Jump to content

Åpning av panser Focus 2009 diesel automat


hansemann

Recommended Posts

Er det bare jeg som er frustrert siden jeg måtte kjøre fra Oslo-Askim-Trøgstad-Løken med skitten frontrute fordi jeg var tom for spylervæske og ikke hadde med lommelykt når det ble mørkt i 16.30 tida? Måtte kjøre i 40 på svingete veier fra Askim og hjem da også frontlyktene var skitne, og jeg har eid bilen i  6 timer. Det var 60 sone på stedet men hadde ikke pigger. Snøværet starta ved Ski.+1 på Rykkinn og -2 på ski.

Link to comment
Share on other sites

Fant løsningen i manualen. 2 sider hang sammen. Man løfter bare opp Fordmerket som er hengslet på venstre side med en skrue. Den er også fjærbelastet. Vipp merket opp (mot klokka)  og en nøkkellås vises. Nå kan du låse opp panseret med nøkkelen. Det  er en L formet låse hempe på høyre side så merket sitter fast pga fjærbelastningen

Edited by hansemann
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke med lys, når man ikke vet hvor man skal lete. Omtrent som den fulle mannen som mistet en nøkkel i skyggen, men mente han måtte lete i lyset fra stolpen. Dette var ute om natta. Ikke rart han ikke fant nøkkelen, han hadde verken lykt eller mobil ,da dette er en gammel vits.(Altså før 1980)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Har nå låst opp panseret med finner ikke låse mekanismen som holder panseret på plass om man kjører med ulåst panser. Det er en glippe så jeg får inn fingrene, men hvor er den metallbiten jeg skal klemme på for å få opp panseret? I dag lørdag den 9/12 er det bare +1 grad  så nå var været perfekt til å fylle på spylervæske-Godt å ha når mars/april kommer og det er +5 om natta, da kommer det jo en del snøslaps med salt fra bilene foran. På side 168 i Focus manualen er det ingen merknad til punkt 1,2 og 3.

Edited by hansemann
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...