Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Er ikke redd for en langtur du, bra det👍 Hvor langt har den gått?
  3. Utnyttet finværet idag og tilbrakte ca. 45mil bak rattet. Knipset dette bildet ifra Aurlandsfjellet
  4. Today
  5. Tror de fleste kjenner til denne Sierraen ifra forumet! Lykke til med salget og du har en flott sedan @Stianwang https://www.finn.no/416572602
  6. Yesterday
  7. Hvor kan det ha lekket ut gass da når det ikke ble oppdaget noe lekkasje ved trykktest?
  8. Last week
  9. Heisann, noen som vet hvor mange Ohm orginal vanntemp måler skal være? satt i en «orginal» fra Shopbhp, men den går fort opp på rødt i dash. Men bilen er ikke varm. Kan det være instrument i speedo som er dårlig?😊
  10. Den er hos en storsamler som ikke selger[emoji51] Får klare meg med Blomqvist-vingebilen.
  11. Ikke lenge til du har den på tunet nå
  12. Legger ut link til bilder så jeg slipper å leite frem en annen gang fordbilfabrikken07092024
  13. Funnet nå Fortsatt i Norge
  14. Ingen aning, har ikke sett den siden.
  15. Ja det blir mye gjetting når man ikke har tilgang til Finiskatalogen. 16/61 og 65 er til forvirring. Trodde også det var en Scorpiodør i bunten, men de er ganske så like. Har også funnet noe Mk2 som kun går til 89/90? Mulig "gammelt delenr" eller er det 3 forskjellige dørskinn 82-86, 87-89 og 90-93? Skal prøve å klemme inn et besøk i deledisken til den lokale Fordforhandleren før de stenger kl 16 denne uken så tenkte å spørre litt Sierra i samme stunden om det er ledig tid.
  16. Husker såvidt denne fra den tid, er den i live ennå?
  17. @and Har forsket noe på dette men du har gitt oss én nøtt der. Mine betraktninger så ikke sikker det er riktig noe av dette 😄
  18. Noen som kjenner til nåværende/daværende eier på denne Sierraen som ble brukt på Ford-treff i 2008? Bilen var høyrestyrt og gikk med Volvomotor på det tidspunktet. Står K.Ø. Nielsen i bakruta, men kjenner ikke til navnet. Takk på forhånd for all hjelp
  19. Om du kun har de to kodene så tyder det på sensorfeil ja basert på min erfaring fra andre bilmerker og for å være dønn ærlig så har jeg aldri hatt ABS-feil på mine Forder. Har brukt Forscan i årevis men ikke vært borti problemer ved live-data/logging, også ABS. Jeg bruker kabel anbefalt av Forscan og aldri opplevd problemer av noen grad men om det er pga kabelen vet jeg ikke. Denne kabelen switcher også automatisk så man slipper det med å vippe bryter hver gang man endre Can-Bus settings.
  20. Virke som sensorfeil ja, har ikke brukt forscan, men Ford sin egen ids og min x-toold7 kjører man logg uten problem
  21. Hei, Jeg har en S-Max 2011-modell med Powershift-kasse. Da jeg kjørte ut av gårdsplassen ville den ikke skifte gir før opp mot 3000rpm, og lugget veldig med pådraget etterpå. Så kastet den tre varsellamper mot meg, og deretter fungerte bilen helt normalt. Det var ESP-lampa, airbag og ABS-lampa. Bilen fungerte helt fint de neste dagene, men lampene ble værende. Med "fint" mener jeg gir og motor og kjøring. Her om dagen koblet jeg til Forscan, og nullstilte feilkodene. Mens bilen sto stille, så alt fint ut. Lampene forsvant ved omstart. Men med en gang jeg kjører av gårde, kommer det samme sirkuset med 3000rpm og lugging, før den kaster de samme varsellampene mot meg. Deretter helt fin kjøring. Har forsøkt dette to ganger til. Alltid sirkus, deretter lamper, og så helt fint. Relevant feilkoder lest ut med Forscan: ===ABS DTC C0031:2F-C8=== Code: C0031 - Left Front Wheel Speed Sensor ===RCM DTC U0415:00-AF=== Code: U0415 - Invalid Data Received From Anti-Lock Brake System (ABS) Control Module Jeg tenkte å handle en ny ABS-sensor ved første anledning, siden den er ganske billig og enkel å skifte. Er det noen som har vært borti lignende oppførsel? PS: Hadde en merkelig opplevelse med Forscan. Da jeg ville logge hjulhastighet og koblet Forscan til bilen med motoren i gang, så økte turtallet til ca 1500rpm. Bilen gikk heller ikke i gir da jeg skiftet fra park til reverse/drive, og ville heller ikke stoppe da jeg trykket på av-knappen. Heldigvis fungerte det å holde av-knappen i 10sek, da stoppet den. Jeg bruker en ELM327-adapter som Forscan mener ikke er helt kompatibel, så velger å skylde på denne. Merkelig opplevelse uansett.
