Ford Stv Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Hvor mange RPM er det turtallssperra slår inn på IS motoren? Bare nysgjerrig siden jeg ikke har turteller! Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
LordSnick Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 går det ann å fikse på dette selv?? mener hvis du setter inn en kam som har arbeidsområde til 7000rpm så er det litt kjedelig om den stopper på 6500 f.eks 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest jaredboy Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Etter det jeg har forstått så er det den delen (Rotor??) inni fordeleren som fungerer som turtallspere, den vil kutte teningen i et gitt rpm..Så da må du enten invistere i en ny en, som har et høyere rpm merke eller en som er elektonisk styrt, hvor du kan stille inn selv når du ønsker den skal sperre.Men husk at det er ikke bare å øke turtallet, mye annet som ikke setter så stor pris på det!!
LordSnick Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 hadde sånn type på xr3i'en jeg hadde men denne er ikke av den typen. er jo is så ligger sikkert no i hjernen tenker jeg som sperrer. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Ford Stv Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 Oki! Når sperra slår inn så kunne en nesten gira fra 3 til 1 gir jo! Skikkelig røsk! hehe. Men det er greit den er der når jeg ikke har turteller eller så blir det fort no rakling i denna motoren.. hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Leo Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Turtallssperra på IS er elektronisk desverre og kutter drivstofftilførselen. Jeg kunne også tenkt meg 1krpm mer, men fordelen er jo at man med god samvittighet kan bruke sperra som shiftpunkt. Hos meg fungerer den også fint som launch. Waaaaah tatatata TA TA TA så har jeg 0,5 bar ladetrykk ved take-off Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Ford Stv Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 Glimrende! hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
morty999 Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 må vell gå ann å få fjerna denne? chip el no? skulle ønske jeg fikk til det selv men er vell bra att den er der.. ellers hadde jeg rasa enda flere is motorer
Guest Excaliburzz Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Ifølge instruksjonsboka så slår turtallssperra inn på 6050rpm, men min glir glatt opp til 6500rpm da Og turtallssperra ligger i fordeleren etter det jeg har hørt iallefall.
Guest ja9^ Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 ca hvor heldig er det å "ligge" rundt turtall sperra? er dette noe motoren skal tåle eller likern det svært dårlig?..tør ikke gå til rødmerkinga på kjerra lengre, bråker no inni helvette er en mondeo mk1 93. hihi
Ford Stv Posted August 27, 2005 Author Posted August 27, 2005 Å ligga på sperra er ikke no je har tenkt te da! Men je har ikke turteller å så har je merka sperra noen ganger for å si det sånn så je var nysgjerrig! Men da veit je å mye je har da ca! Takker for svar! Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
morty999 Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 ligger ofte på sperra jeg.. holder evig ohc motorene
Leo Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 Fatter sin gamle 2.0L gasser holdt fint lange tider på sperra som ligger på ca. 7krpm. 6krpm med i-råder er ingen problem. Det er det som er fint med så lav sperre, er bare å la det hamre i sperra og bruke den til noe fornuftig. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
morty999 Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 det som er dumt er att over lengre tid så byner det å tikke noe grådig i toppen (min kakler som et UVÆR nå )
Ford Stv Posted August 28, 2005 Author Posted August 28, 2005 Hmm. Rart det der! hehe.. Min bruker bare olje den! hehe! Snakker vi slitte ventiltetninger! hehe.. Jaja! Er ikke så tøft å ligge på sperra for det ser litt jalla ut når det stopper opp sånn.. hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
RHeskja Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 Ohc motorene tåler turtall... kjenner en som har max output på 10k å har hatt 12k på motoren.... men har stilt sperre inn på rundt 9000. men dette er vanlig gasser... bremsa 217hk... (sugemotor) han har en til som har max efekt på rundt 8k og som bremser 219.7hk passe effekt i en sugemotor i escort...
cossie_storm Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 på eldre biler, tror 2,8 sitter den i fordeler. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
morty999 Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 ja 2,8 sitter i fordeleren.. men er det noe form for fjerning av sperra på IS ? noen som veit om det går..
Guest xr4is Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 ja 2,8 sitter i fordeleren.. men er det noe form for fjerning av sperra på IS ? noen som veit om det går.. <{POST_SNAPBACK}> Går vist an å "chipe" den bort. Har jeg iallefall hørt. Men det er det eneste som går an på is-hjernen. NB: har ingen erfaring med dette.
Guest xr4is Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 ja 2,8 sitter i fordeleren.. men er det noe form for fjerning av sperra på IS ? noen som veit om det går.. <{POST_SNAPBACK}> Går vist an å "chipe" den bort. Har jeg iallefall hørt. Men det er det eneste som går an på is-hjernen. NB: har ingen erfaring med dette.<{POST_SNAPBACK}> En ting til. Turtallssperra blir styrt av tenningsmodulen som sitter på rotoren, den sender signal til hjernen på is'n, og videre til turtelleren. Nesten samme greiene på el-styrt gasser eller modulgasser om du vil. Den har en tenningsmodul i venstre forskjer, altså på førersiden.
Guest Tracid Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 En ting til. Turtallssperra blir styrt av tenningsmodulen som sitter på rotoren, den sender signal til hjernen på is'n, og videre til turtelleren. Nesten samme greiene på el-styrt gasser eller modulgasser om du vil. Den har en tenningsmodul i venstre forskjer, altså på førersiden.<{POST_SNAPBACK}> Dette signalet går jo igjennom en kabel, hva med å finne et koblingsskjema på dette å klippe den?
Ford Stv Posted September 11, 2005 Author Posted September 11, 2005 Høres morro ut det! hehe Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now