Åshøgda-raceway Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 vist du har gamle typen led nett er det 4 ledninger som trengs.. en jordingskabel inne ved hjernen (brun) en jording ved batteriet (brun) en svart ledning ved batteriet (+) og en svart ledning ved den kontakta som er ved ledningen til fordelere. en kontakt med 5 ledninger i.. her trenger du kun tenningsstrøm til den svarte ledningen i kontakta.... i den kontakta til fordeleren er det 6 ledninger på min.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Hvorfor Cosworth? noen som har koblingskjema for 78mod mk2? Tenkte da på hvilke som går til batteri + og - er det du som har denna der, ???har du info im motoren, jort noe for å få lavere kompå å søikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Ikke min nei, er en svenske som har den. Mulig du finner noe info på siden hans, ska se om jeg finner den igjen når jeg kommer hjem. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FACE Motorsport Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Er det noen som har tenkt å lage en 4x4 Capri da? Digger Capri så stå på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 hadde vore j..... kjekt med 4x4 capri http://www.acolburn.co.uk/4x4/index.html http://media.putfile.com/TopGear-FordCaprivsHoldenHSV Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 gikk godt capri`n... plystra bra i den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 funka bra den caprien ja:) fått starta enda Åshøgda-raceway? Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsturboS2 Posted June 3, 2006 Share Posted June 3, 2006 jeg veit værtfall en tråd jeg kommer til og følge med i dette forumet på.. hehe.. deven dette blir uber gromt tror jeg Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Har det skjedd noe mer her da? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted June 4, 2006 Author Share Posted June 4, 2006 skjer lite m caprin om dagen gitt..har prioritert sierran i det siste..men så fort den er ferdig skal jeg kjøre den til lakkering,blir vel i slutten av juni regner j med.står igjen å sveise eksosanlegg før den kan kjøres,men går fort bare je byner,hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 skjer lite m caprin om dagen gitt..har prioritert sierran i det siste..men så fort den er ferdig skal jeg kjøre den til lakkering,blir vel i slutten av juni regner j med.står igjen å sveise eksosanlegg før den kan kjøres,men går fort bare je byner,hehe Hva har du gjort med bremser?Holder på å forske litt på det selv for tida.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted June 4, 2006 Author Share Posted June 4, 2006 sitter 2,8i understell på den,bak har jeg satt på skiver og bremser fra2wd cosworth.er mer enn bra nok det tru je..skal bare ha 350hk i motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 montert sideskjørt og hekk idag.legger ut fler bilder da den er lakkert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Rått prosjekt.. Stå på Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 montert sideskjørt og hekk idag.legger ut fler bilder da den er lakkert... Kan du ikke lage en tråd der du legger ut masse bilder av det som er? Inspirerer oss andre som ikke har kommet så langt som du enda -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Skjer det noe mere her eller Åshøgda-raceway? Venter spent på fortsettelse av Capri med cosworth motor! Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nakkeru Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Jeg har kjøpt meg V6 cosworth til capri mk1 min. og den har 3,0l understell. Hvis jeg da fjærner cosworth merke så bør det være enkelt for meg å få registrert den med 2,9 da? er jo ikke turbo på den engang Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 tror ikke det går så bra...med mindre de som godkjenner bilen ikke ser forskjell på en vanlig 2.9 og en 24v.men originale 3.0 bremser har folk klart å få godkjent med v8 og en 24v på under 200hk burde ikke være noe problem da.ble forresten solgt en capri 3000gt for en stund siden, godkjent med 200hk 3.0 turbo og originale bremser 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 9, 2007 Author Share Posted August 9, 2007 Skjer det noe mere her eller Åshøgda-raceway? Venter spent på fortsettelse av Capri med cosworth motor! egentlig på stede hvil med caprin.har bare hatt tid og peng til cossin i det siste.kjørte ei runde med den tidlig i sommer,og siden har den bare stått.mangler fortsatt lakk. har satt på nye hjul da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nakkeru Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 (edited) Jeg digger fronten på den! den ser litt spesiell ut? eller er det bare fordi den er matt? er det samme innpress som på mk1? isåfall hva heter felgene? Edited August 9, 2007 by Nakkeru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 10, 2007 Author Share Posted August 10, 2007 er vel 9X16" borbet,et 16bak og 20 foran tru je Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Jeg digger fronten på den! den ser litt spesiell ut? eller er det bare fordi den er matt? Har du tenkt å beholde MK2 grillen eller skal du ha på MK3 som resten av bilen? Var faktisk litt tøft sånn den er nå. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
bendik_escort Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Skjer det noe nytt her om dagen eller ??' se å få den i gang i vinter da, så kan vi herje sammen på rudskogen til sommeren igjen.. 2x capri cossie side by side gjennom breisladdsvingen på rudskogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Jeg har kjøpt meg V6 cosworth til capri mk1 min. og den har 3,0l understell. Hvis jeg da fjærner cosworth merke så bør det være enkelt for meg å få registrert den med 2,9 da? er jo ikke turbo på den engangDu bygger den komplett om til 3,0 spec, og slik får du den typegodkjent som 3,0 liter. Senere bør det gå å få den godkjent med 2,9 24V, men fortsatt typegodkjent som 3,0 liter, altså offesielt registrert som 3,0 liter. Kan ta Granada`n min som eksempel. Det er en 84 mod. 2,3L, komplett ombygd, typegodkjent og offesielt registrert som 2,8i. Men godkjent med 2,9 24V motor og Scorpio Cosworth bremser, m.m.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 har nå fått tak på motor til caprien. toppen var overhalt av ebb for ikke lenge siden.bunndelen plukka jeg i molekyler og overhalte selv. sitter is motor i caprien nå,men byttes ut om ikke alt for lenge,må bare sveise om 4x4 panna til 2wd først... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now