Jump to content

500hk cossimotor


Bdt

Recommended Posts

"Du tog an ikkje" litt engang.

For alle dem som har stor tro på slike kalkulatorer og Morosostick`en så er resultatene fra slike like reelle for dem som dine tall er for deg. Begge deler er for optimistisk for meg.

 

Mange Cosworther som brukes i bakkeløp i "motorsportlandet" England har motorer som er bygget av profesjonelle motorbyggere med lang erfaring fra motorsport. Med nybygget motor med portet topp, BD kammer, lavkomp, T34 og 1,8 - 2,2 BAR ladetrykk så har de ofte mindre enn 400 ærlige hk. Mener du at disse menneskene tar feil og er helt på jordet du da ?

 

Angående din bil så har du oppgitt 2wd Cosw. så da forholder man seg naturlig nok til det.

Hva er telefonnummeret til Bjønstad bil v/ Joar da?

 

tlf 90854505

 

Er du en sånn useriøs løk ?

 

Telefonnummeret du oppgav er privatnummeret til Joar. Nummeret til Bjørnstad bil er 72 46 69 90. Bjørnstad bil har bremset over 200 biler i år og husker selvsagt ikke deg ut fra de opplysninger du har gitt meg her. (2wd cosworth og nick cossie power) Videre var faktisk Joar enig med meg, men jeg kunne få snakke med en annen som drev mer med dette og så satt han meg over til Kjell. Kjell var også enig med meg og sa at de hadde bremset over 400 hk på en Escort 4x4, men da med portet topp. Det beste de hadde målt på urørt 2WD motor (longblokk) var 350 hk, men da røk toppakningen pga 1,9 i ladetrykk.

 

Sånn går det når du henviser til ærlige og seriøse folk !

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fakeworth....har du ekstern wastegate og grenrør el vanlig eksos og wastegate? :P

 

Jeg kjører med standard manifoil og intern wastegate

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

"Du tog an ikkje" litt engang.

For alle dem som har stor tro på slike kalkulatorer og Morosostick`en så er resultatene fra slike like reelle for dem som dine tall er for deg. Begge deler er for optimistisk for meg.

 

Mange Cosworther som brukes i bakkeløp i "motorsportlandet" England har motorer som er bygget av profesjonelle motorbyggere med lang erfaring fra motorsport. Med nybygget motor med portet topp, BD kammer, lavkomp, T34 og 1,8 - 2,2 BAR ladetrykk så har de ofte mindre enn 400 ærlige hk. Mener du at disse menneskene tar feil og er helt på jordet du da ?

 

Angående din bil så har du oppgitt 2wd Cosw. så da forholder man seg naturlig nok til det.

Hva er telefonnummeret til Bjønstad bil v/ Joar da?

 

tlf 90854505

 

Er du en sånn useriøs løk ?

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

Telefonnummeret du oppgav er privatnummeret til Joar. Nummeret til Bjørnstad bil er 72 46 69 90. Bjørnstad bil har bremset over 200 biler i år og husker selvsagt ikke deg ut fra de opplysninger du har gitt meg her. (2wd cosworth og nick cossie power) Videre var faktisk Joar enig med meg, men jeg kunne få snakke med en annen som drev mer med dette og så satt han meg over til Kjell. Kjell var også enig med meg og sa at de hadde bremset over 400 hk på en Escort 4x4, men da med portet topp. Det beste de hadde målt på urørt 2WD motor (longblokk) var 350 hk, men da røk toppakningen pga 1,9 i ladetrykk.

 

Sånn går det når du henviser til ærlige og seriøse folk !

 

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

ps: du spurte jo etter nr.til joar....

Link to comment
Share on other sites

Ja. Og klarer likevel og bidra med noe. Andre er opptatt av gjentagelser, dette: rolleyes.gif og å antyde at de har veldig erfaring, uten at det blir tydeliggjort gjenom hva de poster. laugh.gif De bidrar med det de kan likevel. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

 

"Eg har casio og fagskule"

Edited by triggerhappy

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

ps: du spurte jo etter nr.til joar....

 

 

Du har sagt at du har G-måler. Hva sier denne da ?

