All Activity
- Past hour
-
Ble skuffet når det ikke var noe RS200 på startlisten for årets FOS, men jeg er ikke den eneste som havnet bak tidskjema på bilfiks. Nå som sessongen er over er det tid ledig å bygge videre på RS200.
- Last week
-
Visst du har en håndpumpe, så kan du teste om dysa er tett, skal ikke bli trykk der så lenge den ikke er tett. visst det ikke er tegn til sot ut av flexiskjøten, så er det ikke noe problem, lekker den eksos ut kan det være problem
-
Halla.... Ja, kan finne ut litt da. Feks at det ikke er spenning frem til glødeplugg. Andre ting blir vanskelig å måle, feks mengde diesel som jeg har null referanse på. Kan lekkasje i eksossystemet være forklaringen? Litt rart, siden jeg ikke har noen merkbar lekkasje ved vanlig gange. Hvis jeg ikke får spenning ril glødepluggen, må det være noe rart med hjernen.... Så det blir en utfordring. Men, jeg skal forsøke. Kanskje loggen/ feilmeldinger kan si meg noe. Ellers kjenner jeg på at "Delete"- knappen er fristende; kappe bort alt av DPF og tilbehør; sette inn raka rør....
- Earlier
-
Sierra er det ikke mye å se av. Årets startliste er full av gull så den forsvinner vel i mengden?
-
Selv om vi har fått en norsk Kelly så glemmer vi ikke en OG. En gang Mk2 er Mk2 for evig.
-
Motstanden på glødepluggen der er nok grei, ligger ofte mellom 1-1,5ohm. En drivstoff fordamper som feiler, har enten ikke strøm tilførsel, def sikring, gåen glødeplugg eller tett dyse. Siden det kommer røyk ut fra flexiskjøten, er det nok hull i den, dette kan påvirke regenerering da temperaturen ikke blir høy nok. Prøv å få kjørt en statisk regenering med datafeilsøker, se om den blir fullført eller mislykket
-
Hallo! Jeg opplevde forrige vinter at min 2014 Ranger nå og da begynte å ryke kraftig fra typ motorrum/ underside foran. Pytt, pytt- tenkte jeg og kjørte videre... Frem til våren 2025 da motorlampa begynnte å lyse. Fikk da opp feilkode om at regenerering ikke hadde skjedd pga for lav temperatur i systemet. Jeg skjønte etterhvert at det var fordamperen som var problemet, og jeg byttet den- etter endel om og men. Kjøpte en "billigdel"- sammenlignet med orginal Ford- fra Autodoc. Det viste seg kludrete å få slettet feilkodene og få bilen ut av sikkerhetsmodus, men med hjelp fra en dyktig og god kompis som driver verksted, fikk vi det gjort. Etter det har bilen gått som normalt; MEN: Hver gang det foregår regenerering velter det røyk ut under bilen; fyller kupeen med dieseldamp og er egentlig helt for ******....Kom meg under bilen i et av tilfellene, og så det fosseet røyk ut av den fleksible eksosdelen som sitter rett over fordamperen. Nappet ut stikket til dieselpumpa her om dagen, for å slippe det. Seff tennes motorlampa med en gang... Men bilen går normalt! Jeg har sjekket at releet virker som det skal og at sikring er hel. Det er kontakt fra sikringsboksen og ned til glødepluggen i fordamperen. Glødepluggen viste en motstand på 1,6 ohm. Så; jeg anser fordamper inkl glødeplugg som ok. Eller skal glødepluggen ha annen ohm- verdi? Hva annet kan være årsaken til at dieselen ikke antennes? Manglende signal fra hjernen? For mye diesel tilsatt (feks at pumpa går for lenge)? Tar gjerne imot tips, da kompisen min på verkstedet ikke har vært borti tilsvarende problem.... Takk
-
Hvilke vinterdekk fungerer best på Ford Ranger
Caprimaniac replied to Thor-Sander Eriksen's topic in Ranger
Kjørt på piggfrie Hakka endel år, men byttet til pigg i år. Veldig spent, da dekkleverandør (en bekjennt) og testpanel sier det totalt motsatte om Nexen piggdekk.... I NAF- testen frarådet de folk å kjøpe dem, mens ansatte & venner av dekksjappa er veldig fornøyd med dem på pickup'er og suv. Tipper jeg har gjort meg opp en mening om noen måneder... -
Nei, men du må ha en som leser alle moduler, de fra biltema leser ofte bare motorstyring
-
Må jeg ha en egen FORD sak for å lese feilkoder? Jeg har en fra Biltema jeg prøvde, men den fant ingen feilkoder. Eller må jeg kjøre bilen for å få lest av disse?
-
Må få lest av feilkoder, så du har et utgangspunkt å gå etter.
-
Nå fungerer ikke cruice control lenger. nullstilling av rattvinkel fungerer ikke. Hva er neste sannsynlige feilkilde? Virker som den fungerer av og til, funksjonen LIM fungerer. ABS-sensor neste å se på?
-
Skal ikke undervurdere åpen diff hehe og lite hestekrefter😁 Når jeg såg din video, mimret jeg tilbake den gangen jeg laget 1 tall spor med min Sierra back in the days, for den har jo eller hadde engang 114 illsinte hk🤭
-
Skulle hatt en bedre diff på bilen😅 Var overraskende nok at bilen ville legge seg litt ut med elleville 115hk😅
-
Kjekt å se en Sierra i full aksjon, og man trenger ikke mye hester for å ha det gøy i en bil👌 Åpen diff derimot er en annen sak og mindre kjekt🤭
-
Du sier noe der og helt enig med deg. Når det gjelder denne sommeren skal man ikke klage, for det er mange år siden sist det var forholdsvis pent vær igjennom hele (felles)ferien!
-
Litt moro med 2.0is her i september Messenger_creation_A347BCEE-FA8E-467B-8962-CC9F33A4AA57_1.mp4
-
Kan ikke klage på været nå nei 👍
-
Sant det. Men i år har det i det minste vært sommervær... Har blitt utstillingsbil Sierraen nå 😊 Ser veldig fin ut.
-
Desverre altfor fort
-
-
Norsk Mk2. En publikumfavoritt. 11 av 10 stilpoeng til full jubel. Du ser den i begynnelsen. Stor forskjell til Ascona B 400 på slutten.
-
Du er dyktig på video når du klarer å pakke 40 sekunder med kun kvalitet. 40 sekunder med gullårene 90 og 00! 205 T16 og norsk Mk2! Slutten av denne snutten har jeg kjørt noen repriser på i kveld. Om noen spør hva er Rallylegend?
