Jump to content

T34 spm


fiesta_xr2i

Recommended Posts

hvilke eksos/kompressor hus fåes til garrett T 34 ??

 

hva er mest vanlig ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

det er vel a/r .63 som er std på turbinen, mens det er mange som bytter til a/r .48 for å få mer bunndrag i motoren

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

hva er ar på kompressor delen da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

ja bytt til 48hus

kommer til å gå for den turboen jeg og, har likksom alltid hatt den på de cosworthene jeg har hatt og fønker jo greit den

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

tar jo bare og kjøper en t34 så tar du eksoshuset fra t3en din som er 48hus, enkelt og skifte

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

med 48 hus så pusjer det tidligere, vist jeg husker rett så begynner den på 3000, og tar av på 3500 :D

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ulempen med å bruke a/r .48 turbin er jo at du får mye større baktrykk som igjen gir en dårligere forbrenning og høyere forbrenningstemp. Du får også veldig redusert flow gjennom turboen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

ulempen med å bruke a/r .48 turbin er jo at du får mye større baktrykk som igjen gir en dårligere forbrenning og høyere forbrenningstemp. Du får også veldig redusert flow gjennom turboen.

 

spørs jo litt på hvilket effekt nivå man satser og da, det sies at t34`n skall klare og presse luft til 400hk, men visst man skall kjøre noe lunde mindre, ca 300 så vill ikke baktrykke skape så stort problem, skall man ha 400 hk så satser man noe annet en 48 hus, selv 63huse har problemer til 400hk..

Link to comment
Share on other sites

hva ligger en T34 med 48 turbin i pris da ? jeg har ikke no T3 på min bil ( er et beist av en turbo der , lader voldsomt på 4500 å opp )

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hva med .55 huset som GGR selger?

 

GGR ?? har du no web adr dit ??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville uten tvil gått for `63 huset, evt nå i senere tid `55 saken.

Av samme grunn at jeg aldri skal sette sammen en motor med 4x4 manifoil.

T34 med `48hus har helt vilt baktrykk på høyt turtall og mye ladetrykk.

Med `63 huset får du merkbart mere snert i bilen når du passerer 4500-5000o/min.

 

Vurderingssak er jo alt, men som vi alle vet så er det aldri noe som heter "nok" hk. ;)

Edited by RSCoz
Link to comment
Share on other sites

RSCoz: problemet er jo her at jeg og andre her på vestlandet sjeldent kjører på fine motorveier hvor vi ligger på 2500-3000rpm, men på noen smale kyrastier hvor den stakkars cosworthen ligger på 1500-2500rpm og får å kunne leke litt MÅ vi ha turbo som lader fort. Ellers er jo hele flaten vekke for vi får ladetrykk. :)

Utover det er det jo klart best med .63huset :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

RSCoz: problemet er jo her at jeg og andre her på vestlandet sjeldent kjører på fine motorveier hvor vi ligger på 2500-3000rpm, men på noen smale kyrastier hvor den stakkars cosworthen ligger på 1500-2500rpm og får å kunne leke litt MÅ vi ha turbo som lader fort. Ellers er jo hele flaten vekke for vi får ladetrykk. :)

Utover det er det jo klart best med .63huset :D

 

 

hehe må si meg enig der , er ikke mye sletter oppi her heller da , mest svinger ja,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hva ligger en T34 med 48 turbin i pris da ? jeg har ikke no T3 på min bil ( er et beist av en turbo der , lader voldsomt på 4500 å opp )

 

Den intercooleren der saboterer mye og sørger for at du får maksimalt med "baktrykk" og varme uansett hvilken turbo du kjører. Anbefaler at du oppgraderer uansett, og spesielt om du setter på "T34" med A/R 0.48. Resultatet du vil få, blir du nok godt fornøyd med. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Den intercooleren der saboterer mye og sørger for at du får maksimalt med "baktrykk" og varme uansett hvilken turbo du kjører. Anbefaler at du oppgraderer uansett, og spesielt om du setter på "T34" med A/R 0.48. Resultatet du vil få, blir du nok godt fornøyd med. :)

 

mener du bytte til escort cossie cooler da ?? eller RS500 ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Pro Alloy eller Forge type RS 500 med 2,5" tilkoblinger, eller noe annet som fløder godt.

Absolutt ikke Esc. Cosw. nei.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vil jo fort bli en stiv priv på turbo - cooler osv da ,,,, er jo ikke så lett å skaffe dette brukt .

 

men er det noen som vet A.R. på luft siden på T34 ?(kompressordelen)

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

vil jo fort bli en stiv priv på turbo - cooler osv da ,,,, er jo ikke så lett å skaffe dette brukt .

 

men er det noen som vet A.R. på luft siden på T34 ?(kompressordelen)

 

Jeg mener at det er A/R 0.60.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...