Jump to content

500hk cossimotor


Bdt

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

 

Hehe, greit det Syvers, men se det slik da:

 

Slik jeg oppfatter det så er du helt uenig med meg, og det er selvsagt greit, men det betyr vel da at du mener at 350 hk + på bakhjulene på en 2wd cosworth er noe man skal kunne forvente etter påmontering av de rette delene på en ellers helt standard motor.

 

Dersom jeg selger mitt tradisjonelle "360 hk kit" og kjøper dyser, chip og 420 hk turbo hos deg, (jeg har selvsagt allerede ic, eksos og filter) og lader 1,75 BAR, får jeg også 350 hjulhester da ? (jeg er ikke i nærheten nå) Hvis ikke, hva skal jeg gjøre da synes du ? Pengene tilbake garanti + kompensasjon ? :lol:

 

 

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

det har du jammen rett i! prøvde på en pen måte å avslutte diskusjonen å men.....angrer bittert på att jeg nevnte noe hk i bilen min...ser ikke ut så att bremsepapirene hjalp heller...

 

 

Såda, såda.

 

For det første er du heldig for bilen din går skikkelig godt. Jeg leste akkurat om en 1318 kg bil i Bilsport som hadde benket 500 hk som hadde dårligere sluttfart på 1/4 mile enn hva du har målt. :D

 

Om du ikke har trimmet den selv, så har du vel kanskje betalt for en grønndysetrimmet bil og fått minst 100 hk ekstra gratis, noe som alltid er :D .

 

Bremsepapirene hjelpte, men ikke som forventet. Det var også rart at det stod 3,62 på ratio for 2wd Cosworth har 3,64.

Tipper at grunnen til at det står 3,62 istedet for 3,64 er at de måler den faktiske omkretsen på dekka sånn at det blir riktig selv om f.eks det er 18" eller andre dim på hjula som ikke er 100% samme omkrets som standard! Så kan de kompansere med dette slik at det blir riktig på rulla! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

 

Litt OT... pelle wæck

 

8.5 og 141km/t sluttfart, kor mye hk ca??

 

 

viko: dette er vel påå 1/8 mile? hadde 142 km/t og 8.13 på eikås og det var vel like over 300 hk

 

 

Vi har mange ganger de siste årene sett at Cosworther med OK grønndysesatser går i overkant av 140 km/t på 201 M, så at motorene da yter litt over 300 hk holder jeg med deg i.

Og så har vi jo han med den GODE grønndysesatsen som stadig kjører 147- 148 km/t. Den har vel rundt 330- 340 hk tipper jeg.

 

 

Pell deg vekk jeg har bare lyst til å si en ting om sånne folk som deg, men jeg er litt seriøs og holder det for meg selv

 

det du skrev er ikke akseptabelt, du skriver at jeg mener, det har du ingen rett til, du kan ikke sitte her å dikte opp ting jeg sier, og jeg blir ihvertfall forbanna når du skriver det med salg hk. for eks det du skrev betyr.. Jasså Ronny du har null peiling, selger trim og skryter på det 100 hk.

 

Slutt å fantaser og finn opp ting om andre, Ihvertfall når det gjelder en fattig stakkar som prøver å gjøre en innsats her

 

 

Ronny

 

 

Ikke har jeg ment, og ikke har jeg ment å antyde, at du har null peil. Synd at du oppfatter det slik.

 

Jeg skrev:” men det betyr VEL da at du mener” altså spørrende, ikke fastslående eller påstående. Det er en viss forskjell ,,skjønner ?

 

Det hele ble avsluttet med :lol:, altså med humor, ikke med en eller annen påstand, fulgt av det utbredte og misbrukte :rolleyes:

 

Betyr dette at vi er enig om effekten på denne turboen nå ? :lol: :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

herregud pelle wækk !! grunnen det står 3,62 er så ****** enkelt fordi att akkurat før jeg skulle bremse,så hadde jeg ødelagt diffen for 3.gang den sommeren,så jeg klarte ikke å skaffe en 7,5" cossie diff,så jeg satte på en 7" diff med sperre istedenfor! hvilken utvekksling tror du den 7" diffen hadde da " pelle wækk" ???

3,62 kanskje?

Link to comment
Share on other sites

herregud pelle wækk !! grunnen det står 3,62 er så ****** enkelt fordi att akkurat før jeg skulle bremse,så hadde jeg ødelagt diffen for 3.gang den sommeren,så jeg klarte ikke å skaffe en 7,5" cossie diff,så jeg satte på en 7" diff med sperre istedenfor! hvilken utvekksling tror du den 7" diffen hadde da " pelle wækk" ???

3,62 kanskje?

 

Ja, jeg kan bekrefte at 7" diffen kan leveres med 3,62 :1 utveksling.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

herregud pelle wækk !! grunnen det står 3,62 er så ****** enkelt fordi att akkurat før jeg skulle bremse,så hadde jeg ødelagt diffen for 3.gang den sommeren,så jeg klarte ikke å skaffe en 7,5" cossie diff,så jeg satte på en 7" diff med sperre istedenfor! hvilken utvekksling tror du den 7" diffen hadde da " pelle wækk" ???

3,62 kanskje?

 

Ja, jeg kan bekrefte at 7" diffen kan leveres med 3,62 :1 utveksling.

 

den 7" diffen holdt faktisk i hele 3 dager etter bremsing,rasa samtlige tenner på pinjong hjulet etter ett skikkelig på drag i 3.gear....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en netics hybrid stage 3 med 63 ex hus hos "hai roger bakken" og han mente denne skulle klare 420 hk,noen som vet om dette stemmer?

 

Det er jo en stund siden dette innlegget ditt og med henvisning til en annen tråd så har du snakket med forskjellige folk og testet forskjellige turboer og effektmålt siden dengang. Hva er din oppfatning av denne turboen nå ? Er du enig med "hai roger bakken" ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

oi oi oi trur eg ska holda kjeft her.................. :P

 

Nei det må du ikke. :lol: Tekniske meninger og erfaringer er som oftest interesante selv om man ikke nødvendigvis er enig og det blir ikke mye diskusjonsforum hvis ingen poster noe.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...