Jump to content

Mondeo 2009 2.0 Disel . Leser av verdiene med obd2. Men hvordan vet jeg at verdiene er riktige på sensorene?

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i di riktige verdiene på min Mondeo med tanke på sensorene i bilen. Skulle gjerne hatt dette slik at jeg kjapt kan finne ut om enkelte sensorer ikke har riktig verdier. Det vil si begynner å bli dårlige. Jeg får ingen feilkoder men den lugger noe ved kald motor og varm motor. Ingen feil vises i obd2.  Håper noen sitter med verdiene eller vet hvor på nett disse ligger. Leser av verdiene i obd2 men aner ikke om disse er riktige, Hilsen 

Balltus 12

• Like 1
Posted (edited)

Lugging kan være EGR ventilen men da får man normalt en feilkode for "sticy egr solinode" eller en annen kode tilhørende EGR-systemet. Lekkasje i en eller flere dyser gir også lugging men da får man ikke feilkoder for lekkasje, man får i grunn ikke lest ut noe når det gjelder dysene etter hva jeg vet og det enkleste er nok å måle dieselreturmengden.

Normalverdiene på sensorer kjenner jeg ikke så mye til men legger ved en link so kan hjelpe deg på vei, finnes mulig noe mer på nett. Husk at verdiene ofte er variable grunnet temp, trykk etc så man må ha kontroll på det også. Står litt om det her Ford Diagnostic Codes List - www.FordWiki.co.uk  Ikke mye hjelp i dette svaret men kanskje aktiviteten i tråden trigger noen som sitter med et bedre svar , er nysgjerrig på dette jeg også 🤔 så post gjerne om du finner noe relevant.

Edited by xr4ti
skjivefæil