Jump to content

2.9i 4x4 Ghia i østfold


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Hei, er nysgjerrig av natur og lurer på om noen her inne har kjennskap til denne bilen. Har lyst på 4x4, men denne prisen var jo langt fra human. Så i dag oppdaget jeg denne annonsen. Vanskelig å selge kanskje? Har sett bilen annonsert i hytt og gevær over alt på nettet..

 

Har ikke helt den "oj, det så ut som et godt tilbud"-følelsen, men kanskje det er noe å se nærmere på?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
Ex 1990 modell? Nå 1989?? betyr vel lite egentlig bortsett fra litt kosmetisk?? Og mindre utstyr i 1990??

 

Evt. skrivefeil.. Uten å forhåndsdømme noen som helst så virker det litt sløvt. Navnet i annonsen har forøvrig synkende inntekt de siste årene ifølge diverse skattelister, mulig grunn for salget kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Evt. skrivefeil.. Uten å forhåndsdømme noen som helst så virker det litt sløvt. Navnet i annonsen har forøvrig synkende inntekt de siste årene ifølge diverse skattelister, mulig grunn for salget kanskje?

 

Farlig å bruke skattelister slik! Hehe. Kjenner mange med betydelig inntekt selv om lite er oppgitt. hehe

 

Dra og se og prøv bilen, men for all del ta en kikk under på ramma og bak kanalene. Her kan det gjemme seg mye "vardøkrom". Ellers var fargekombinasjonen ikke så ille

:)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hehe, langt fra skjeberg til trondheim. Tenkte kanskje noen her inne visste noe om akkurat denne bilen. Får se om jeg ringer og hører med selger.

 

Noe må man da bruke de mye omtalte skattelistene til :D Skulle egentlig bare sjekke hvor gammel eieren var

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Det er vel sånn "monroe motion" dempere eller hva søren de greiene heter. En kompis av meg hadde det på sin 4x4, heve og senke bakenden etter hvor mye last man har.

 

En form for nivåregulering. Ser de har fjærer for nivåregulering og fjærer til biler uten nivåregulering hos blant annet mekonomen.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke helt den "oj, det så ut som et godt tilbud"-følelsen, men kanskje det er noe å se nærmere på?

Det får ikke jeg heller for som regel så er jo en annonse nesten alltid skrevet fordelaktig, så ordteksten: trenger en bremse service og det er en del rust på bilen. Er nok bare litt av sannheten. Står ikke noe om noe PKK heller enda det visstnok er en 1989modell. Tror det blir noen utgifter på denne etter ett kjøp uten at jeg har sett på den selv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hehe, virker som det pyntes litt på sannheten ja. Men noen utgifter virker det som man nesten må regne med på disse bilene. Har enda ikke sett en 4x4 til slags som var i normal god bruksstand.

 

Sendte en mail jeg, får høre hva selger sier. Har ikke tenk så veldig seriøst på kjøp, mer av generell interesse for disse bilene. Hvem vet, kanskje er det grunn til å ringe selger og snakke litt mer seriøst... Selv om jeg egentlig har mine tvil, det er jo somregel en grunn til at biler er tungsolgte

Link to comment
Share on other sites

Hijackers??? Noen som husker dem?? Ødela gode kjøreegenskaper meget effektivt. Hadde en Granada med slike en gang. De var det første som ble demontert! Kunne likegjerne kjørt med vedkubber som dempere! :lol:

 

4x4 modellene er vist blitt mere grisekjørt enn de vanlige. Virker som de har gått flere kilometer samtlige! :(

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

4x4 modellene er mer grisekjørt? Hmm, har vel vært behjelpelig med det selv jeg :)

 

Uten at jeg har snakka med eier'n av 4x4'n som tråden handler om så tror jeg det blir vanlig 2.9i ghia på meg. Har funnet en god kandidat. Så da får det bare våge seg at den mangler 4x4 og i tillegg har automat (som jeg har dårlig erfaring med).

Link to comment
Share on other sites

4x4 modellene er vist blitt mere grisekjørt enn de vanlige. Virker som de har gått flere kilometer samtlige! :(

 

Denne er eid av familie siden ny, så den er sikkert ikke så grisekjørt. Tenker bare på hvordan foreldrene mine kjører.... Pent og pyntelig hele veien ;)

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...