Jump to content

Turbokonvertering 2,9


Lanzin

Recommended Posts

Hvor stor forskjell blir det om man bruker intercooler eller ikke? På en 2.8 eller 2.9...bare lurer... :huh:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Etter de jeg er forklart er 2.8 bedre å trimme en 2.9.

 

2.8 trenger du ikke gjør så mye med, å billig å få tak i deler til. F.eks. kammer kan du bruke fra en scorpio 2.8i den har andre kammer en sierra 2.8mfi.

 

Br Racing seller ferdige turbo kit til disse motorene. Han har til 2.9 også.

 

Min 2.8 er bare ettermontert turbo på uten å gjør noe annet. Motoren er kjørt 320. 000km og har stygg lagerbank fortiden.

 

Orginale veivlagrene er så dårli at jeg muster oljetrykke når den går på tomgang.

 

Har liggende en scorpion motor med elektronisk innspr. som skal bygges over.

Denne skal skiftes alle lagrer og bolter på. Kommer på ca runt 8-10k for alle bolter, pakninger og lagrer. Da skal motoren tåle 1bar med 2 topp pakninger på hver side.

Link to comment
Share on other sites

Etter de jeg er forklart er 2.8 bedre å trimme en 2.9.

 

2.8 trenger du ikke gjør så mye med, å billig å få tak i deler til. F.eks. kammer kan du bruke fra en scorpio 2.8i den har andre kammer en sierra 2.8mfi.

 

Br Racing seller ferdige turbo kit til disse motorene. Han har til 2.9 også.

 

Min 2.8 er bare ettermontert turbo på uten å gjør noe annet. Motoren er kjørt 320. 000km og har stygg lagerbank fortiden.

 

Orginale veivlagrene er så dårli at jeg muster oljetrykke når den går på tomgang.

 

Har liggende en scorpion motor med elektronisk innspr. som skal bygges over.

Denne skal skiftes alle lagrer og bolter på. Kommer på ca runt 8-10k for alle bolter, pakninger og lagrer. Da skal motoren tåle 1bar med 2 topp pakninger på hver side.

Hvorfor det egentlig? 2,8 er jo i utgangspunktet en eldre og dårligere motor, med bl.a. 2-ports eksosmanifolder og et håpløst innsug. Kan ikke skjønne at dette er en fordel?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Komfort
Etter de jeg er forklart er 2.8 bedre å trimme en 2.9.

 

2.8 trenger du ikke gjør så mye med, å billig å få tak i deler til. F.eks. kammer kan du bruke fra en scorpio 2.8i den har andre kammer en sierra 2.8mfi.

 

Br Racing seller ferdige turbo kit til disse motorene. Han har til 2.9 også.

 

Min 2.8 er bare ettermontert turbo på uten å gjør noe annet. Motoren er kjørt 320. 000km og har stygg lagerbank fortiden.

 

Orginale veivlagrene er så dårli at jeg muster oljetrykke når den går på tomgang.

 

Har liggende en scorpion motor med elektronisk innspr. som skal bygges over.

Denne skal skiftes alle lagrer og bolter på. Kommer på ca runt 8-10k for alle bolter, pakninger og lagrer. Da skal motoren tåle 1bar med 2 topp pakninger på hver side.

Er turboen bare koplet rett på uten noe mer?? Åssen takler elektronikken det da?? Åssen får den mer bensin??

Link to comment
Share on other sites

Er det plass til 2.8i med twin og IC i en capri mk2/3 da? Høres brutalt ut... :D B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

i teorien kan du gå til ford . de leverte en capri men gasser og turbo .

leitet og fant komplett dele liste til capri med turbo og 188hk .

og for å friste :

u rør 9057 689

turbo kompl 9057732

KD-motor mit einfahrfeder 9057 936

gå til ford og spørr om de nr så vill mannen bak disken gråte om han har vært der lenge

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...