Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Kan sikkert handle på nett og, som autodeler. Til Volvo koster de mer enn til Ford, da vi bruker av og til Ford foringene på Volvo
  3. suverent. Er det stor forskjell på kvaliteten her tro? eller er det bare å bestille på nett? ser det er stor prisforskjell. Vet ikke hvor mye 2 stykk koster originalt.
  4. xr4ti

    FORD. Reklamefilmer

    15M, ikke det mest spenstige Ford har laget men noe mer bil enn hva 12Men var ☺️
  5. xr4ti

    FORD. Reklamefilmer

    Litt mer Capri mk1
  6. xr4ti

    FORD. Reklamefilmer

    En test av Granada fra den gang Derrick var ung og den heiteste krimserien på NRK
  7. Fikk tatt et bilde igår kveld av solnedgangen
  8. Yesterday
  9. Ok, ja jeg syntes egr ventilen hang litt mekanisk. Men etter regenerering har bilen virket ok. Jeg byttet egr ventil for 7 år siden. Men idag begynte det å ryke fra panseret, det rant væske under bilen og kjølevæske beholderen var nesten tom. Får ta en titt men har en følelse av at jeg ikke har fått på en slange skikkelig etter jeg monterte egr. Jeg tror det var kjølvæske slange jeg demonterte/monterte da.
  10. Min mening er at du burde bytte EGR-ventilen. Er alltid forsiktig med å si at ting og tang er ikke dyrt men 1300 kr og oppover for en ny synes jeg ikke er veldig dyrt. Resette den med ForScan etter montering og så burde motoren fungere uten feil på EGR. Trenger ikke å være sot som forårsaker heng i ventilen, den kan rett og slett være utslitt. EGR påvirker motorkraften, et typisk eksempel er om du gir gass og motoren henger for plutselig få kraft igjen er ofte symptom for sticky EGR valve. Blokking/utkobling er ikke lov, men det vet du sikkert 😉 Usikker, men har aldri hørt at noen har ødelagt noe ved å regenerere 2 eller flere ganger. Men husk på at det blir rimelig mildt under bilen 😉
  11. Tok den en testtur nå men den er fremdeles "dau" på lavt turtall. Den gir gass etterhvert når turtallet går litt opp. Skal jeg ta en regenerering til? Eller kan det skade? Fikk denne feilkoden også: P02E1 diesel intake air flow a control performance Kan det være noe annet? Varporizer? (Innsprøytningsenhet sot-partikkelfilterregenerasjon) Fikk også opp feilkode P1335 EGR. Jeg renset egr ventilen, men oppdaget at den ikke lukker seg helt med mindre jeg dytter den inn. Kan dette være årsaken til lite kraft? Hadde det vært en idé å blanke/blokkere den for å se om det er det? EDIT: Tok en ny testtur nå og nå var den sprek. Kanskje den bare måtte kjøres litt for å få ut mer sot etter regenereringen? Er det skadelig å ta flere statiske regenereringer?
  12. Så bra. Får håpe det blir litt mer futt i Mondeoen nå da!
  13. Last week
  14. Ja, jeg fikk det til med Forscan 😀
  15. Foring bærearm, noen (Volvogutta) kaller den for Ford-foring, noen fremre bæreforing. Mange navn på denne. Foring, bærebru/bærearm DELPHI TD1805W - Eurodel.no Må ha spesialverktøy ja, evt mekke til noe selv. Har sett noen som leier ut dette verktøyet på FINN. Jeg har montert disse Foring sats bærearmer bak Polyuretan V70III,XC60,S80II,+++ - BCB.no på min Mondeo (Volvo 70III deler plattform med Mondeo). Dyrere men da kan man få de på med hjelp litt gjengestag, banning og slikt tilbehør 😄 Anbefaler å ta av hele den langsgående bærearmen om du vil prøve uten spesialverktøyet. Det går greit å demontere/montere på bil om man benytter spesialverktøyet. Ligger masse videoer på You Tube, søk på mondeo mk4, rear trailing arm.
  16. Hei på dere. Jeg vet jeg får mangler på en spesiell foring bak på min Mondeo 2009.Høyre og venstre bak. Men jeg kan ikke huske hva denne (disse) heter? Ser ut som en stjerneforing men det heter jo ikke det. Disse skal bestilles. Vet man må ha spesialverktøy for å presse disse ut. Hva heter disse tro? legger med et bilde. På forhånd takk!
  17. Om du har en funksjon for å sette i gang tvungen regenerering så kan du prøve det.
  18. Prøvde lese feilkoder nå og da fikk jeg kontakt. Fikk feilkode om Diesel partikkel filter. Går det an å rense selv?
  19. Det er turboen ja. Ladeluften går dog motsatt retning enn dine piler. Feilkodene du har er ikke noe jeg har erfaring med så kan dessverre ikke hjelpe deg med disse. Kan være alt fra modulfeil, sensorfeil til kontaktfeil.
  20. Jeg kommer til den innerste men ikke så godt at jeg får noe kraft til å skru. Får den kanskje av men redd jeg ikke kommer til for å stramme godt nok for montering igjen... Det kom opp motorfeil lampe på dashbordet. Men når jeg sjekker feilkoder får jeg ikke kontakt med TCM: Er det turboen som røret går inn i her? Siden det er masse tilgriset søl akkurat her, kan det tyde på at det er lekasje her som gjør at bilen mister kraft? Bilde tatt under: Bilde tatt fra høyre side:
  21. Kommer du til den innerste? I så fall så løsner du den, da burde du komme til den ytre. Jeg mener du burde begynt med å se om det er noen feilkoder knyttet til motorsystemene, det kan være at finnes feil i systemene som ikke gir "motorlampe". Lekkasjer i ladetrykksystemet gir ofte en "plystrelyd" dog en lekkasje under motor er ikke lett å høre inne i bilen. Det er flere slike koblinger på ladetrykksiden, sjekk de også samt om det finnes revne i rør og ladeluftkjøler.
  22. Helt umulig å komme til slangeklemmen hverken ovenfra eller nedenfra. Hva må jeg demontere for å komme til her? Er det turboen som er over som røret går inn i?
  23. Mange Sierra felger i 14" og 13" Ett sett Transit Connect felger i 16" 3stk Scorpio felger i 15" Må hentes Tresfjord, Møre og Romsdal. Joakim Lundbø, 47634596
  24. Mondeo mk5 med Cheva V8 https://youtu.be/mXcChEKInSA?si=KMbvVsJ9GPAv6TsQ
  25. Begynn med ein god vask og avfetting. Ser ut som slangeklemma er litt lavt nede, du kan prøve og flytte den høyere opp. Ingen lim eller gaffateip triks som hjelper desverre
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...