Jump to content

2.9i 24vcosworth??


granadaghia

Recommended Posts

Trodde du kunne få en 1000 hester ut av en slik , count her på forumet har har jo en sånn , kan høre med han , men ting koster ! :P

Link to comment
Share on other sites

55 hesters effektøkning med kun eksostrimming? Tullprat... ;)

 

En liten smørbrød liste for mellom 250 og 300 hester:

-Trimfilter

-Nytt innsug, evt et veldig modifisert standardinnsug

-Porting av topper

-Grenrør

-Effektanlegg

-Chiptrimming (til nød et vanlig superchip, men helst et som kan programmeres, og aller helst ny motorstyring, f.eks. DTA, Omex osv...)

 

NB, ingen vits å koste på slikt på en motor som har gått over 200k.

Da bør du åpne motoren og skifte slitedeler og gå over det hele.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

kva motor er annbefalt da....skal vel leite lenge etter en motor med km under 200k!

har tenkt å ha motoren i granada, lyst å ha 6`er å slippe ventiltikking(støtstenger!!), derfor en motor med hyd.ventil opnere. Har også lyst på litt fraspark i den gamle gode. Det er orginalt en 2.8ghia som trenger er litt sprekere motor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eg ringde ford for noen uker siden og dei sa at ein fabrikk ny 24v motor kostet ca 40000+mva det er nye motoren(om det stemmer vet eg ikkje men han sa det og eg sa scorpio coswort siste modell 24v). ja du får nok ikke fult 250 men det er ein merkbar forskjell siden det er vel 4 katter på disse. har aldri hatt 24v men skal sikkert ha det i ein sierra eller capri med tiden.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

kva motor er annbefalt da....skal vel leite lenge etter en motor med km under 200k!

har tenkt å ha motoren i granada, lyst å ha 6`er å slippe ventiltikking(støtstenger!!), derfor en motor med hyd.ventil opnere. Har også lyst på litt fraspark i den gamle gode. Det er orginalt en 2.8ghia som trenger er litt sprekere motor.

 

Hvis du leter en 2,9 12v som har kat. så har også de hydrauliske løftere.

 

Når det gjelder 24v. Sjekk innom autodb og søk på scorpio 24v. Der ligger det en Cosworth motor tilsalgs.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...