Snurrebass Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Er eksos mainifolden delt helt opp til turbo? Noen som har montert egt på 2wd manifold??vil ha den før turbo og få med alle sylindrene der den står.Er det noe fare for at manifolden kan sprekke når sensoren skrues inn?? bør den sveises?(fikk en NPT kopling som skal skrues inn i monifolden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 eg borra hull og sveisa på mutter på min ist manifold. har 1 sensor per sylinder så langt inn mot motoren som muleg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snurrebass Posted March 24, 2006 Author Share Posted March 24, 2006 Som sagt skal eg bare ha ein sensor og den skal stå i samlerøreret før turbo. Men har manifolden to porter helt opp til turbo?? noen som veit?hvilket materiale var mutteren du sveiste da?? min er rustfri...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 de fleste monterer den etter turbo . 2wd ex manifoil der går det ikke og få med alle sylindrene , men det er jo ikke nødvendig da ECU L8 -P8 ikke er lagd for og styre hver sylinder - om du ikke går for annet sprut ................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snurrebass Posted March 24, 2006 Author Share Posted March 24, 2006 Da får eg se om eg finne en plass i mellomstykket mellom eksosmanifold og turbo. Vil ikke ikka ha den etter turbo da avgassene allerede har fått kjølt seg ned en del. Mest nøyaktig blir så nerme sylinderene som mulig. Men er det fare for at det sprekker visst den skrues inn?? bør den sveieses??? som sagt har jeg rustfri kobling.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 forstår ikke det , de fleste som live mapper setter den jo etter turbo . ECU L1 og L6 . Tror du lager mere problemer enn du behøver ..Men og sveise i støpegods , da bør du ha gjort det noen ganger ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 har sveisa vanleg stålmutter i støypegods. det er tett og fint enda hvertfall! er jo ikkje rare greiene som skal til for å holde muttra på plass, er heller ingen belastning på den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 korfor har du fire? og kor har du kjøpt egt sensorane?? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 fire for å få dem så nært portene så mulig - og samtidig få lest av alle sylindrene. er jo EGT ut av porten som er mest riktig. eksosen blir jo noen grader kaldere på vei gjennom manifoil og turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 på 2wd er også røret opp til turbon delt i 2, dvs 2 rør. du må derfor ha 2 slike sensorer. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snurrebass Posted March 26, 2006 Author Share Posted March 26, 2006 så da har eg tre alternativer: 1. plassere den i ett av de to portene (måle tempen til to av sylinderene. 2. plassere den på en sylinder så nerme toppen så mulig. hvilken sylinder vil da være best?? hvilken blir varmest?? 3. frese vekk skilleveggen inne i røret der sensoren skal stå. hva tror dere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Er vel på 4`sylinderen at det blir varmest.. Sett den dær så er du sikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Dårlig løsning syns jeg da,det eneste man er sikker på er temp på syl.fire, ka visst det skjer noe med dysa på syl.2 da?? f.eks Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 kjøp på www.aeroshop.no på min var syl 4 kaldere enn resten av sylindrene. ca 50 - 70 grader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Hvis du skal bruke den for å ha en viss kontroll på temperaturen så kan du like godt ha den etter turboen, du vil jo se den relative forskjellen der også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snurrebass Posted April 1, 2006 Author Share Posted April 1, 2006 Blir litt feil å ha en måler som viser 700grader vist tempraturen ut fra sylinderene er 750-800 grader da. Da er det vel bedre å sette den i den ene siden av manifolden. eller kansje åpne opp i enden slik at de samles før turbo...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Enig med "panza",spiller ingen rolle.Du vil med en gang se avvik fra normal temp visst det skjer noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 hvorfor ikke borre og gjenge opp i turbinhuset rett over flensen, på vei inn i turboen istedet.....har sett det har vært gjort noen ganger.......her slipper du dessuten problemet med skilleveggen.....samlerør for alle fire sylindrene....... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now