Jump to content

Vilken Topp-pakning Til Cossie?


Jonny.B

Recommended Posts

Guest Komfort

Skjønner egentlig ikke det der med ARP ?? du får 3 sett med strekkbolter for et sett med ARP! ARP strammes med et mye lavere moment enn strekkboltene.

 

Ser egentlig ingen grunn til å bruke ARP på toppen ???

Link to comment
Share on other sites

Guest RACEFIX

Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet.

Til dere som bruker hjemmelagede pinnebolter i 10.9, dette vil IKKE fungere som "ordentlige" studs av den enkle årsak at det ikke er noen kant å legge ned mot blokka. Det er denne kanten som nuller ut kreftene som prøver å dra gjengene ut av blokka.

ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet.

Til dere som bruker hjemmelagede pinnebolter i 10.9, dette vil IKKE fungere som "ordentlige" studs av den enkle årsak at det ikke er noen kant å legge ned mot blokka. Det er denne kanten som nuller ut kreftene som prøver å dra gjengene ut av blokka.

ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter.

 

Om man drar moment så spiller det vel ingen rolle om det er fin eller grov gjenge....

Men når man skal dra grader så blir det jo noe annet...

Link to comment
Share on other sites

ARP studs er fingjengede i toppen, det forklarer hvorfor momentet skal være lavere enn på originale strekkbolter.Husk at det er stor forskjell på ARP boltene om man trekker dem til innsmurt med olje eller det medfølgende moly fettet.

 

Det der er en vanlig misforståelse og faktisk feil. Det er det medfølgende moly fettet som gjør at momentet er lavere. For noen Nordsjøarbeidere så arrangeres det kurs som forklarer i detalj hvor viktig det er å bruke rett kombinasjon av smøremiddel og moment for å for korrekt resultat.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
lurer litt på hvilkne topp-pakninger "cossie folket" der ute bruker,sliter med å få min gp.a pakning til å holde,har planet topp og bunn og bruker ARP bolter...prøvde en gang sånn 3-lags metalpakning som cos.no selger,men fikk den ikke tett. når jeg tenker etter,så begynte dette problemet etter att ARP bolter ble montert,har også hørt flere som har sagt det. kjører på ca 1,6-1,7 bar med t-34 og bremset strakst over 400hk. som sagt,hva blir mest brukt av pakninger? så att pj-motorsport hadde mange alternanitver,men vilkne er best? :unsure:

 

Hei, jeg blev anbefalet at bruge en Cometic "multilayer" sammen med std strekkbolte og det virker perfekt !

Link to comment
Share on other sites

faktisk så har den tanken slått meg også! driver å leter etter noen som selger cometic multilayer akkurat nå faktisk...pj motorsport selger det nå ser jeg....

 

 

Jeg kan anbefale Woodford Garage Motorsport i England, og tal med Simon Lester....Jeg har handlet der i 10 år og aldrig haft noget at klage på !!! Super sted med gode tilbud !!

 

Tom

Edited by 2wd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...