Jump to content

2,9i topper


Guest ZeroCool

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hei

 

Har tengt å prøve å sette 2.9 topper på 2.8, men mangler topper.

jeg har studert disse motorene å har funnet ut at ventilene ikke er i samme rekkefølge på disse to toppene.

Men hvis kamakslingen fra 2.9 passer i 2.8 blokka tror jeg det skal fungere.

hullene til toppboltene er de samme

 

Mvh Ford Power

T4's! Helping fat people accelerate since 1982!

 

Husmo Speedshop

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Hei

 

Har tengt å prøve å sette 2.9 topper på 2.8, men mangler topper.

jeg har studert disse motorene å har funnet ut at ventilene ikke er i samme rekkefølge på disse to toppene.

Men hvis kamakslingen fra 2.9 passer i 2.8 blokka tror jeg det skal fungere.

hullene til toppboltene er de samme

 

Mvh Ford Power

 

 

 

 

For å gjøre en lang historie kort :"Glem det" Det er kan la seg gjøre, men det svarer seg ikke. Det er mye arbeid og det koster mye penger. Resultatet blir en dyr og dårlig motor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

For å gjøre en lang historie kort :"Glem det" Det er kan la seg gjøre, men det svarer seg ikke. Det er mye arbeid og det koster mye penger. Resultatet blir en dyr og dårlig motor.

 

du virker negativ te alt du:P hehe. men tror dette hadde funka dårlig

Link to comment
Share on other sites

du virker negativ te alt du:P hehe. men tror dette hadde funka dårlig

 

:D Hehe, Vel, jeg mener selv at jeg er postiv til gode løsninger og negativ til dårlige / elendige løsninger. En 2,8 L med 2,9 topper vil jeg beskrive som en elendig løsning, faktisk værre enn en 2,9 L med 2,8 topper.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Må isåfall spesiallage kam, eller bygge om til registerkjede, annen fornt på veiv/motor, ja bygge en 2.8 om til 2.9, er folk som gjørdette, men hvis du først skal gjøre slikt, hent deler fra 4.0 V6 isteden, med litt borring har du 3,7 liter....

 

USA topper, eller tidlige 2.8i topper har 3port.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Må isåfall spesiallage kam, eller bygge om til registerkjede, annen fornt på veiv/motor, ja bygge en 2.8 om til 2.9, er folk som gjørdette, men hvis du først skal gjøre slikt, hent deler fra 4.0 V6 isteden, med litt borring har du 3,7 liter....

 

Så mye arbeid for å ende opp med en skarve 2,9? Blokka er nærmest identisk ja. Da kan du like godt hive i en komplett 2,9. blir nok mye billigere.

Veiva fra 4 liter passer ikke helt uten videre. Nedre del av sylinderen må maskineres ellers slår veivstakene i foringene. (eller var det veiva som slo? hehe) Derfor har 4 literen bredere veivhus enn 2,0/2,3/2,6/2,8/ og 2,4/2,9 serien. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...