Jump to content

Bruk 98oktan.


and

Recommended Posts

https://www.amcar.no/Aktuelt/6215/tank+98+oktan.html

 

Slik lyder oppfordringen fra AMCAR.

Blir ikke 98oktan brukt er det jo ikke butikk for bensinstasjonene å holde liv i 98oktanpumpen.

Kan fort bli et spørsmål om vi blir bilsamlere eller bilbrukere av eldre bensinbil i nær fremtid om visse politikere får det som de vil. Ta et grep i forkant.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Gjelder ikke bare bilen. Mye av det som står i redskapsboden har ikke godt av E10.

Husqvarna i USA hvor E10 er i bruk har denne advarselen på nettsiden http://www.husqvarna.com/us/forest/basics/ethanol-free-fuel/

Link to comment
Share on other sites

Har fått med meg at E10 er veldig fy-fy nå for tiden... Tenker med litt forundring på E85, som var så "inn" for inntil ganske kort tid siden,

og visstnok skulle være helt ufarlig å bruke på de gamle Fordene våres...  

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket med en kar på Shell sin stand under Oslo Motor Show, og han sa jeg ikke måtte fylle V-Power bensin på gammel bil, for denne inneholder etanol.
Det blir stortsett Esso sin 98 for min del. Evt. Statoil på de stasjonene som fortsatt har det.

Link to comment
Share on other sites

allerede tilbake i 2010 når jeg hadde styggen så merket jeg stor forskjell på esso sin 98oktan og de andre. esso sin tålte mye mere tenning. så den virker mye renere og høyere oktan enn hva de andre gjør.

 

så en artikkel om v-power når den kom. usikker på om dem påstår den holder 99oktan enda, men de gjorde det når den kom, men måleinstrumenter så den bare hadde 96oktan imens vanlig 95oktan pumpebensin ble målt til 92oktan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...