Afr Report post Posted January 23 Hvordan er det med de nye reglene, kan en få godkjent cosworthen med mer effekt i enn orginalt uten de alt for store problemene som det var før? tuv test å sånn.. noen som har noe kontroll på dette? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sierrakaren Report post Posted January 24 Kor mykje trim snakker vi om? Såvidt eg kjenner til er det kun 320hk som man kan få godkjent i vognkort. Wolf sine utgaver hadde det i hk og då er det mulig og få til. Hadde wolf bilene større bremser enn standard? Quote Nåverende biler:86 Ford Sierra 2.0l++90 Ford Sierra Cosworth 4x4 Share this post Link to post Share on other sites
Afr Report post Posted January 24 Så bare at det var noen som skulle søke om øking av effekt basert på 20kw/100kg reglen. Så da endte en opp på 334 på rwd og 350 på 4x4.. Å det hadde jo vært flott å få godkjent alt! Quote Share this post Link to post Share on other sites
xr4ti Report post Posted January 24 Burde vel være mulig det men er vel kun SVV som kan svare på det. Er det mulig å få tak dokumentasjon på disse Wolf-utgavene? I så fall er det vel en stor mulighet vil jeg anta om du søker og har dokumentasjon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JHS Report post Posted January 24 Det går vel på biler fra før katalysator kravet kom, er det i 88? Etter det, er det verre ser det ut til. Da er man jo på endring av programvare i motorstyreenhet og vipps så kreves det vel syklustester osv så vidt jeg har forstått. En kompis har fått tak i Wolf papirer og hatt en runde med SVV angående effektøkning av sin Escort, den ideen har vel blitt skrinlagt. Med Wolf papirene kan du nok få godkjent 300hk som de bilene hadde (ikke 320 som nevnt over her). Men da må du spore opp og montere alle delene for korrekt Wolf oppsett da, dvs at du må dokumentere at samtlige av delene dine er i henhold til Wolf dokumentasjonen (som bl.a. ikke dokumenterer dysene). Så godkjent effektøkning i Escort Cosworth virker ganske ugreit fortsatt så vidt jeg har forstått 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommelom93 Report post Posted January 24 50 minutter siden, skrev JHS: Det går vel på biler fra før katalysator kravet kom, er det i 88? Etter det, er det verre ser det ut til. Da er man jo på endring av programvare i motorstyreenhet og vipps så kreves det vel syklustester osv så vidt jeg har forstått. Dette stemmer ganske bra Quote Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3-60 X - Peugeot 607 '01 2.2 Toyota Corolla '99 1.3 Terra Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642 Share this post Link to post Share on other sites
Sierrakaren Report post Posted January 26 Var ikkje det ein her inne på forumet som godkjente med 320 hk med wolf papirer??? Men uansett, går ikkje det an og sende inn til vegvesenet om og få godkjenne effektøkning? Dei har vell svarene på ka som må til. Quote Nåverende biler:86 Ford Sierra 2.0l++90 Ford Sierra Cosworth 4x4 Share this post Link to post Share on other sites