Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. DET skal ingen ta fra dere at redskapen ikke blir brukt 👍 HĂŠrlig. Mulig du er inne pĂ„ noe og det er vel gjort noen forsĂžk med slike lokale klubbtreff uten sĂŠrlig suksess (vet dere er flinke til Ă„ samles). Er litt rundt pĂ„ lokale treff og kikker innimellom og det er en god del fin bil men det er ikke mange som er bygd av Ford. Hvorfor?, jeg aner ikke. Vet jo det stĂ„r mange fine biler rundt omkring men de blir ikke brukt. I sommer har jeg kun sett en vingebil, et par esc.cos og noen cos.sedaner langs med veien og pĂ„ de lokale treffene i Vestfold har det vĂŠrt noe men ikke for mange der heller. Noen fine Escort mk1 og 2, noen Caprier, M og P-Taunuser og Granadaer samt noen fine Focuser dukker opp innimellom men vil pĂ„stĂ„ at det er langt flere Opeler, Fiat og annet tjafs enn Ford. Jeg for min del gĂ„r tom for fritid sĂ„ fĂ„r ikke vĂŠrt med pĂ„ alt jeg gjerne vil vĂŠre med pĂ„, tror nok det gjelder for mange andre ogsĂ„ men noen treff prioritere jeg. FĂžr brukte vi treffene til Ă„ sladde og ha det gĂžy og for de som kjĂžrte "spor" sĂ„ ble banetreffene brukt til Ă„ finjustere inn chassi. Har full forstĂ„else for at nĂ„r en har en fin bil sĂ„ vil man passe pĂ„ den og ikke risikere Ă„ Ăždelegge den, kanskje ha et par "gentlemans race" for de som vil kjĂžre men ikke risikere Ă„ fĂ„ bilen Ăždelagt? Jeg for min del er ferdig med Ă„ ligge breit i svingene og sladde rundt (selv om det hender jeg fĂ„r noen raptuser), noen er kanskje litt flaue for at de ikke klarer Ă„ ligge breit eller ikke vet hvordan, ikke har motor nok til Ă„ holde fĂžlge med en 500 hesters cossy, men jeg mener det burde vĂŠre plass for alle pĂ„ banen og jeg tar gjerne noen runder sammen med likesinnede uten horn i panna 😄 Delemarked ble forslĂ„tt, det synes jeg er en god ide. FĂ„ delene i omlĂžp i stedet for Ă„ lagre i den tru at de en dag blir til gull. Tror delesalg kan trekke en del folk. Ikke er det noe sĂŠrlig jobb heller, de klarer seg selv om de bare for anvist en plass for Ă„ selge delene.
  3. Today
  4. Jeg tror hovedproblemet om dagen er at nesten ingen med gammal (og ny) Ford tÞrr Ä bruke bilene sine pÄ bane. Kanskje det skulle vÊrt en ide Ä arrangert noen "parkeringsplass" treff rundt om for Ä fÄ opp igjen litt interesse rundt klubben? Kanskje flere hadde turt og ta ut bilene, og deretter hadde kommet og vÊrt med pÄ utstilling/banetreff. MÄ finne en mÄte Ä lokke ut folket pÄ
  5. and

