Jump to content

Gearkasseras på ny Ford Transit awd


Kallekk

Recommended Posts

Noen som har hørt om tilsvarende uhell ?

Fredag 18 nov kl.1000 kjørte jeg litt fort(ca.90-100)i venstre fil på E18 v Høvik Kirke.

Plutselig smeller det i forakslingen og bilen begynner å slenge på seg,jeg trykker inn clutchen og bremsen, men alle hjulene står og bilen sklir på våt asfalt.Jeg ratter vilt for ikke å treffe biler i høyrefil eller midtdeler og stopper etter ca.100m midt mellom filene!Bilen går ikke forover eller bakover(det er jo riktig m låst mellomaksel !)

Redningsbil og Politiet kom raskt og vi tok med bilen til Ford på Økern.FEILEN VAR ! IKKE olje på gearkassen til forhjulene.

Er det mulig ! Levere ut ny bil(ca.3 uker og kjørt 220 mil)uten olje på en så viktig del av drivverket.Tenk om dette hadde skjedd på 2 feltsvei og der sklidd over i motsatt felt hvor det kom en trailer i 80! Da hadde nok ikke dette innlegget blitt skrevet....

Vh Kalle

Link to comment
Share on other sites

Au, den var lei. Godt det gikk bra med deg.

Må være en alvorlig svikt i kvalitetessytemet til fabrikken. En ting er bilen, den kan erstattes, men hva om det hadde gått liv tapt? Vil anta at Ford tar dette meget alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er for meg helt uforståelig at Ford sine produsjonenheter kan få beholde sin ISO-sertifisering når man har slike alvorlige avvik. Dette er, slik jeg ser saken, et produksjonsavvik og ikke en avvik hos forhandler.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pleier du å sjekke oljenivå på girkassa på teknisk klargjøring? Tror ikke det...

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

 

i min verden (opel) så sjekka vi sånt faktisk. står i våres klargjørings skjemaer at alt av væske nivåer skal kontrolleres

Edited by dohcboy
  • Like 2

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...