Jump to content

motorer. zetec, rst...


Guest Alex_86

Recommended Posts

Guest Alex_86

Hva slags motor vil folk er mest gunstig og sette i en xr3i.

hvilken er best, da jeg mener hvilke holder lengst og er lett og trimme.

Både med og uten turbo.

 

Skal ha ny motor nå, lei xr3i motoren. den skal i en eller annen rally bil jeg skal bygge. ser for meg lada rallybil eller fiat

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Zetec uten tvil. Begynner å bli billig og enkel å få tak i. Deler får du overalt og er uendelig mer holdbar enn en gammal cvh.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har vært på tanken med å prøve å presse ned en duratec V6 i en escort da? Måtte blitt heftig B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

da ville jeg hatt bakhjulstrekk også

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

en kar i england driver med v6 twinturbo i en mk4 escort nå...

 

at han gidder.....

 

men zetec eller zvh er nok motoren å satse på ja, men husk at det er begrenset hvor mye det er gøy å kjøre med i en blikkbokscabbie :(

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

1.8 eller 2.0 zetec ja.

 

1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.

Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.

Link to comment
Share on other sites

1.8 eller 2.0 zetec ja.

 

1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.

Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.

 

 

åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L

Link to comment
Share on other sites

1.8 eller 2.0 zetec ja.

 

1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.

Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.

 

 

åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L

 

mescort har ca 180 gamp i sin 1,8 zetec uten turbo da...

16v topp,kvassere kam`er, grenrør,porta topp,åpnere eksos osv... I følge ei av de bøkene jeg har lest om tuning av motorer så får du ut 100hk pr 1 liter motor volum visst du gjør en go jobb, får seff ut mer og, men da begynner d å bli profft arbeid og forventer my mer av den som gjør det og utstyret som blir brukt...

 

 

jeg hadde gått for en 2 liter visst jeg var deg, blir brukt mye i bilcross osv, og det er MEGET holdbare motorer sammen ligna med den skrale CVH`n som ikke funker i heletatt :P ..

spørs litt om du skall turbo lade eller ikke og da...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

1.8 eller 2.0 zetec ja.

 

1.8 zetec-e får du oppmot 155hk uten turbo, 2.0 får du en 165hk i uten turbo.

Med turbo er det en god del ekstra! Men tror ikke standard zetec-e tåler stort mer enn 200hk før en må begynne med nye stempler, osv,osv,osv.

 

 

åssen klarte du så mye hester? orginalt er det 105 i 1,8L å 136 i 2,0L

 

mescort har ca 180 gamp i sin 1,8 zetec uten turbo da...

16v topp,kvassere kam`er, grenrør,porta topp,åpnere eksos osv... I følge ei av de bøkene jeg har lest om tuning av motorer så får du ut 100hk pr 1 liter motor volum visst du gjør en go jobb, får seff ut mer og, men da begynner d å bli profft arbeid og forventer my mer av den som gjør det og utstyret som blir brukt...

 

 

jeg hadde gått for en 2 liter visst jeg var deg, blir brukt mye i bilcross osv, og det er MEGET holdbare motorer sammen ligna med den skrale CVH`n som ikke funker i heletatt :P ..

spørs litt om du skall turbo lade eller ikke og da...

 

Hvis du ska ha den i en RST så blir det dumt å kalle den RST da, når det ikke er noen turbo.. Men turbokonvertert Zetec har vært moro B) Har tenkt den tanken i en Sierra..

 

..eller Anglia'en min far har :lol:

 

 

Men uansett hva du måtte velge, lykke til med prosjektet!

 

 

Mvh :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Quote fra BurtonPower

"The 1.8 105Ps engines are easily uprated to 130PS by using standard Ford parts for the 1.8 130PS engine. You will need the throttle housing, cams (or use the Kent FZ1802 cams) and the matching ECU. A power boost valve will eiliminate tha flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm.

 

A good exhaust will also help the engine breath better, the standard system tends to be restrictive. To modify further, the restrictive inlet and incjection system will also need to be replaced, which is expencive. Suitable aftermarket injection systems are available from Weber and Omex and follow for much greater scope of engine modifications.

 

(...) the restrictive inlet and incjection system can be removed ad replaced wiuth Weber Alpha carb kit alone, the standard 1.8 engine with 130PS will give 155PS. he 2.0 will produce 165PS."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Alex_86

hva er best...:

 

1993 MOD ESCORT 1,8 16V DOCH SOM ER KJØRT 188000

 

har til esc 97 modell 1,8 zetec 16v

 

 

Hva er lettest og få inn i bilen?

eller er det like lett?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...