-
Posts
5910 -
Joined
-
Last visited
xr4ti's Achievements

Ford RS (6/6)
-
Sant det. Men i år har det i det minste vært sommervær... Har blitt utstillingsbil Sierraen nå 😊 Ser veldig fin ut.
-
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
xr4ti replied to and's topic in Treff og arrangementer
DET skal ingen ta fra dere at redskapen ikke blir brukt 👍 Hærlig. Mulig du er inne på noe og det er vel gjort noen forsøk med slike lokale klubbtreff uten særlig suksess (vet dere er flinke til å samles). Er litt rundt på lokale treff og kikker innimellom og det er en god del fin bil men det er ikke mange som er bygd av Ford. Hvorfor?, jeg aner ikke. Vet jo det står mange fine biler rundt omkring men de blir ikke brukt. I sommer har jeg kun sett en vingebil, et par esc.cos og noen cos.sedaner langs med veien og på de lokale treffene i Vestfold har det vært noe men ikke for mange der heller. Noen fine Escort mk1 og 2, noen Caprier, M og P-Taunuser og Granadaer samt noen fine Focuser dukker opp innimellom men vil påstå at det er langt flere Opeler, Fiat og annet tjafs enn Ford. Jeg for min del går tom for fritid så får ikke vært med på alt jeg gjerne vil være med på, tror nok det gjelder for mange andre også men noen treff prioritere jeg. Før brukte vi treffene til å sladde og ha det gøy og for de som kjørte "spor" så ble banetreffene brukt til å finjustere inn chassi. Har full forståelse for at når en har en fin bil så vil man passe på den og ikke risikere å ødelegge den, kanskje ha et par "gentlemans race" for de som vil kjøre men ikke risikere å få bilen ødelagt? Jeg for min del er ferdig med å ligge breit i svingene og sladde rundt (selv om det hender jeg får noen raptuser), noen er kanskje litt flaue for at de ikke klarer å ligge breit eller ikke vet hvordan, ikke har motor nok til å holde følge med en 500 hesters cossy, men jeg mener det burde være plass for alle på banen og jeg tar gjerne noen runder sammen med likesinnede uten horn i panna 😄 Delemarked ble forslått, det synes jeg er en god ide. Få delene i omløp i stedet for å lagre i den tru at de en dag blir til gull. Tror delesalg kan trekke en del folk. Ikke er det noe særlig jobb heller, de klarer seg selv om de bare for anvist en plass for å selge delene. -
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
xr4ti replied to and's topic in Treff og arrangementer
Hadde ikke tenkt å kommentere noe om dette treffet men skriver noen ord for jeg synes @and og gutta som stod på hele helgen fortjener det. Bilder fra treffet ligger her Så hvordan var treffet, jo det var som vanlig godt arrangert, været var stort sett godt, særlig lørdag var bra. Oppmøte da, det var vel her vi sviktet arrangøren mener jeg. Om en ser bort i fra "the cossy-family" så var det heller magert med Ford på banen, og tilskuere. Med suksesstreffet i 2023 i minne så trodde jeg det ville bli stinn brakke på lørdagen siden værmeldingen omtrent var kopi fra YR en julidag i år, men sånn ble det ikke dessverre. Noen kjente og ukjente Forder var det der på lørdag men det var plass til så veldig mang flere biler og tilskuere. Jeg er litt overrasket over at det ikke kom flere Ford fra nærområdene, det finnes jo så mange fine biler bare i Vestfold og Telemark at bare det ville ført til stappfullt treff om en 1/4 av bilene hadde tatt en tur. Er litt bekymret for at dette treffet forsvinner inn i historien om vi ikke støtter klubben og møter opp. (til info så kom det Honda-biler i fra både Ålesund og Bergen) -
Refuel artikkel om Ford og Honda treffet ved Grenland Motorsenter.
xr4ti replied to Tommelom93's topic in Generell bilprat
Fint at Refuel dekket dette treffet for de som arrangerte fortjener oppmerksomhet for det de gjorde for oss som var der 👍 Litt dårlige mobilbilder 😖 -
Lyngås var noe for seg selv, man må ha vært der på RC for å forstå det, glad jeg fikk oppleve det.
-
Det er lov å håpe at RC blir stort igjen, men noe opp i mot det vi opplevde på 80 og 90-tallet får vi nok aldri tilbake, selv om de to tre første VM-sesongene var bra med litt av den gode gamle spenningen (og Ford på banene).
-
Lugging kan være EGR ventilen men da får man normalt en feilkode for "sticy egr solinode" eller en annen kode tilhørende EGR-systemet. Lekkasje i en eller flere dyser gir også lugging men da får man ikke feilkoder for lekkasje, man får i grunn ikke lest ut noe når det gjelder dysene etter hva jeg vet og det enkleste er nok å måle dieselreturmengden. Normalverdiene på sensorer kjenner jeg ikke så mye til men legger ved en link so kan hjelpe deg på vei, finnes mulig noe mer på nett. Husk at verdiene ofte er variable grunnet temp, trykk etc så man må ha kontroll på det også. Står litt om det her Ford Diagnostic Codes List - www.FordWiki.co.uk Ikke mye hjelp i dette svaret men kanskje aktiviteten i tråden trigger noen som sitter med et bedre svar , er nysgjerrig på dette jeg også 🤔 så post gjerne om du finner noe relevant.
-
Takk for bilder, ser ut som god variasjon når det gjelder fabrikater og modeller, nice.
-
Kom den fra Vestfold, en kompis solgte sin tidligere i år.
-
En litt dårlig video
-
Du ser den med en gang, den har to blanke rustfrie rør som peker frem mot motor, tilkoblet flettet gummislanger. Disse har automatisk regenerering så en slik rens skal normalt ikke være nødvendig men er avhengig av langtur i ny og ne er min erfaring for at de skal regenerere.
-
Rykende fersk video fra Ford Performance. Max Verstappen skryter Mustangen opp i skyene 🤩 Etter 4 timer er det nær 38000 som har sett den, nær 10000 bare på de snaue 40 minuttene mens jeg så den 😮. RS200 blir brukt som intervjuebil ☺️
-
m du går for "500-oppsett" så lager @lowman det røret fra resik-ventilen til kaldside. Vet ikke om han fortsatt har disse men verdt å kontakte han om du er ute etter et slikt eller opplysninger om hvordan lage et selv. Kanalen hans inneholder en meget bra spilleliste med mange bra Cosworth-tips.
-
Velkommen til klubben og gratulere med fin bil. Aldri opplevde det er min erfaring. Er samme patent på mange andre biler, også fra andre fabrikanter. Det eneste jeg har opplevd er at ladeluken noen ganger åpner seg om man setter høytrykkstrålen for nærme lokken i en brå bevegelse, men det er på en Suzuki Across/ Toyota Rav 4 hybrid jeg har som firmabil. Aldri opplevd det i en bilvaskemaskin og ladelokket har ikke en klikklås.