kje Posted yesterday at 01:13 PM Posted yesterday at 01:13 PM (edited) Reima gikk av da kona var nesten hjemme. Jeg åpnet panseret og så en krøll av reim som hadde viklet seg inn. Det er den reima som driver blant annet kompressoren. Hva heter denne Reima? Er det multireim? Eller Kileribberem? Edited yesterday at 01:27 PM by kje
xr4ti Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago Gå inn på fks Eurodel og legg inn skiltnummer så får du opp reimlengden, i hvert fall på noen av delene. Er multireim. 1
kje Posted 14 hours ago Author Posted 14 hours ago (edited) 1 hour ago, xr4ti said: Gå inn på fks Eurodel og legg inn skiltnummer så får du opp reimlengden, i hvert fall på noen av delene. Er multireim. Det var ikke mer enn noen måneder siden jeg monterte ny. Jeg får bestille ny reim og montere på. Men hva kan være årsaken til at den gikk av/røk? Det er vel dynamo, klimaanleggskompressor, servopumpe og vannpumpe dette beltet driver. Burde jeg bestille noe av dette samtidig? Hvordan sjekker jeg om dette kan ha blitt defekt? Batteriet var ikke flatt men det står nå til lading. Jeg har ikke sjekket om registerreim er intakt. Edited 14 hours ago by kje
grcossie Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago Har du frihjul på dynamo, og det står fast eller ac kompressor står fast, så kan det være årsak, eller det kan være slark i reimstrammer
kje Posted 8 hours ago Author Posted 8 hours ago (edited) 17 minutes ago, grcossie said: Har du frihjul på dynamo, og det står fast eller ac kompressor står fast, så kan det være årsak, eller det kan være slark i reimstrammer Jeg monterte ny clutch på ac kompressor ifjor, kan det ha noe med det å gjøre? Bør jeg først sjekke om frihjul på dynamo og ac kompressor står fast og om det er slark i reimstrammer før jeg bestiller deler? Edited 8 hours ago by kje
xr4ti Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago Det ville jeg gjort, slik grcossie skriver. Ville også sjekket om veivakselsensor ikke er skadet av reima/reimrester (er på venstre side av nedre reimhjul). Disse reimene holder vanligvis veldig lenge så noe er trolig feil og reima slites unormalt fort.
kje Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago 1 hour ago, xr4ti said: Det ville jeg gjort, slik grcossie skriver. Ville også sjekket om veivakselsensor ikke er skadet av reima/reimrester (er på venstre side av nedre reimhjul). Disse reimene holder vanligvis veldig lenge så noe er trolig feil og reima slites unormalt fort. Skal sjekke dette. Ja, det var derfor jeg tenkte det kanskje hadde noe med at jeg monterte ny clutch på ac kompressor ifjor.
Recommended Posts