Jump to content

Luksusproblem/dilemma


Afr

Recommended Posts

Hoi og hei!

 

Jeg er midt i en slags oppryddningskrise på en måte!

Jeg holder på å flytte og selge hus, å der er det endel biler og ting jeg må flytte med meg..

Jeg har ikke noe garasje her jeg har flytta enda, men det kommer!

 

Utfordringa mi er hvilke biler skal en ta med seg videre! å bør en tynne ut "stallen" litt?

 

Jeg har vært ungkar og sprellemann i noen år når jeg bodde i sverige, å uten noen fornuftige stemmer som sier stopp, så blir det mye bil!

 

Hvilke biler hadde dere tatt vare på?

 

Escort Cosworth
Sedan Cosworth
Vingebil

Escort Mk2 Cosworth

E30 touring (3,5l motor)

 

Bilene er litt i deler (noen mer enn andre) men stort sett alt av deler er på plass for å få de opp å gå!

 

Si en kan beholde tre av de!

Link to comment
Share on other sites

Blir kopi av listen til Blown540.

Sedan er en flott designstrek som er tidløs. Men det som var greia da den var ny var baksete med dører. Kjekke saker om man trengte baksete i hverdagsbilen. Nå 30 år senere er den en sommerbil til søndagen.

I en nåtid hvor dagens 3 dørsmodeller forsvinner en etter en så blir vingen mer unik.

Spørs hvor knytta man er til bilhistorien også. Minner virker inn, men sedan og E30 er det som forsvinner om alt stiller likt.

Link to comment
Share on other sites

Aij, den er lei vet du. Blir som å måtte velge bort en av unga det....

 

Bil nr 1. Jeg tenker, hvem har du mest hjertefølese for? Altså hvilken bil betyr mest for deg mtp spesiell historie, glede etc! Det er gjerne den bilen du er mest knyttet til og som du antagelig vil savne mest. Den ville jeg hatt som nummer en.

Bil nr 2 er den bilen du har mest kjøreglede med, en du tør bruke på treff, bane, ta en runde med i ny og ne.

Bil nr 3. Investering, den bil du kan ha stående og som gir en avkastning du ikke får i fond eller bank.

 

Med andre ord, du har et luksusproblem få andre er forunt :D  

Link to comment
Share on other sites

Følelser ja.... det er jo som en 12åring, JEG VIL HA ALT ALLTID!!!

men! Escort Cosworthen liker jeg jo godt! orginal bil, stor turbo, uten takluke. Bil det ikke ble lagd mange av og bil en ikke kan få ombyggd.

 

Vingebilen er å orginal bil, uten takluke, men er helt i deler... helt! men det er jo morro det å hvis en får ordna plass å stå.

 

Sedanen er å orginal, men det er jo "bare" en sedan... Bakhjulstrekker, så det trekker jo litt opp, en av få med skinn orginalt. men, fortsatt "bare" en sedan.

 

Escort mk2`n er en 1600 sport som er/blir byggd om, der er det masse planer og deler, men den står jo å i så mange deler det går ann, med endel sveisejobb.

 

E30`n ble kjøpt inn for å være "hverdagsbil", men det ble liksom ikke så mye tid til den heller. Har orginal E30 M3 bakstilling og E36 M3 frambremser på da, så den kan godkjennes med den motoren. men ja, det er jo en bmw...

 

(hører med til historien at det er en 3dørs 2.0L, P100, og en 66 mustang med her å, men de er har jeg kontroll på hva som skal skje med)

 

 

men ja, det kjennes litt ut som sedanen er på vei bort... sammen med P100`n

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...