Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Regner med at dem som har vært her en stund på forumet kjennrr igjrn denne https://www.finn.no/349584473
  3. Hei, her kan det være gem modul som er problemet evt ledningsnett
  4. Den må kodes oppigjen med en feilkodeleser og du må ha en inngangskode fra Ford
  5. Jeg vil argumentere for at det spiller ingen rolle hva som er den beste oljen. Alle de 50 beste oljene er MER enn overdrevet gode nok i forhold til de belastningene noen av oss vil klare å utsette dem for. Problemet har vært at miljøkrav har gjort motoroljene til hvermansen sin bruksbil "svakere" slik at motorprodusentene har blitt tvunget til å utvikler motorer som kan overleve når de må gå på dette sølet. Fyller man dette på en eldre motor med glidelagerturbo, da går det gjerne galt. Det er påstått at Chevy verksteder fylte Chevy sin egen oljetilsetning ved oljeskift i garantitiden.
  6. Her fokuseres det nesten utelukkende på de tekniske egenskapene til de forskjellige oljene. https://www.youtube.com/@themotoroilgeek/videos Ford Boss Me er en annen med mye kunnskap, men jeg finner ikke den spesielle 4T Mobil1 15W/50 oljen i dette klippet.
  7. Yesterday
  8. Idar

    Common Rail

    Takker for hjelpa👍 Lufta manuelt ved filter og dyser, diesel kom fram, men som sagt ikke mulig å starte. Ville ikke prøve å tvinge den igang med bremserens eller startspray. Kom plutselig på hva du skrev om startsperre og tenkte jeg for prøve som siste utvei og prøve reserve nøkkelen og da start'n med det samme. Enden på visa er at bilen går som ei kule, men må bruke begge nøklene en til å låse opp og igjen og en til start. Hvordan for jeg lagt inn nøkkelen igjen🤔
  9. Det høyre nærlyset på min Focus, 2 tdi, model 2012, slutter å virke i blant. Og det kommer opp melding i displayet om dette. Når det skjer, er det bare og skru av kjørelyset, og sette det på igjen. Hva kan problemet være?
  10. Da kan du nok bare kjøre, tømming av minne kondensator som du har gjort funker av og til. Slangene og diffrykk sensor kan være hele årsaken. Visst filteret er tett, så ser du det i forkant. Temp sensor setter egne feilkoder visst det er feil på de
  11. Artig gammel tråd, og nå 13 år senere er det fortsatt akkurat like mange meninger om hva som er bra. Felles for de aller fleste er vel at det er meninger, og ingen godt dokumenterte erfaringer. Jeg kjørte 20w-50 mineralolje etter anbefaling fra Jens Hannestad (Jenspeed) i mange år. Så var jeg innom Payback olje siden min arbeidsgiver solgte dette en periode. Så gikk jeg over til Fuchs (tidligere Silkolene) Titan Pro S (10w-50) eller Pro R (15w-50) som er veldig populært i England. Motoren min ble overhalt av Harvey Gibbs i England i fjor, fikk ingen tilbakemeldinger som tilsa at det hadde vært problemer med smøring tidligere, den motoren hadde da gått ca 120000km. Jeg kjøpte meg en god del liter Fuchs olje for noen år siden, har fortsatt igjen en god del der, så kommer til å fortsette å kjøre på det. Fuchs Titan Pro oljene har også denne "SJ" API ratingen som RS 1000 nevner (i tillegg til SH og SL).
  12. Som tilleggsinfo så kjøre jeg to etapper på 100km nå i helgen hvor bilen fungerte bra og ingen feilkoder dukket opp. Er det mulig at drenering av reststrøm fra PCU kan ha slettet tidligere registrerte verdier? Tenker å levere bilen på verksted for å slette opplæringsverdier, men bare lurte på om min armatør metode kan ha fungert?
  13. Hei og takker veldig for svar! Skal levere bilen til et verksted som kan slettet opplæringsverdiene. Jeg harogså byttet sensoren med tilhørende slanger (for trykk ?) som er koblet til DPF filer Slangene var pill råtne. Byttet også temperaturmåler. Det kan jo været feilen ligger her og ikke i filter. Bilen har kjørt 240 000km. Ellers den daglige bruken av bilen de siste par årene vært korte turer til barnehagen med 5 min kjøring, foruten lengre turer i ferien. Ikke den mest gunstige bruken av bilen vil jeg tro. Selv bruker jeg som oftes el bil siden jobben er i sentrum. Billigere parkering.
  14. Last week
  15. Jeg har brukt LM olje pga vi selger den på jobb, vært fornøyd med den. Vanskelig å si hva som er den beste oljen
  16. Nå var planen og skille ut og komme fram til den beste olja og ikkje komme med flere på bordet 🤣 Er faktisk ein del lettere og kanskje billigere med mobil 1 4t racing olja. Men er liquid moly så mykje bedre olje då?
  17. Store, omfattende oljetester avslører alltid at ingen olje er best på alle områder, men Mobil1 er alltid helt i toppen på alle de viktigste områdene. Ser man på denne 4T oljen, så finner man kvaliteten er API rating SH, noe som er sjelden vare i dag. https://bgbilrekvisita.no/produkt/mobil-1-racing-4t-15w50-4l/ Ellers vet vi at Motul 300V og Driven er veldig gode saker. https://bgbilrekvisita.no/produkt/motul-300v-competition-15w-50-2l/ https://drivenracingoil.com/i-30497786-fr50-5w-50-synthetic-street-performance-oil.html Valvoline VR1 er en annen mulighet. https://www.autodoc.co.no/valvoline/13625573 RS Tuning Bergen og undertegnede var de aller første som fikk importøren til å ta inn det vi mener er fantastiske Liqui Moly Molygen oljen til Norge og dette er en olje som stadig er en favoritt og som nå selger veldig godt. Legg merke til at dette er en helsyntetisk 5W/50 olje som holder gode "SJ" i API rating. https://www.eurodel.no/motorolje-liqui-moly-molygen-5w50-4l Vil man lære mer er Lake Speed jr. en kar som har mye å lære bort. https://www.youtube.com/@themotoroilgeek/videos
  18. Når skal man skifte reg.reim i s-max 2.0 180hp diesel fra 2016.
  19. Tar opp igjen denne igjen. Er det mobil som er best? https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/oljer/motorolje-624114/ Eller gulf? https://gasolin.no/gulf-racing-10w-60.html Eller agip? https://www.auto-supply.no/universal/product/eni/00721297/sport-motorolje-10w-60-4-liter--0--7392915--2246--ZWEwMGFkNTItY2ZhOC00ZmQ2LTk5NmItNGI5OWUxMzQwOWFhL01UQjNMVFl3L0VOSQ==/
  20. Du må slette opplæringsverdiene til filter som du sier. Var filteret tett ? Er ikke ofte vi skifter filter på Ford, stort sett andre ting som er problem
  21. Hei😊 kodene er slettet og ikke kommet tilbake på nåværende tidspunkt. Min ICarsoft har ikke funksjonen for å resette verdier. Sikkert lurt å gjøre dette på et verksted slik at jeg forsikrer meg om at PCM har forstått at den har fått nye deler?
  22. Trenger motor fester braketter fra blokk til en 77 ford Capri 2l v6 eller tekgnig av braketter
  23. En ohm-måling på ~7 ohm indikerer at varmeelementene burde fungere, men det kan være en brudd eller dårlig forbindelse et sted som bare vises under belastning. Hvis mulig, prøv å gi varmeelementene direkte strøm fra et eksternt 12V batteri for å se om de varmes opp. Hvis du trenger å vite mer om lagre, kan du besøke https://en.tradebearings.com/clist_177.html
  24. Prøv å bruke en manuell dieselpumpe for å trekke diesel gjennom systemet og ut av injektorene for å sikre at all luft er fjernet.
  25. Det samme gjør jeg med Sierraen og Mondeoen Når tilbudet er der må man benytte det på best mulig måte og jeg kommer til å fortsette med det så lenge man kan. Jeg regner vel med at de fleste som vet og er blitt opplyst om dette, gjør akkurat det samme med sine veteranbiler. Det er iallefall mitt inntrykk etter å lest diverse innlegg rundt om på nettet.
  26. Nå kjenner jeg ikke spesielt til denne bilen men er jo i prinsipp en Mondeo så regner med samme prosedyrer som den. Har du forsøkt å slette kodene, kommer de tilbake? Sjekk om din ICraft har den funksjonen som heter noe med relearing DPF value eller noe lignende. PCM (hjernen til bilen) forstår ikke at den har fått nye deler om du ikke forteller den det og vil da bruke de gamle verdiene som ligger inne. Verdiene blir ikke slettet ved å forsøke "drenere" strøm fra bilen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...