  22. Godt. Den har vist seg å fungere godt og forbedrer resultatene sammenlignet med andre RS500-style intercoolere. Kortreist hva som helst er alltid det rette valget.
  23. Earlier
  24. Jan300 innpå her Jan Petter Morken, lager chip, og Kjetil Hansen, begge live mapper mener jeg
  25. Har bestilt airtec rs 500 intercooler. Sitter ny airtec radiator på bilen. Så det blir bra😊 Er kanskje lurest og bestille chip av noen i Norge. Litt lettere med kominikasjon osv. Noen som har kontaktinfo til norske seriøse som lager chip. Så send pm med kontaktinfo😊
  26. Sannheten er vel at grønndyseoppsett var mer eller mindre obligatorisk på "alle" Cosworther og Weber-Marelli sprutet var fundamentert for den kjempesuksessen som disse Cosworthene ble bygget på. Om alle Cosworthene hadde hatt det samme EEC motorstyresystemet som OHC, DOCH, T25Escos og V6 motorene, så hadde de nok lidd samme tragiske sjebne også. Hva som er det beste valget av de alternativene der er det bare MSD som kan svare for. Spørsmålet er om det er det samme fuel og tenningsmappet i "Boost control standard" som i "Bleed valve." I tilfellet velger man Boost control standard og så kan du teste deg frem med bleed ventil i ettertid. En T3 turbo takler høyt ladetrykk på lave turtall, men overruses og raser og du tvinger den til å holde ledetrykket oppe utover på turtall. Her kan det ligge en strategi på chippet avhengig av hvilken turbo du oppgir å bruke. Closed loop er nødvendig for alle som kjører katalysator da AFR konstant må variere på begge sider av lambda 1. Ja, oppgradert eksosanlegg bør du absolutt vurdere. Man skal ikke gjøre vitenskap utav noe, men det er slik: Jo større jo bedre da til og med 3" eksosanlegg med se-rett-igjennom-potter faktisk gir betydelig høyere mottrykk i downpipen enn man skulle tror, allerede fra det som er overraskende "lav effekt" for de fleste. Noen har derfor valgt å bygge seg 2 x 2,5" eksosanlegg etter downpipen og det er det samme som 1 x 3,525" eksosanlegg. Ang. RS 500-style intercoolere finnes det pene-å-se-på-produkter som du definitivt bør styre klar. Anbefaler at du vurderer Airtec eller noen andre som du vet har tette turbulatorer inne i cellene slik at intercooleren faktisk gjør maksimal nytte for seg og bidrar til å gi deg ett så godt resultat som overhode mulig.
  27. Litt av en pris😅 Her er bilen i 2019 forresten https://www.finn.no/mobility/item/154271914
  28. Eier nr 2 rota ikke bort tiden på å ta den fra L til RS Cosworth.
  29. Kanskje stiv pris, men bilen ser jo hel og pen ut Selvom bilen er ombygd, er jo det aldri feil med vingebil, spesielt med BBS (replica) felger. https://www.finn.no/415409337
  30. jeg har bestemt meg for grønndyse oppsett nå. skal bestille chip fra motorsport development sammen med 3 bar map sensor derfra. får opp noen alternativer på boost cotrol standard, bleed valve, air injection system, electronic boost controler hva skal jeg velge her? noe jeg burde kjøpe? på ecu babyboard er det standard l8 weber, pectel l8, collins l8 trenger jeg closed loop? har bestilt -31 acctuator greit og spørre så jeg ikke bestiller feil. må også kjøpe 3" eksos noen som har? og rs500 intercooler.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...