Jump to content

egt -sensor


Snurrebass

Recommended Posts

Er eksos mainifolden delt helt opp til turbo? Noen som har montert egt på 2wd manifold??

vil ha den før turbo og få med alle sylindrene der den står.

Er det noe fare for at manifolden kan sprekke når sensoren skrues inn?? bør den sveises?

(fikk en NPT kopling som skal skrues inn i monifolden)

Link to comment
Share on other sites

de fleste monterer den etter turbo . 2wd ex manifoil der går det ikke og få med alle sylindrene , men det er jo ikke nødvendig da ECU L8 -P8 ikke er lagd for og styre hver sylinder - om du ikke går for annet sprut .................

Link to comment
Share on other sites

Da får eg se om eg finne en plass i mellomstykket mellom eksosmanifold og turbo. Vil ikke ikka ha den etter turbo da avgassene allerede har fått kjølt seg ned en del. Mest nøyaktig blir så nerme sylinderene som mulig.

Men er det fare for at det sprekker visst den skrues inn?? bør den sveieses??? som sagt har jeg rustfri kobling....

Link to comment
Share on other sites

forstår ikke det , de fleste som live mapper setter den jo etter turbo . ECU L1 og L6 . Tror du lager mere problemer enn du behøver ..Men og sveise i støpegods , da bør du ha gjort det noen ganger .....

Link to comment
Share on other sites

korfor har du fire?

 

og kor har du kjøpt egt sensorane??

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

så da har eg tre alternativer: 1. plassere den i ett av de to portene (måle tempen til to av sylinderene.

2. plassere den på en sylinder så nerme toppen så mulig. hvilken sylinder vil da være best?? hvilken blir varmest?? 3. frese vekk skilleveggen inne i røret der sensoren skal stå.

hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Blir litt feil å ha en måler som viser 700grader vist tempraturen ut fra sylinderene er 750-800 grader da. Da er det vel bedre å sette den i den ene siden av manifolden. eller kansje åpne opp i enden slik at de samles før turbo...?

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke borre og gjenge opp i turbinhuset rett over flensen, på vei inn i turboen istedet.....har sett det har vært gjort noen ganger.......her slipper du dessuten problemet med skilleveggen.....samlerør for alle fire sylindrene.......

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...