    Rallylegend 2025

    To 205 T16!
  6. and

    Rallylegend 2025

    Tett pÄ fra indre.
  7. and

    Rallylegend 2025

    Sedan, 131, Celica, Lancer og Vinge. Fem legender pÄ samme rekke.
  8. Rallylegend 2025 var denne helgen, og jeg har brukt mye tid pÄ dette samtidtig som uvÊret herjet Þstlandet. Startlisten: https://www.rallylegend.com/wp-content/uploads/2025/09/ELENCO-ISCRITTI-FINALE-bozza-3.pdf Det var to norske biler i Är. Xsara Kit Car! Av skiltet sÄ har denne levd 25 Är i norge. Men var vi ikke alle enige om at det er ZX som er gammelbil? Xsara og 25 Är? Kalenderen lyver ikke, men det fÞles ikke riktig. Som fÞrer av Kit Car sÄ er Rallylegend stedet Ä vÊre hvor den fikk stor oppmerksomhet. Bare se 4:20min. Polakkteamet med bÄde vinge og sedan er ogsÄ verdt en kikk. Gigi Galli kjÞrer Block sin gamle Fiesta. Den ble bare kjÞrt pÄ torsdag. Synd for den skulle jeg gjerne sett gjennom hele helgen pÄ dagtid. https://www.rallylegend.com/en/2025/07/21/gigi-galli-returns-to-rallylegend/ Kalle RovanperÀ stiller med "big block" 2.5L med 360hk under panseret. #NÄr spinne er like viktig som Ä vinne. https://www.rallylegend.com/en/2025/09/02/kalle-rovanpera-back-to-rallylegend-with-toyota-starlet/ Norsk Kit Car. Er ogsÄ Ford Ä se her om du ikke er like gira pÄ Kit Car som jeg er.
  9. Hadde ikke tenkt Ă„ kommentere noe om dette treffet men skriver noen ord for jeg synes @and og gutta som stod pĂ„ hele helgen fortjener det. Bilder fra treffet ligger her SĂ„ hvordan var treffet, jo det var som vanlig godt arrangert, vĂŠret var stort sett godt, sĂŠrlig lĂžrdag var bra. OppmĂžte da, det var vel her vi sviktet arrangĂžren mener jeg. Om en ser bort i fra "the cossy-family" sĂ„ var det heller magert med Ford pĂ„ banen, og tilskuere. Med suksesstreffet i 2023 i minne sĂ„ trodde jeg det ville bli stinn brakke pĂ„ lĂžrdagen siden vĂŠrmeldingen omtrent var kopi fra YR en julidag i Ă„r, men sĂ„nn ble det ikke dessverre. Noen kjente og ukjente Forder var det der pĂ„ lĂžrdag men det var plass til sĂ„ veldig mang flere biler og tilskuere. Jeg er litt overrasket over at det ikke kom flere Ford fra nĂŠromrĂ„dene, det finnes jo sĂ„ mange fine biler bare i Vestfold og Telemark at bare det ville fĂžrt til stappfullt treff om en 1/4 av bilene hadde tatt en tur. Er litt bekymret for at dette treffet forsvinner inn i historien om vi ikke stĂžtter klubben og mĂžter opp. (til info sĂ„ kom det Honda-biler i fra bĂ„de Ålesund og Bergen)
  10. Fint at Refuel dekket dette treffet for de som arrangerte fortjener oppmerksomhet for det de gjorde for oss som var der 👍 Litt dĂ„rlige mobilbilder 😖
  11. Yesterday
  12. Da gjenstÄr det vel eventuelt bare Ä sjekke om det kan vÊre den fjÊren i chocken som kan vÊre dÄrlig, og justere.
  13. Ok. Gitt mÄling og justering er gjort med helt Äpen choke er det innafor det.
  14. NÄr jeg ser pÄ kontrollseddelen, ser jeg at co-prosenten fÞr kontrollen var 5,01 og etter kontrollen var co-prosenten 2,4.
  15. Choken ser jo ut til Ă„ fungere fint den 👍 event justere litt som nevnt. Veit du hvilken co-prosent det ble justert til? Litt rart at det ikke har vĂŠrt problem pĂ„ eukontroll tidligere da dette ikke endrer seg av seg selv. Grensa for denne er vel 3,5 prosent. Mager tomgangsblanding pĂ„virker hvordan motor starter.
  16. Ja og jeg er helt enig Alltid kjekt Ă„ se Forder ifra forumet og den rĂžde sedanen din @minicossie er utrolig flott, og skiller seg ut! Flotte bilder av gamle Forder og Honda'er!
  17. Last week
  18. Skikkelig artig, veldig tÞffe bilder ogsÄ
