Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Både Kjensli og Johansen fra Markedsavdelingen! Kjenner jeg begynner å bli preikesjuk. Er noen år siden sist jeg hadde en snakk med de begge.
  3. xr4ti

    2024 Mustang

    Raskeste Mustang ever? Tidenes raskeste Ford Mustang (msn.com) et veldig hårete mål ‒ komme seg rundt selveste Nordschleife på under 7 minutter. Takk for amerikanerne ennå forstår hva folket vil ha 😉 (selv om denne er en uoppnåelig drøm for de aller fleste 🤑)
  4. Med bosch pluggene så går den ekstremt fint på tomgang, nesten ingen snubling eller fjusk. Så sette eg i ngk pluggene igår med lavere avstand på gapet, ikkje sikker på ka avstanden er då det blei justert med varta sin batteriforpaking i farten. Nå går den rufsete og hakkete på tomgang, men pådrag så går den meget godt.
  5. Last week
  6. Etter jeg strammet denne mutteren forsvant klikkelyden
  7. Linkarm til stabstaget lager mye lyd visst det er slark eller ikke snørt
  8. Etter å ha byttet støtdemper hører jeg klikking i humpene når jeg kjører. Lyden høres ut som en løs mutter. Bærekula har riktignok en liten rift i mansjetten, kan det være den? Bærekula kjentes stiv og fin ut da jeg monterte alt. Skiftet bærekule, styreledd og stabstag i februar. Kom på at jeg bøyde sensoren på bærearmen da jeg presset bærearmen ned for å sette på bærekula. Kan det være denne som lager klikkelyd? Hvis det ikke er den, hva kan det være da? Det må være noe med skifte av støtdemper å gjøre, eller delene jeg demonterte og monterte for å komme til denne. Klikker det dersom jeg ikke har strammet droplinken nok? (Stabstag)
  9. Uten å lage en hel avhanding om temaet; det er unødvendig og uheldig mye. Det er fordeler og ulemper med det meste. En tennplugg med tynn senterelektrode krever mindre spenning for å hoppe over åpningen enn det som er tilfellet med en tradisjonell tennplugg. Det har vært sjelden vare å høre en Cosworth som går helt jevnt på tomgang her lokalt, men moderne tennplugger gjør gangen jevnere enn tradisjonelle tennplugger.
  10. Jeg har brukt BCR8ES i nesten 2år nå uten å bytte en eneste plugg. Bruker den åpningen de kommer med, usikker akkurat hvor stor den er. Ikke et eneste feilsalg. Kjører 1.9 i trykk, og Densocoiler 😅
  11. Syns den sedanen kler fargen veldig godt. Bilde av den her fra et gammelt Fordtreff[emoji16]
  12. Nei, er vell nermere 0,7 mm åpning som eg har hatt på ngk pluggene. Tok meg ein prøvetur igår med bosch pluggene og den går litt finere på tomgang. Tenkte desse pluggene var litt bedre då du tidligere har skrevet at platinum plugger med tynn senter elektrode var bedre?
  13. På tide å dytte litt på tråden. Førsteposten er oppdatert med priser. Dette er også en god anledning til å teste bil og bygg før vinteren.
  14. Akkurat. Da kjører du vel med med tennpluggåpning som er større enn 0,55 mm da? Det-11 tallet avslører at åpningen er 1,1 mm som er nøyaktig det doble av det du bør ha. Ferdig justert til 0,55 mm får sideelektroden en uheldig form så BKR7E uten 11-tallet er ett bedre valg. Punkt 1 er å justere de tennpluggene du allerede har til fuskingen er borte.
  15. Nei ingen orginale som var slik. Og kanskje et fåtall sierra om det var noen i det hele tatt..
  16. Men den går fint på tomgang og har fin afr på 14,8 til 15,5 på lett kjøring. Er med ein gang passerer 1,2 bar då kutter den og smeller. Nye plugger i så går den som eit skudd. Er denne som er rett? https://www.thansen.no/scooter-mc/atv-og-pit-bike/universal/tennplugg/ngk-bkr/tennplugg-ngk-bkr7e-11/n979249/pn979360/ Har mulighet og berre hente i butikk om eit par dager så foretrekker thansen 🙂
  17. Tenningsanlegget er ikkje veikt. Kjører med e92 coil og fast ignition tenningsforsterker og det orginale tenningsanlegget. Men kan prøve med dei pluggene du anbefaler her då 🙂
  18. NGKBCR8ES er glimrende tennplugger og hvis motoren begynner å fuske med disse etter kun 40 mil, så kan det mistenkes at de er nedsotet fordi motoren går med for lav AFR og ett tenningsanlegget som er for veikt for rolig kjøring med en tennplugg med varmetall 8 på NGK skalaen. Tennplugger i varmetall #6 løser sannsynligvis problemet enten det er NGK eller Bosch. NGK BKR6E med delenr. 6962 kan med fordel vurderes: NGK 6962 Tennplugg nikkel-mellomelektrode, 1-jordingselektrode, grensesnittfiltrering 5 kOhm, med flattetningssete, fast SAE-tilkobling (bildelerekspert.co.no) BKR7E med delenr. 4644 og 6097 er en annen mulighet: NGK bkr7e 6097 tennplugg kobberkjerne (gsparkplug.com) NGK.com: Search Fordelerlokk med kobber / messing kontakter anbefales vurdert. Dessverre vanskelig å få tak i til Weber-Marelli fordelere sammenlignet med Bosch fordelere.
  19. Tar opp igjen denne. Har kjørt med NGKBCR8ES Funker knall ein periode. Men nå ser det ut som pluggene taper seg fort, har montert nye og kjørte litt over 400 kilometer så begynner den og fjuske når passerer 1 bar. Er blitt litt lei desse pluggene og har kjøpt desse for og prøve. https://www.thansen.no/bil/ford-sierra-ii-2-0-16v-cosworth-4x4-220hk/tenningsdeler/t30954/g2700-2010/pn330506 Noken som har formeining om desse pluggene? Andre bedre alternativ?
  20. Earlier
  21. 40-210 er den som blir mest brukt.
  22. Ok, fint. 40–210 Nm eller 70–350 Nm?
  23. Den bolten er kun for å holde drivakselen på plass, trekk den litt fast til så holder det. Denne momentnøkkelen er noe alle hjemmemekkere bør ha i skapet Momentnøkkel, 1/2" - Biltema.no Husk å 0-stille den etter bruk så holder kalibreringen i mange år.
  24. Lurer på om jeg trenger å gå til innkjøp av momentnøkkel? 20nm i akselbolten høres jo lite ut. Hjulbolter er vel rundt 110nm? Pleier man å bruke momentnøkkel på boltene ellers ved bremser hub spindel endeledd kulebolt stabstag? Hva er en god Allround momentnøkkel? 20-110nm?
  25. Bør gå gjennom da ja. 20nm skal den snøres med. Det finnes sikkert en oversikt, men hos Ford er det etter arbeisoperasjon, så mye å bla gjennom for å finne allt
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...