 

Jeg spurte etter :" telefonnummeret til Bjørnstad bil v/ Joar"

 

 

Ja. Og klarer likevel og bidra med noe. Andre er opptatt av gjentagelser, dette: rolleyes.gif og å antyde at de har veldig erfaring, uten at det blir tydeliggjort gjenom hva de poster. laugh.gif De bidrar med det de kan likevel. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

 

"Eg har casio og fagskule"

 

Det var synd siden du sier at du har 350 hk v/ 1,6 bar ladetrykk. Hvis du ikke hadde hatt noe kompetanse så ville du trodd at alt du trenger gjøre er å bytte dyser og chip og skru opp ladetrykket til 1,72 så passerer du 400 hk. Helt genialt.:rolleyes:

 

Bremset 456hk med en Turbonetics/Garrett 60-1 steg 3 også.

 

 

Henviser du til en motor som er bygget av V.S. nå ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har aldri prøvd "hk" moduset på g-måleren faktisk....men for min del så kv vi godt legge denne diskusjonen død,men du skal vite att jeg sitter ikke å "lyver" her på nettet,det er jeg rett å slett for gammel til....hehe

 

 

Enig med du der.

 

Peace :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg trodd det hadde jeg kjørt på 1.72 for lengst, for chip og dyser klarer det fint.

 

Har jeg missforstått eller mener du at det er klink umulig med over 400 motorhester med originale kammer og u-portet topp?

 

Egentlig ikke, men i denne diskusjonen gjelder følgende: Med en original motor (med unntak av topppakning) i god stand, med T34 eller tilsvarende turbo, og med vanlig handelsbensin som drivstoff, og vi snakker om ærlig korrigert effekt, målt på en kalibrert rulle / benk så mener jeg det, ja.

 

Nå tåler jo disse motorene fint ett lite lystgasskit, og sett ut i fra det så går det jo lett å passere 400 hk og billig er det også.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sidn de er billikt å få 400hk å lett å skremme dei ut hva må eg gjør med cossin da Pelle Væck?

 

Ett komplett 320 hk "360 hk kit" med A/R 0,63 turbinhus, eksos og intercooler og i tillegg ett lystgasskit, innjustert i benk for å få motoren til å produsere 400 hk. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Haha domeste eg har lest

 

 

Hvis det er dummeste / mest tåpelige du mener så er det aldeles glimrende :D for da husker du det til du er blitt eldre og klokere og du kan derfor se tilbake til denne dagen for å se hvem som sa hva. :lol:

 

"Du tog an ikkje" litt engang.

For alle dem som har stor tro på slike kalkulatorer og Morosostick`en så er resultatene fra slike like reelle for dem som dine tall er for deg. Begge deler er for optimistisk for meg.

 

Mange Cosworther som brukes i bakkeløp i "motorsportlandet" England har motorer som er bygget av profesjonelle motorbyggere med lang erfaring fra motorsport. Med nybygget motor med portet topp, BD kammer, lavkomp, T34 og 1,8 - 2,2 BAR ladetrykk så har de ofte mindre enn 400 ærlige hk. Mener du at disse menneskene tar feil og er helt på jordet du da ?

 

Angående din bil så har du oppgitt 2wd Cosw. så da forholder man seg naturlig nok til det.

Hva er telefonnummeret til Bjønstad bil v/ Joar da?

 

tlf 90854505

 

 

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

Telefonnummeret du oppgav er privatnummeret til Joar. Nummeret til Bjørnstad bil er 72 46 69 90. Bjørnstad bil har bremset over 200 biler i år og husker selvsagt ikke deg ut fra de opplysninger du har gitt meg her. (2wd cosworth og nick cossie power) Videre var faktisk Joar enig med meg, men jeg kunne få snakke med en annen som drev mer med dette og så satt han meg over til Kjell. Kjell var også enig med meg og sa at de hadde bremset over 400 hk på en Escort 4x4, men da med portet topp. Det beste de hadde målt på urørt 2WD motor (longblokk) var 350 hk, men da røk toppakningen pga 1,9 i ladetrykk.

 

Sånn går det når du henviser til ærlige og seriøse folk !

 

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

ps: du spurte jo etter nr.til joar....

 

Du, jeg finner ikke disse bremsepapirene på Cosworth.no jeg. Gidder du gå inn og friske tråden opp igjen eller kan du legge dem ut her også ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Haha domeste eg har lest

 

 

Hvis det er dummeste / mest tåpelige du mener så er det aldeles glimrende :D for da husker du det til du er blitt eldre og klokere og du kan derfor se tilbake til denne dagen for å se hvem som sa hva. :lol:

 

"Du tog an ikkje" litt engang.

For alle dem som har stor tro på slike kalkulatorer og Morosostick`en så er resultatene fra slike like reelle for dem som dine tall er for deg. Begge deler er for optimistisk for meg.

