Tommelom93 Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago Hei Den siste måneden har jeg Sierraen vært tung å starte når den er kald eller har stått en stund, noe som den ikke har vært et problem før. Når bilen er varm, starter den som normalt. Jeg har hittil sjekket tennplugger og de var helt fine. Jeg sjekket også tennstiften og fordelerlokket, og det såg også helt fint ut. Tennpluggledninger ble byttet ved forrige service som var i fjor. Jeg har også byttet til et sprell nytt batteri, som ble kjøpt i forrige måned. Har dere noe råd til hva problemet kan være? Kan det være selve coilen som er problemet, for den er ikke blitt byttet i mitt eie og trolig er den fra da bilen var ny. Kan også nevne at forgasseren ble justert i forbindelse med EU-kontrollen, tidligere i sommer. På forhånd takk! Mvh Tom Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S X - Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642
SierraCL Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Ta av luftfilter når motor er helt kald og se at choke-spjeldene er stengt. Hvis bilen er fin å kjøre ellers og gjerne under belastning er det neppe coil, men den er enkel å sjekke.
RS 1000 Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Helt enig med SierraCL, men riktig startprosedyre er også viktig. Gir du full gass helt rolig 3 ganger før du gjør første startforsøk? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts