Jump to content

07 Mk4, facelift oppgradering


WingDude

Recommended Posts

Har nylig vært å henta meg en "bruksFord" i Sverige etter å ha rota med div andre merker i flere år 😳

En 07 Mondeo mk4, 2,5T Ghia.

Har planer om noen oppgraderinger, og motor har allerede fått en steg 1 oppgradering og skal nå yte ca 270 hk.

Intercooler, luftfilter og eksos vurderes, men skal ikke gå bananas med rustfritt eksos osv til 15 k, her blir det hjemmesnekring og budsjett-oppgraderinger 🤑

Synes front og bakende på facelift modellen fra 2010 ser bedre ut, og vurderer og skifte til slike støtfangere og eventuelt lykter, noen som har gjort dette før, eller vet om dette er plug n play ? Er vel titanium modellene som har de fineste fangerne kanskje ?

extrabilder19002847_large.jpg

extrabilder19002882_large.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey 😉

Var inne på tanken selv men valgte å gå for pre-face S-pakke på min.

Til det du spør om: Etter hva jeg fant ut så er det noe forskjell på ledningsnett foran til fanger, noe forskjell på braketter til fanger samt selve fangeren og nedre grill/belysning selvfølgelig. Annet panser og øvre grill samt sideblink på forskjermene er forskjellige. Frontlyktene er etter hva jeg forstod like i formen, var noe med et feste tror jeg, men de lar seg modde etter hva jeg forstod. Plastpanelet mellom kjøler og grill er jeg usikker på, sikkert ulikt det også, men disse pleier ikke å være fjernet fra huggerbiler.

Bak er det forskjellig fanger og luke samt at det er forskjell på utseende til baklyktene til facelift men for og fester er like mener jeg å huske. Mener jeg fant ut av man kan bruke pre-face fanger på face-lift luke, og omvendt. Mener også det var forskjell på bakvinga.

Sideskjørtene er like 07-14 om du vil ha det.

Med andre ord, det er ikke noe av dette du ikke fikser 😉

Skal du ha lepper foran og bak finnes det såkalte AddOn dressup-kit i stedet for å lete etter de mer sjeldne fabrikkmonterte, da kan du bruke standard fangere. Hadde disse på Eurodel men litt usikker på om de skaffer disse ennå da de har fjernet disse OEM-katalogene fra nettsiden. Legger ved link så kan du se på alt dette selv.

Body And Paint FORD Mondeo 2007-2014 (CA2) (7zap.com)

Hvilken modell som hadde hva av fangere og griller er vel forskjellig men de siste par årene (12-14) så hadde til og med 1.6 TDCI Honeycomb grill, skjørter etc uten at jeg kan noe om det. Sikkert andre som kan dette langt bedre enn meg 😏

Link to comment
Share on other sites

Ser det blir kostbart å oppgradere hele utseendet til facelift utgaven, og skal man videre derfra blir det jo enda dyrere.

Bedre å finne et komplett sett til preface modellen da, usikker på hva S-pakke som du har er for noe ?

Får google litt etter noen styling sett som ser ok ut da.

Link to comment
Share on other sites

Blir fort litt arbeid og kr, særlig om man må lakkere dele også.

Titanium S, litt oppspjåka versjon av Titanium X, med lepper på fangere, skjørt og slike honeycomb griller. Står/stod en hos Tanberg for litt siden. Jeg var å henta grillen da min var litt så der. Husker ikke om den hadde skjørta men den hadde i hvert fallfangerne. (ikke min bil, bilde fra nettet)

111571_848d9d236057e5329187293a21e2d62c.

 

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaggu kom jeg over en Delebil fra 2011 som jeg tenker å flytte så mye som mulig over fra, dette er en titanium modell med skinninteriør, xenon, navigasjon /dab stereo. 

Har lyst på honeycomb grill, splitter og skjørt, men prisene er drøye synes jeg. Ingen hos Ford her som fikser litt rabatt vel 😉

Link to comment
Share on other sites

Tøff bil du tar videre nå. Lett valg om en ser på pumpeprisene, og vil ha en Mk4. Fin svenske Mondeo til en pris under en sliten norsk Mk2 Focus ST.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...