Jump to content

Reima gikk av, hvaslags reim trenger jeg?

Recommended Posts

Posted (edited)

Reima gikk av da kona var nesten hjemme. Jeg åpnet panseret og så en krøll av reim som hadde viklet seg inn. Det er den reima som driver blant annet kompressoren.

Hva heter denne Reima? Er det multireim? Eller Kileribberem?

Edited by kje
Posted (edited)
1 hour ago, xr4ti said:

Gå inn på fks Eurodel og legg inn skiltnummer så får du opp reimlengden, i hvert fall på noen av delene. Er multireim.

Det var ikke mer enn noen måneder siden jeg monterte ny. Jeg får bestille ny reim og montere på.

Men hva kan være årsaken til at den gikk av/røk?

Det er vel dynamo, klimaanleggskompressor, servopumpe og vannpumpe dette beltet driver. Burde jeg bestille noe av dette samtidig? Hvordan sjekker jeg om dette kan ha blitt defekt?

Batteriet var ikke flatt men det står nå til lading. Jeg har ikke sjekket om registerreim er intakt.

Edited by kje
Posted

Har du frihjul på dynamo, og det står fast eller ac kompressor står fast, så kan det være årsak, eller det kan være slark i reimstrammer 

Posted (edited)
17 minutes ago, grcossie said:

Har du frihjul på dynamo, og det står fast eller ac kompressor står fast, så kan det være årsak, eller det kan være slark i reimstrammer 

Jeg monterte ny clutch på ac kompressor ifjor, kan det ha noe med det å gjøre?

Bør jeg først sjekke om frihjul på dynamo og ac kompressor står fast og om det er slark i reimstrammer før jeg bestiller deler?

Edited by kje