Tommelom93 Posted 18 hours ago Posted 18 hours ago Hei Den siste måneden har jeg Sierraen vært tung å starte når den er kald eller har stått en stund, noe som den ikke har vært et problem før. Når bilen er varm, starter den som normalt. Jeg har hittil sjekket tennplugger og de var helt fine. Jeg sjekket også tennstiften og fordelerlokket, og det såg også helt fint ut. Tennpluggledninger ble byttet ved forrige service som var i fjor. Jeg har også byttet til et sprell nytt batteri, som ble kjøpt i forrige måned. Har dere noe råd til hva problemet kan være? Kan det være selve coilen som er problemet, for den er ikke blitt byttet i mitt eie og trolig er den fra da bilen var ny. Kan også nevne at forgasseren ble justert i forbindelse med EU-kontrollen, tidligere i sommer. På forhånd takk! Mvh Tom Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S X - Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642
SierraCL Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago Ta av luftfilter når motor er helt kald og se at choke-spjeldene er stengt. Hvis bilen er fin å kjøre ellers og gjerne under belastning er det neppe coil, men den er enkel å sjekke. 1
RS 1000 Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago Helt enig med SierraCL, men riktig startprosedyre er også viktig. Gir du full gass helt rolig 3 ganger før du gjør første startforsøk? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Tommelom93 Posted 8 hours ago Author Posted 8 hours ago 8 timer siden, skrev RS 1000: Helt enig med SierraCL, men riktig startprosedyre er også viktig. Gir du full gass helt rolig 3 ganger før du gjør første startforsøk? Nei, for det varierer hvordan bilen starter. Noen ganger starter helt på egenhånd uten å gi full gass før og noen ganger må gi full gass før. Men jeg kan prøve din metode med å pumpe tre ganger før jeg starter bilen. Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S X - Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642
Tommelom93 Posted 8 hours ago Author Posted 8 hours ago 8 timer siden, skrev SierraCL: Ta av luftfilter når motor er helt kald og se at choke-spjeldene er stengt. Hvis bilen er fin å kjøre ellers og gjerne under belastning er det neppe coil, men den er enkel å sjekke. Skal gjøre det som du nevner og kontrollere choke-spjeldene. Har du en oppskrift på hvordan man eventuelt fikser dette? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har justert ei skrudd på en forgasser før😅 Utenom startproblemet når den er kald, er den helt fin å kjøre. Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S X - Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642
RS 1000 Posted just now Posted just now 8 hours ago, Tommelom93 said: Skal gjøre det som du nevner og kontrollere choke-spjeldene. Har du en oppskrift på hvordan man eventuelt fikser dette? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har justert ei skrudd på en forgasser før😅 Utenom startproblemet når den er kald, er den helt fin å kjøre. Med kald motor hadde jeg tatt av luftfilteret og sett på chocke spjeldene. Så gir du rolig full gass en eneste gang og ser på hvordan chocke spjeldene lukker seg. Så gir du den ett startforsøk. Funker ikke dette så gir du rolig full gass 2 ganger til, slik at innsugsmanifolden får en "dram" å starte på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now