Jump to content

chassisnummer?


Guest Hooligan

Recommended Posts

Guest Hooligan

går dette ann å bytte over på en annen bil, har hørt litt av hvert at det går og noen andre at ikke går, fordi et sted er det stemplet inn i karosseriet? jeg vet ikke og takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Skal du først gjøre det så vil jeg anbefale deg å ta store nok biter når du skjærer ut....

Når jeg sto å skulle vise Cosworthen min på biltilsynet var det en med en mercedes som ble tatt, luringen hadde kutta ut akkurat rundt nummeret og ikke pussa ned sveisene ordentlig, og ikke fått tak i orginal fargen, så den var jo ikke akkurat umulig å gjenomskue.

Link to comment
Share on other sites

det er vel bedre å ringe til biltilsynet og si du har en sierra du holder på og resturere men, den har uvanlig mye rust i kanten på rammenr så om du kan få banka inn et nytt..

 

Det er ofte rust i setefeste og det strekker seg mot rammenr. så vist du kapper vekk til du har begynnelsen riktig på det andre nr du skal ha inn i den, å deretter sveiser igjen så ser det ikke så mistenkeligt ut. vet biltilsynet har stempla mange omigjen pga av rust i rammenr.

 

Men håper det ikke er mange år i forsjell på rammenummerene? da kan det gå rett te helvette... bør vere samme modell...! men det er fortsatt ikke lovligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inne med en Sierra der nummeret ved siden av setet var nesten rustet bort. Han på biltilsynet pusset med børste for å tyde restene, og risset inn nytt nummer på ene støtdempertårnet.

Jeg sa at det var vel ikke så vanlig at noen jukset med understellsnummrene på en så kjedelig utgave(1.6L), men han hadde vert borti nettopp det. Da hadde bileier byttet platen i motorrommet og kuttet ut chassisnummeret og lagt over det originale, ikke festet det eller noe, bare lagt det løst oppå.

Pinlig affære rett og slett.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg sente min inn til cromming, ble ikke så værst det, selv om platene var noe bulkete og stygge i utgangspunktet. Planten i fronten er forøvrig den eneste plassen jeg har rammenr på Escort RST'en, gulvet er byttet, og rammenr ble ikke flyttet over :unsure:

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å stjele tråden men: Går det an å få lagd ny VIN-plate? (Den som chassisnummeret er på i fronten) Min er veldig stygg, og jeg har lyst på en fin en...

Ser den sånn ut:

cp445.jpg?

 

Slike kan du i alle fall få her:

Classic Reproductions

 

Men stemple må du gjøre selv..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

får jo kjøpt slike bokstavdor eller hva det egentlig heter på fagspråket. vet vi hadde slik på skolen når jeg gikk der ;)

Du får nok kjøpt sånn ja, det morsomme med originalplatene er at skriften er "hevet" i stedet for senket. Dvs at det er slått fra baksiden.

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Vet om cossier som er blitt gjort det på.. Originale biler med Sierra ramme nr... Slipper jo mye i toll da.. Men så absolutt, IKKE gjør det.. Finner noen ut av det tror jeg ikke du har råd til å ha bil lengre!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...