  19. Kom over denne artikkelen og tenkte at kunne vĂŠre en kjekk lesing Regner med at noen her kjenner igjen sine biler. https://www.refuel.no/no/artikler/banekjoring+med+honda+og+fordklubben.html
  20. Earlier
  21. Ser du nede pÄ bildet pÄ det svarte chocke huset sÄ ser du en strek. Denne viser vinterstilling og sommerstilling avhengig av hvor den stÄr. Du kan lÞsne skruene gi Þrlite gasspÄdrag og vri chokehuset til chocke spjeldene lukker seg enda litt. SÄ finnes det nok en egen skrue som du kan justere til Þnsket tomgangshastigheten nÄr chocken stÄr pÄ.
  22. Jeg var en liten snartur innom garasjen igÄr kveld og prÞvde meg litt frem. Demonterte luftfilterboksen og slik ser det ut, nÄr den stÄr noen dager. Trykket pÄ de Þverste klaffene og de beveget seg lett. MÄ pÄ forhÄnd beklage for dÄrlige videoer, grunnet mangel pÄ lys i garasjen og jeg ikke hadde lommelykt tilgjengelig. https://streamable.com/2d942b https://streamable.com/eybi9u Jeg trykket pÄ gassvaieren tre ganger og prÞvde Ä starte bilen, og slik gÄr den ved kaldstart. https://streamable.com/xdr2aq Jeg har ikke gjort noe med chocen enda.
  23. LyngÄs var noe for seg selv, man mÄ ha vÊrt der pÄ RC for Ä forstÄ det, glad jeg fikk oppleve det.
  24. Ok og jeg skal prÞve dette ved neste anledning jeg er i garasjen, og oppdaterer deretter. Takker for hjelpen hittil og dere mÄ gjerne komme med flere tips hvis dere kommer pÄ noe annet. Jeg er som sagt grÞnn nÄr det gjelder dette.
  25. Ok da har du en feil der. Da blir neste Ä se om de er bevegelig. Du bruker bare fingeren og trykker pÄ de, mot stengt posisjon. De skal ha veldig lett motstand da de er koblet til en bimetall-fjÞr som grcossie sier. Ledningen du nevner lever strÞm til og varmer opp fjÞra sÄ den utvider seg og Äpner spjeld. Spjeld skal stenge seg selv om det ikke kommer fram strÞm.
  26. @SierraCL ok. Dette bildet ble tatt rett etter nÄr jeg lÞftet av luftfilterboksen og forgasseren sÄg slik ut. De forble Äpen hele tiden ved full og ingen gass. Mener Ä hÞrt at dette er en Solex forgasser, den som vet med sikkerhet for heller rette meg.
  27. De Þverste spjelda skal vÊre helt stengt nÄr motor er kald etter du har trykket en gang pÄ gasspedal. Kjenner ikke den forgasseren spesifikt, men normalt sett har forgassere en "choke-pulloff" som Äpner chokespjeld littegrann etter oppstart, ellers drukner motor i bensin. Dette er en funksjon som ofte svikter sÄ kanskje noen har justert chokespjeld. Skal se noe slik ut rett etter oppstart pÄ kald motor.
  28. Ok, skal se pÄ den chocken ved neste anledning jeg er i garasjen, og heller oppdatere da. Ja, jeg har kun kjÞrt 98 oktan i alle Är jeg eid denne. Eller... det er ved to anledninger at jeg har 95 oktan, men det er mange Är siden (fÞr dem Þkte etanol nivÄet til dagens) og Sierraen fusket felt da.
  29. Visst det er kontakt der, sÄ skal det vÊre godt nok. Choken er justerbar, ved Ä lÞyse de 3skruene rundt huset der og vri pÄ huset. Inni huset sitter det en bimetall fjÊr, du kan ta av huset og se at det ikke er noe knekt der. Nedre spjeld, er gass spjeld, som er lukket til du trÞr pÄ gass pedal. KjÞrer du pÄ 98okt?
  30. Ok. For jeg kunne ikke se noe brudd pĂ„ selve ledningene, men kontakten pĂ„ ledningene er det som er skadet. Hvis denne koblingen er problemet, er det noe som kan skaffes nytt?đŸ€ž Kan nevne at spjeldene i toppen var helt Ă„pen nĂ„r jeg tok, men spjeldene nede i forgasseren var lukket nĂ„r jeg tok av luftfilterboksen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...