Jump to content

(Cos 4x4 konvertering til 2wd)


Guest max ladetrykk

Recommended Posts

Guest max ladetrykk

hei folkens, jeg lurer veldi på va er enkleste måten å fjerne framhjuls trekken på 4*4 cossi, har so veldi lyst på bakhjuls trekk??? :)

Link to comment
Share on other sites

hei folkens, jeg lurer veldi på va er enkleste måten å fjerne framhjuls trekken på 4*4 cossi, har so veldi lyst på bakhjuls trekk??? :)

Ta å fjern framdiff og drivaksler, bytt gearkasse.

Er jo helt enig der , 4 hjulstrekk er ikke noe morro ,synes jeg. Forskjellige meninger der :)

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
finns jo ikke noe som er mer morro en 4x4 :D bare en har nok hester.. ;)

 

men det du EGENTLIG trenger er kun å bytte girkasse.. ;)

 

så det er kunn gear kassa du treng å bytte? treng ikke å fjerne atl som er under der?

Link to comment
Share on other sites

Borg Warner T5 kasse, 2wd bunnpanne og oljepumpe, fjern drivakslene foran, usikker på mellomakselen, men du bør ha 7.5" diff fra 2wd da 7" diffen du har nå blir i svakeste laget. Da må du modifisere diffopphenge eller få tak i ei 2wd bakstilling.

 

Søk her på forumet og på cosworth.no, dette har vært tatt opp minst 5 ganger i året de siste årene.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
Borg Warner T5 kasse, 2wd bunnpanne og oljepumpe, fjern drivakslene foran, usikker på mellomakselen, men du bør ha 7.5" diff fra 2wd da 7" diffen du har nå blir i svakeste laget. Da må du modifisere diffopphenge eller få tak i ei 2wd bakstilling.

 

Søk her på forumet og på cosworth.no, dette har vært tatt opp minst 5 ganger i året de siste årene.

 

blir forvirra hær.. trenger jeg kunn gear kasse fra 2wd? elle må jeg bytte bunnpanna og fjørbeina og travers? mellomakselen da?

Link to comment
Share on other sites

du trenger å bytte girkasse,speedovaier,bunn panne,fjerne drivaksler foran og latt stikkakslene sitte igjen(billig måten) eller du kan kjøpe deg 2wd forstilling.og du må ikke ha 7,5" diff.... :P

men har du spenn så er det bare å handle.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
du trenger å bytte girkasse,speedovaier,bunn panne,fjerne drivaksler foran og latt stikkakslene sitte igjen(billig måten) eller du kan kjøpe deg 2wd forstilling.og du må ikke ha 7,5" diff.... :P

men har du spenn så er det bare å handle.

 

men vist jeg kunn bytter gear kasse da? funker ikke d da? må jeg fjerne alt d andre??

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
har du mye trim ville jeg nok bytta til en 7,5" diff bak. dvs at du må bytte til 2wd travers for å få plass til denne.

 

ja jeg har en grei effekt men jeg har 2 stk 7" differ så jeg får knuse dem før jeg bytter :) , men det jeg er så nyskjerrig på er om d holder kunn med å bytte gear kassa sjø? håper jeg slipper å bytte alt det andre? men jeg rører ikke noe før jeg vet 100% sikkert at de går fint med å kunn bytte kassa??

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
skal ikek behøve noe mer da...

 

Homemade her ute har bare bytta den. men ahn har også fjerner resten foran da..

 

 

veit heldivis litt mer nå, trenger kunn og fjerne fram diff,fjerne akslene(dra dem ut fra kassa?), bytte til 2wd gear kasse,har jeg sjønt det rett nå folkens? eneste jeg er usikker på er hvordan å hva skal jeg bruke yterst på fjør beina? skal jeg bare sette ijen driv knuten? eller er det en bolt på 2wd jeg kan kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke fjerne fremdiffen uten å bytte bunnpanne... de enkleste er å bytte kassen te 2wd og fjerne akslingen til fremdiffen.

 

Da er det lett å bygge tilbake igjen og... :P

Da får du komme å se på min,jeg har gjort det.Hvorfor skulle ikke det gå uten å bytte panne ?

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
Da får du komme å se på min,jeg har gjort det.Hvorfor skulle ikke det gå uten å bytte panne ?

'

ja du har ikke bytta bunn panne, men har du flytta speedometret til 2wd gear kassa?

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
må vel bytte starteren å eller

 

slik jeg ha forstått de, så trenger du kunn å bytte gear kasse og mellom aksel og starter..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...