 

Mange Cosworther som brukes i bakkeløp i "motorsportlandet" England har motorer som er bygget av profesjonelle motorbyggere med lang erfaring fra motorsport. Med nybygget motor med portet topp, BD kammer, lavkomp, T34 og 1,8 - 2,2 BAR ladetrykk så har de ofte mindre enn 400 ærlige hk. Mener du at disse menneskene tar feil og er helt på jordet du da ?

 

Angående din bil så har du oppgitt 2wd Cosw. så da forholder man seg naturlig nok til det.

Hva er telefonnummeret til Bjønstad bil v/ Joar da?

 

tlf 90854505

 

 

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

Telefonnummeret du oppgav er privatnummeret til Joar. Nummeret til Bjørnstad bil er 72 46 69 90. Bjørnstad bil har bremset over 200 biler i år og husker selvsagt ikke deg ut fra de opplysninger du har gitt meg her. (2wd cosworth og nick cossie power) Videre var faktisk Joar enig med meg, men jeg kunne få snakke med en annen som drev mer med dette og så satt han meg over til Kjell. Kjell var også enig med meg og sa at de hadde bremset over 400 hk på en Escort 4x4, men da med portet topp. Det beste de hadde målt på urørt 2WD motor (longblokk) var 350 hk, men da røk toppakningen pga 1,9 i ladetrykk.

 

Sånn går det når du henviser til ærlige og seriøse folk !

 

 

du fikk tlf nr. til han som brem¨set bilen min,tenkte det skulle holde jeg....du er vel klar over att alle tallene bjørnstad bil opperer med er på drivhjula? 357,2 hk og 477 hk,3 nm hadde jeg,la faktisk ut bremsepapirene på cosworth.no etter att jeg bremset...men dette er det ikke noen vits i å krangle om lenger,jeg vet selv hva jeg har,og det holder for meg! bruker i allefall ikke en kalkulator på for finne ut antall hk i bilen min.

 

ps: du spurte jo etter nr.til joar....

 

Du, jeg finner ikke disse bremsepapirene på Cosworth.no jeg. Gidder du gå inn og friske tråden opp igjen eller kan du legge dem ut her også ?

 

på det "gammle" cosworth.no var det lagt ut,kan se om jeg kan legge det ut her,må i såfall ta bilde av papirene jeg har da,så kvaliteten blir sikkert begrenset,må først finne papirene da,men jeg tror jeg vet hvor de er....

 

her da....

Link to comment
Share on other sites

Takk for det cossie power, men

 

kremt, den var nå merkelig og uvanlig lat før 4500 rpm. Hvorfor det ?

Dere skal ha samme motor, turbo og ladetrykk, men du har da 122,9 fler drivhjulshester enn han her. Hmm !

Sammenligning:

 

DSCF1690.thumb.jpg

 

NAVN:

Kjetil Torbjørnsen

 

 

TYPE BIL:

Ford sierra cosworth 88-modell

 

GJORT MED BILEN:

Fult avbalansert motor

t-34 turbo

ca 1,7 bar i turbo trykk

 

ANTATT HESTEKREFTER:

280-300 hesterkrefter

 

AKTUELT HESTEKREFTER:

316,6 hestekrefter

376 nm

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...pe=post&id=3520

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

 

Hehe, greit det Syvers, men se det slik da:

 

Slik jeg oppfatter det så er du helt uenig med meg, og det er selvsagt greit, men det betyr vel da at du mener at 350 hk + på bakhjulene på en 2wd cosworth er noe man skal kunne forvente etter påmontering av de rette delene på en ellers helt standard motor.

 

Dersom jeg selger mitt tradisjonelle "360 hk kit" og kjøper dyser, chip og 420 hk turbo hos deg, (jeg har selvsagt allerede ic, eksos og filter) og lader 1,75 BAR, får jeg også 350 hjulhester da ? (jeg er ikke i nærheten nå) Hvis ikke, hva skal jeg gjøre da synes du ? Pengene tilbake garanti + kompensasjon ? :lol:

 

 

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

det har du jammen rett i! prøvde på en pen måte å avslutte diskusjonen å men.....angrer bittert på att jeg nevnte noe hk i bilen min...ser ikke ut så att bremsepapirene hjalp heller...

 

 

Såda, såda.

 

For det første er du heldig for bilen din går skikkelig godt. Jeg leste akkurat om en 1318 kg bil i Bilsport som hadde benket 500 hk som hadde dårligere sluttfart på 1/4 mile enn hva du har målt. :D

 

Om du ikke har trimmet den selv, så har du vel kanskje betalt for en grønndysetrimmet bil og fått minst 100 hk ekstra gratis, noe som alltid er :D .

