Jump to content

Vilken Topp-pakning Til Cossie?


Jonny.B

Recommended Posts

lurer litt på hvilkne topp-pakninger "cossie folket" der ute bruker,sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter...prøvde en gang sånn 3-lags metalpakning som cos.no selger,men fikk den ikke tett. når jeg tenker etter,så begynte dette problemet etter att ARP bolter ble montert,har også hørt flere som har sagt det. kjører på ca 1,6-1,7 bar med t-34 og bremset strakst over 400hk. som sagt,hva blir mest brukt av pakninger? så att pj-motorsport hadde mange alternanitver,men vilkne er best? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Bruker gr.a den holder hos meg kjører 1.5-1.8. Husk att arp bolta skal settes med ett annet moment. og att du setter med riktig rekkefølge på bolta...!

 

er fullstendig klar over det,trekker til med 11 kg å i beskrevet rekkefølge....var noen spor etter pakningen i toppen sist jeg var av med den,mulig den må planes over igjen... :angry:

Link to comment
Share on other sites

om man bruker vanlige 12,9 bolter eller ARP studs må vel være det samme?

 

 

Har aldri brukt ARP og kjenner ikke til disse så det kan jeg ikke svare deg på, men det jeg skrev holdt hos meg og mangen andre jeg vet om.

Link to comment
Share on other sites

sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter...

 

Hmm, dette er vanskelig å forstå, kan ikke skjønne annet at det må være noe galt hos deg hvis denne kombinasjonen ikke holder. Hvor er det pakningen ryker da ?

Link to comment
Share on other sites

tenningsbank?

 

tanken har slått meg også,men etter siste bytte av pakning,så har det vært veldig lite grisekjøring,så jeg kan ikke fatte att det er årsaken,har aldri hørt tenningsbank,men vet det er nesten umulig å høre det disse motorene..kjører med jenspeed chip,grå dyser og 500 cooler,afr måleren står også på rich,så alt virker ok.

motoren går også ****** godt og pent,den "motarbeider" seg overhodet ikke liksom...

Link to comment
Share on other sites

ARP-boltene har lett for å løsne (i forhold til strekkbolter), ihvertfall første gangen man bruker dem. De bør uansett ettertrekkes etter en liten stund. Hva en liten stund er kan jo diskuteres, men motoren bør ihvertfall ha vært skikkelig driftsvarm.

Link to comment
Share on other sites

Det er forbausende mange som ikke får motorene tett over tid når de begynner å rote med racinggreier som metallpakninger og ARP studs. Gr.A pakning med tilhørende bolter (sammen med en riktig momentnøkkel) er noe som har vist seg å virke godt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er forbausende mange som ikke får motorene tett over tid når de begynner å rote med racinggreier som metallpakninger og ARP studs. Gr.A pakning med tilhørende bolter (sammen med en riktig momentnøkkel) er noe som har vist seg å virke godt.

 

må si meg enig der gitt! blir grp.a pakning å std.bolter på meg neste gang ja!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...