Jump to content
Sign in to follow this  
Dreeeze

Skifte Kamlager 2.9?

Recommended Posts

Hei!

 

Har akuratt dratt ut kammen i 2.9 med hyd løftere, ser at både kam og lager er helt ferdig.

Er dette mulig å bytte mens motoren står i bilen?

 

Å passer kam fra amerikanske 2.9 ranger til motoren?

Spandere på seg en kvassere cam når en først holder på?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nok gjøres med en lignende ters som jeg laget for å bytte kamlager i ohctopp.

Lenge siden jeg har sett inni en V6, så kan ikke love det.

Montering bør ivertfall gå. Fordelen er jo at det er veldig liten fare for å få spon inn i motoren.

Ser for meg at en slagtersutgave vil fungere bedre på V6 enn skruters som jeg lagde.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78364-how-to-bytte-kamlager-ohc/


- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo. Ja, kammen fra USA kan du bruke, men jeg tror den bruker ikke- hydrauliske løftere, men nye løftere trenger du uansett.

 

Jeg bruker lager-installasjonsverktøy fra Biltema et sett i hardplast og et sett i aluminium. Brukt på V8, og V6'ere med hell. Problemområdene er de midterste lagrene der du må rigge til en forlenger.
 Helt greie dersom dimensjonene stemmer overens med lager dim'en....


Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranger 2.9 bruker etter div internetting hyrauliske løftere så det er jeg sikker på. Men om kammen har en annen durasjon vet jeg ikke,

risikerer å få en ekstra lat v6 blir for kjedeli.

 

Hvordan er det med lager å deler fra den amerikanske versonen mot vår "eu" versjon, passer alt sammens overens?

 

løftere er bestilt nye, halvparten av de som sto i var bare å klemme sammens med fingrene, resten var kjempehard,

Stakkaren som skrudde på denne sist har trodd motoren hadde mekaniske løftere å justert med klaring til

ventilene, når det ikke skal være noe som helst!

 

Noen som vet om kvassere kam for hyrauliske løftere? Skal sende KMcam å spør hva de skal ha for å

slipe om den jeg har hvis den er brukende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...