 

Bremsepapirene hjelpte, men ikke som forventet. Det var også rart at det stod 3,62 på ratio for 2wd Cosworth har 3,64.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

 

Hehe, greit det Syvers, men se det slik da:

 

Slik jeg oppfatter det så er du helt uenig med meg, og det er selvsagt greit, men det betyr vel da at du mener at 350 hk + på bakhjulene på en 2wd cosworth er noe man skal kunne forvente etter påmontering av de rette delene på en ellers helt standard motor.

 

Dersom jeg selger mitt tradisjonelle "360 hk kit" og kjøper dyser, chip og 420 hk turbo hos deg, (jeg har selvsagt allerede ic, eksos og filter) og lader 1,75 BAR, får jeg også 350 hjulhester da ? (jeg er ikke i nærheten nå) Hvis ikke, hva skal jeg gjøre da synes du ? Pengene tilbake garanti + kompensasjon ? :lol:

 

 

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

det har du jammen rett i! prøvde på en pen måte å avslutte diskusjonen å men.....angrer bittert på att jeg nevnte noe hk i bilen min...ser ikke ut så att bremsepapirene hjalp heller...

 

 

Såda, såda.

 

For det første er du heldig for bilen din går skikkelig godt. Jeg leste akkurat om en 1318 kg bil i Bilsport som hadde benket 500 hk som hadde dårligere sluttfart på 1/4 mile enn hva du har målt. :D

 

Om du ikke har trimmet den selv, så har du vel kanskje betalt for en grønndysetrimmet bil og fått minst 100 hk ekstra gratis, noe som alltid er :D .

 

Bremsepapirene hjelpte, men ikke som forventet. Det var også rart at det stod 3,62 på ratio for 2wd Cosworth har 3,64.

 

 

Hmmm...

 

Litt OT... pelle wæck

 

8.5 og 141km/t sluttfart, kor mye hk ca??

Link to comment
Share on other sites

Pell deg vekk jeg har bare lyst til å si en ting om sånne folk som deg, men jeg er litt seriøs og holder det for meg selv

 

det du skrev er ikke akseptabelt, du skriver at jeg mener, det har du ingen rett til, du kan ikke sitte her å dikte opp ting jeg sier, og jeg blir ihvertfall forbanna når du skriver det med salg hk. for eks det du skrev betyr.. Jasså Ronny du har null peiling, selger trim og skryter på det 100 hk.

 

Slutt å fantaser og finn opp ting om andre, Ihvertfall når det gjelder en fattig stakkar som prøver å gjøre en innsats her

 

 

Ronny

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

 

Hehe, greit det Syvers, men se det slik da:

 

Slik jeg oppfatter det så er du helt uenig med meg, og det er selvsagt greit, men det betyr vel da at du mener at 350 hk + på bakhjulene på en 2wd cosworth er noe man skal kunne forvente etter påmontering av de rette delene på en ellers helt standard motor.

 

Dersom jeg selger mitt tradisjonelle "360 hk kit" og kjøper dyser, chip og 420 hk turbo hos deg, (jeg har selvsagt allerede ic, eksos og filter) og lader 1,75 BAR, får jeg også 350 hjulhester da ? (jeg er ikke i nærheten nå) Hvis ikke, hva skal jeg gjøre da synes du ? Pengene tilbake garanti + kompensasjon ? :lol:

 

 

Ikke noe rart det blir krig i verden :blink:

 

det har du jammen rett i! prøvde på en pen måte å avslutte diskusjonen å men.....angrer bittert på att jeg nevnte noe hk i bilen min...ser ikke ut så att bremsepapirene hjalp heller...

 

 

Såda, såda.

 

For det første er du heldig for bilen din går skikkelig godt. Jeg leste akkurat om en 1318 kg bil i Bilsport som hadde benket 500 hk som hadde dårligere sluttfart på 1/4 mile enn hva du har målt. :D

 

Om du ikke har trimmet den selv, så har du vel kanskje betalt for en grønndysetrimmet bil og fått minst 100 hk ekstra gratis, noe som alltid er :D .

 

Bremsepapirene hjelpte, men ikke som forventet. Det var også rart at det stod 3,62 på ratio for 2wd Cosworth har 3,64.

 

 

Hmmm...

 

Litt OT... pelle wæck

 

8.5 og 141km/t sluttfart, kor mye hk ca??

 

Jepp 201m og 2wd, noen som vet ca hk??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...