Jump to content

Ikke ettergivende speil, tips for å løsne speilet? Eksos lekkasje i flexislange?


borninsin

Recommended Posts

Hei. Var på eu kontroll igår med min mondeo mk4 2008 modell og fikk da mangel på ikke ettergivende speil på venstre side. Noen som har noen tips om hvordan å få løsnet dette?

 

Fikk også at det var for stor eksos lekkasje i flexirør, de skulle ha 16 lapper for å ordne dette for de kunne ikke sveise det for den var for nærme katalysatoren, ifølge en mekaniker venn så var det bare tull og det kan lett sveises selv eller sveise på ny flexi slange?

 

Fikk også feil lysbilde fra hovedlykt, denne har det vært lekkasje i og er ganske slitt, holder det da å bytte hovedlykten? Har fått tak i en nesten splitter ny.

 

22 lapper skulle de ha for å fikse dette.

 

Takker for svar folkens

Link to comment
Share on other sites

Hei. Var på eu kontroll igår med min mondeo mk4 2008 modell og fikk da mangel på ikke ettergivende speil på venstre side. Noen som har noen tips om hvordan å få løsnet dette?

 

Fikk også at det var for stor eksos lekkasje i flexirør, de skulle ha 16 lapper for å ordne dette for de kunne ikke sveise det for den var for nærme katalysatoren, ifølge en mekaniker venn så var det bare tull og det kan lett sveises selv eller sveise på ny flexi slange?

 

Fikk også feil lysbilde fra hovedlykt, denne har det vært lekkasje i og er ganske slitt, holder det da å bytte hovedlykten? Har fått tak i en nesten splitter ny.

 

22 lapper skulle de ha for å fikse dette.

 

Takker for svar folkens

Hør på din mekanikervenn du .

Om du/dere ikke har mulighet til å utføre arbeidet selv så sjekk med Svendsen eksos eller lignende. De pleier å fikse slik feil for en god brøkdel av hva et merkeverksted gjør.

Link to comment
Share on other sites

Takker meget for svar dere. Prøvd å smøre og bende både av egen maskin og med jern men det speilet sitter som støpt! Har fått ordnet meg nytt speil så er vel ikke noe hokus pokus å bytte det vel?

 

Når du sier hovedlyset må justeres, er det noe jeg gjør selv eller må dette gjøres på verksted?

 

Ja hører på mekaniker venn min som skal fikse det for meg.. Det ordnet han på null komma niks sa han å ba meg aldri sette min fot ned på verkstedet der igjen. 16 tusen.. Koster meg maks 200 kr for en flexi slange på tema sa han å er ikke sikkert jeg trenger det engang men at det går å sveise rett på og det er det. Latterlig at de kommer med en pris på 16k for det, når alle sier det bare er tull og vås.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker meget for svar dere. Prøvd å smøre og bende både av egen maskin og med jern men det speilet sitter som støpt! Har fått ordnet meg nytt speil så er vel ikke noe hokus pokus å bytte det vel?

 

Når du sier hovedlyset må justeres, er det noe jeg gjør selv eller må dette gjøres på verksted?

 

Ja hører på mekaniker venn min som skal fikse det for meg.. Det ordnet han på null komma niks sa han å ba meg aldri sette min fot ned på verkstedet der igjen. 16 tusen.. Koster meg maks 200 kr for en flexi slange på tema sa han å er ikke sikkert jeg trenger det engang men at det går å sveise rett på og det er det. Latterlig at de kommer med en pris på 16k for det, når alle sier det bare er tull og vås.

 

 

Du får ikke flexi rør løst originalt, det blir da røret/ katalysator fra turbo til partikkelfilter med feste i traversen.

Regner med at dette var på Ford?

Det ikke sånn at et merkeverksted løper på Biltema og handler rør for å kuke med å sveise inn nytt flexi rør i det gamle rustne driten som sitter der.

 

Enig i at prisen var drøy, men desverre ganske normalt.

 

Ca normal pris ville vel ha vært ca 14000kr. (Eksos, speilhus, lykt, lysjustering og arbeid)

 

Et lite tips er at de selger fremre eksos ny på ebay fra 1200kr. Da slipper du sveising og dobbel jobb når eksosfestet ruster av om 3mnd og du må under igjen. :lol:

 

Sjekk også kontakten inn på lampa di om den har vært fuktig. Kan hende du må bytte den også pga irr.

 

Speil er kurrant å bytte. Bare sjekk at det nye fungerer før du monterer om du har kjøpt brukt.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...