kjørte jeg litt fort(ca.90-100)i venstre fil på E18 v Høvik Kirke.Plutselig smeller det i forakslingen og bilen begynner å slenge på seg,jeg trykker inn clutchen og bremsen, men alle hjulene står og bilen sklir på våt asfalt.Jeg ratter vilt for ikke å treffe biler i høyrefil eller midtdeler og stopper etter ca.100m midt mellom filene!Bilen går ikke forover eller bakover(det er jo riktig m låst mellomaksel !)Redningsbil og Politiet kom raskt og vi tok med bilen til Ford på Økern.FEILEN VAR ! IKKE olje på gearkassen til forhjulene.Er det mulig ! Levere ut ny bil(ca.3 uker og kjørt 220 mil)uten olje på en så viktig del av drivverket.Tenk om dette hadde skjedd på 2 feltsvei og der sklidd over i motsatt felt hvor det kom en trailer i 80! Da hadde nok ikke dette innlegget blitt skrevet....Vh Kalle
xr4ti Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Au, den var lei. Godt det gikk bra med deg.Må være en alvorlig svikt i kvalitetessytemet til fabrikken. En ting er bilen, den kan erstattes, men hva om det hadde gått liv tapt? Vil anta at Ford tar dette meget alvorlig.
dohcboy Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 d er derfor man har teknisk klargjøring, som skal luke ut slike ting Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Mondeo Power Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Pleier du å sjekke oljenivå på girkassa på teknisk klargjøring? Tror ikke det... Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
grcossie Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Det er ikke med som et punkt på klargjørinrga, selv om det burde det. Vi hadde en gang en ny Escort, som ble hentet fra anna forhandler. Etter 10mil, var det kunn 3 gir som virket, og kassa var tom for olje
rapid Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Då bør det bli forandring i skjemaene til Ford. Att eit såpass vesentlig punkt ikkje er med. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
xr4ti Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Det er for meg helt uforståelig at Ford sine produsjonenheter kan få beholde sin ISO-sertifisering når man har slike alvorlige avvik. Dette er, slik jeg ser saken, et produksjonsavvik og ikke en avvik hos forhandler. 2
dohcboy Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 (edited) Pleier du å sjekke oljenivå på girkassa på teknisk klargjøring? Tror ikke det... Sent fra min SM-G935F via Tapatalk i min verden (opel) så sjekka vi sånt faktisk. står i våres klargjørings skjemaer at alt av væske nivåer skal kontrolleres Edited November 22, 2016 by dohcboy 2 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Afr Posted November 26, 2016 Posted November 26, 2016 hvordan går det her?er det noen som har lagt seg heeelt flate å ordna opp etter seg?
grcossie Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Selvsagt blir det ordnet opp i, men saken er vell om det skjer noe videre opp i systemet, slik at det ikke skjer igjen. Det er jo en alvorlig sak, som kunne ha fått stygge konsekvenser 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now